Olanda impune o taxă specială pe camioane

Olanda impune o taxă specială pe camioane

Guvernul olandez a decis ca vehiculele grele să plătească pentru utilizarea drumurilor, însă ia în considerare criticile sectorului transporturilor.

Astfel, unele venituri din impozite vor fi folosite pentru a reduce taxele pentru camioane și pentru a face transportul mărfurilor mai durabil.

Transportul mărfurilor
Taxa pe camioane, care va fi obligatorie începând cu anul 2023, se va aplica pentru camioanele de peste 3500 de kilograme autohotne și străine deopotrivă, dar nu și pentru van-uri. Întrucât noua măsură se aplică numai transportului de mărfuri, autobuzele, mașinile agricole, macaralele mobile nu o vor plăti.
Noile taxe pentru camioane se vor aplica pe toate autostrăzile din Olanda și poate și pe unele drumuri regionale. Valoarea exactă va fi stabilită ulterior.

Taxa pe autostradă
Țări precum Belgia, Germania, Ungaria, Austria, Polonia, Rusia, Slovacia, Slovenia, Republica Cehă și Elveția au deja o taxă de transport. În plus, camioanele trebuie să plătească taxe pe autostrăzile din Franța, Italia și Spania.
EVO, organizarea companiilor care își transportă propriile bunuri, declară că scumpirea transportului nu va determina mai puține camioane în trafic.

Europa deschide drumul
Există un trend în Europa în ceea ce privește creșterea taxelor pentru cei care folosesc drumurile naționale și autostrăzile. Începând cu 1 iulie 2018, aplicarea taxei de drum din Germania s-a extins pe toate drumurile federale, ceea ce a dus la creșterea costurilor de tranzit în Germania.
În urma extinderii, sistemul federal de taxare s-a majorat cu 40.000 km, ajungând la 55.000 km (anterior taxarea fiind aplicată pe 15.000 km). De asemenea, este așteptată și o modificare a valorilor taxelor de drum aplicate pe kilometri, însă Toll Collect nu a confirmat data de la care aceste majorări vor fi aplicate.
Începând din 2017, sistemul de taxare din Austria pentru vehiculele mai mari de 3,5 tone depinde de numărul de axe, clasa de emisii EURO și cuprinde în plus și poluarea fonică.

Mai mulți bani la bugetele naționale
În Belgia, din acest an, Regiunea Valonia a majorat tarifele pentru mașinile de peste 3,5 tone cu 0,003 euro/km. Regiunile Flandra și Bruxelles aplică un tarif diferențiat pentru vehiculele Euro V și Euro VI, astfel tarifele pentru Euro V au crescut cu 0,01 euro/km.
Consiliul provincial din Guipunzcoa (Spania) a adoptat decizia de implementare a sistemului electronic de colectare a taxei de drum prin care toate vehiculele mai mari de 3,5 tone care tranzitează N-I (Autovía Madrid-Irún) și A-15 (Autovía de Navarra a Guipúzcoa) sunt obligate să achite o nouă taxă de drum. Aceasta va putea fi achitată prin intermediul aparatului ITR+ furnizat de către Axxes sau folosind dispozitivul VIA-T, fără a fi necesară o setare suplimentară. În cazul în care vehiculul tranzitează zonele respective fără a efectua plata, există posibilitatea efectuării unei plăți retroactive în maxim 24 ore din momentul trecerii. După această perioadă, se va aplica o suprataxă de 20%. Dacă, după două luni, nu a fost efectuată plata, se va emite o amendă de la 150 euro până 1999 euro.
Începând cu 1 ianuarie 2018, vehiculele cu greutatea mai mare de 3,5 tone sunt obligate să achite taxa de drum în Estonia. Rata de taxare se calculează în funcție de masa maximă autorizată a ansamblului, numărul de axe și clasa de emisie.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.