Patronul unei firme de transport care exploata șoferi, achitat. Plătea șoferii de camion cu 2 euro/oră Recomandat

Patronul unei firme de transport care exploata șoferi, achitat. Plătea șoferii de camion cu 2 euro/oră

Instanța din Sønderborg l-a achitat pe directorul companiei de transport Kurt Beier Transport A / S și pe alte persoane din conducerea companiei, acuzați de exploatarea finaciară a 30 de șoferi de camioane din Asia.
Kurt Beier Transport a fost amendat cu 100.000 de coroane pentru că a organizat cazarea șoferilor în condiții improprii în Padborg. Directorul companiei a fost amendat cu 25.000 DKK.


Cele patru persoane sunt: directorul și coproprietarul Kurt Beier Transport A / S, Karsten Beier, sora sale, Gitte Beier, care este atât președinte al consiliului de administrație, cât și coproprietar al companiei, precum și alte două persoane care făceau parte din conducerea companiei la sfârșitul anului 2018, când poliția a inițiat dosarul penal.
Achitarea se aplică ambelor acuzații principale conform cărora cei patru inculpați ar fi exploatat financiar 30 de șoferi de camion asiatici.
La fel ca au fost achitați de acuzația potrivit căreia asiaticii au fost angajați ilegal. Instanța a decis că șoferii au fost angajați de filiala din Polonia a companiei care poartă toată vina.
Fagbladet 3F a dezvăluit pe 29 octombrie 2018 că șoferii filipinezi și din Sri Lanka câștigau și 15 coroane pe oră (2 euro) și trăiau în containere sau chiar camioane.
Revista 3F ascris la vremea respectivă că șoferii asiatici obținuseră un permis de muncă în filiala grupului Beier din Polonia și că, cu acest permis de muncă polonez, se plecau în alte țări din UE - precum Danemarca - și lucrau.
În dimineața următoare dezvăluirii, poliția, autoritățile fiscale, municipalitatea Aabenraa și au descins în „lagăr” pentru investigații. Polițiștii i-au audiat pe cei 26 de șoferi care erau prezenți la tabără în acel moment.
Poliția a început să investigheze dacă șoferii au fost supuși traficului de persoane pentru muncă forțată în conformitate cu dispozițiile Codului penal. O săptămână mai târziu, Centrul împotriva traficului de persoane a concluzionat că cei 26 de șoferi erau victime ale traficului de persoane pentru muncă forțată în Danemarca.
Detalii AICI

Noi mărturii ale martorilor au apărut în cazul procesului deschis de șoferii de camion care susțin că au fost exploatați de compania daneză de transport Kurt Beier Transport A / S.


În cadrul procesului, ultimele zile au fost lăsate pentru mărturia foștilor șoferi, dar doar doi martori au ajuns să apară în fața instanței de judecată.
Unul dintre ei este Jojit Cate, în vârstă de 43 de ani, din Filipine, care a ajuns la Sønderborg din Olanda, unde lucrează în prezent pentru a-și întreține familia din țara sa natală.
„Am avut coșmaruri timp de doi ani”, a spus în fața tribunalului.
Nu am primit niciodată salariul complet
În instanță, Jojit Cate a putut spune că a semnat un contract cu filiala lui Kurt Beier, LGBT International Transport din Koszalin în Polonia, dar a ajuns să lucreze în Danemarca cu un salariu de doar 7.600 DKK (988 euro)


Cu toate acestea, nu a obținut niciodată acești bani.
„A lipsit întotdeauna o parte din bani. Mi s-a spus că au fost deduse cheltuielile pentru biletul de avion pentru a fi plătit mai puțin”, a spus el în instanță. El a spus că mulți alți șoferi au avut și probleme cu salariile.
Cheltuielile pentru medicamente au fost, de asemenea, deduse din salariu. El a susținut că a fost spitalizat deoarece nu a mai făcut față stresului și suprasolicitării zilnice
În plus, el a spus că a fost înșelat în ceea ce privește condițiile de cazare. La început i s-au arătat fotografii cu ceva „care aproape arăta ca o casă”. Acesta s-a dovedit a fi un container supraaglomerat ca un fel de ghetou. Șoferul a spus că a preferat să doarmă tot timpul în cabina camionului,
Trei zile de judecată fuseseră rezervate pentru audierile șoferilor în această săptămână - dar numai doi martori au vrut să se prezinte.
Procurorul de caz a citit și alte mărturii ale unor șoferi angajați de firma daneză care susțineau că nu au primit niciodată mai mult de 1.000 de euro pe lună pentru munca prestată.
În cazul filipinezului, el nu a avut de ales și a continuat să lucreze pe bani puțini și în condiții mizere deoarece în Filipine nu voia să se întoarcă.


Procesul a început în 2018
Ancheta lansată în 2018 de poliția din regiunea daneză Jutland împotriva companiei de camioane Kurt Beier Transport s-a încheiat la Tribunalul Sønderborg pe 10 mai, odată cu începerea procesului împotriva a patru dintre executivii săi, inclusiv proprietarul, acuzați de exploatarea șoferilor, în special filipinieni și srilankezi. Acuzația este de cămătărie agravată, care în Danemarca se aplică și în aceste cazuri și duce la pedepse de până la șase ani de închisoare. După încheierea anchetei, magistrații au stabilit, în octombrie 2020, acuzații în douăzeci și șase de cazuri de exploatare. Șoferii implicați lucrează acum pentru alte companii sau s-au întors în țara lor de origine, dar unii au anunțat deja că fac cereri de despăgubire.
Potrivit rechizitoriului, care se bazează pe mărturia șoferilor, muncitorii imigranți au fost nevoiți să conducă camioanele pentru un salariu de 15-20 coroane pe oră, ceea ce echivalează cu aproximativ 2-2,7 euro. Acest lucru înseamnă că șoferilor li s-au plătit cu cel puțin 6.000 de euro mai puțin decât cele stipulate în contract, reducând costurile cu cel puțin 4 milioane DKK (aproximativ 538.000 de euro). În plus, compania îi caza în containere sau remorci umede și murdare. Ancheta a început după o plângere a sindicatului danez Fagbladet 3F cu privire la condițiile de viață a două sute de șoferi din lagărul Padborg, situat pe teritoriul danez lângă granița cu Germania. Verdictul este așteptat în august.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.