OBOSEALA, INAMICUL NUMĂRUL UNU AL ȘOFERULUI PROFESIONIST Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Oboseala este o problemă deosebită pentru conducătorii auto profesioniști, în special pentru cei care șofează camioane.
Adesea, cerințele specifice ale industriei de transport pe distanțe lungi împiedică respectarea cu strictețe a orele de odihnă. În industria de transport, la nivel mondial, ne întâlnim cu: ore îndelungate de lucru, muncă de noapte, perioade de lucru neregulate, somn mai puțin, plecare timpurie în cursă. Mulți șoferi de camioane lucrează mai mult de 12 ore pe zi, dintre care cel puțin 50% din timp este, de obicei, folosit pentru conducere. O săptămână de lucru de peste 60 de ore este o practică pentru mulți șoferi. Aproximativ 20% dintre accidentele și decesele care implică un camion care face curse pe distanțe lungi au loc între miezul nopții și ora 6:00, perioada de vârf a acumulării oboselii pentru șofer, spun specialiștii americani.
Partea a doua a călătoriei, mai periculoasă
Cercetările autorităților franceze privind timpul de lucru și obiceiurile șoferilor de camioane au arătat că nivelurile de risc variază în funcție de trei factori cheie. Există un risc crescut de accidente noaptea, un risc proporțional cu durata zilei de lucru și un risc ridicat în cadrul unui program de lucru neregulat.
Cercetarea indică un risc crescut de accidente, cu cât mai mare este numărul de ore conduse. Un studiu recent a analizat 750 de accidente în care au fost implicate camioane și care au avut drept cauză oboseala șoferului. S-a stabilit că există de două ori mai mare probabilitatea unui accident în a doua jumătate a orelor de condus, comparativ cu prima jumătate a călătoriei. Șansele unui accident au început să crească după 5 ore de muncă. Riscul unui accident crește de șapte ori în ultima oră de condus.
Decesele din dreapta
Comisia Națională pentru Siguranța Transporturilor din SUA (1995) a examinat 107 accidente în care au fost implicate vehicule de mărfuri grele, unde șoferii au supraviețuit. 58% dintre aceste accidente au fost cauzate de oboseală; iar în 18% din aceste accidente șoferul a adormit la volan.
Un studiu olandez printre 537 de șoferi de camioane a investigat impactul oboselii la volan.
În mod surprinzător, șoferii care au lucrat timp de 60-65 de ore pe săptămână nu s-au simțit mai obosiți decât șoferii care au lucrat mai puțin (52-56 ore).
Majoritatea persoanelor care mor în accidente de camion sunt ocupanții vehiculelor de pasageri implicate. Principala problemă este vulnerabilitatea persoanelor care călătoresc în vehicule mai mici. Camioanele cântăresc adesea de 20-30 ori mai mult decât mașinile de pasageri și sunt mai înalte, cu o gardă la sol mai mare. În urma impactului, vehiculele mai mici, lovite de camioane, se răstoarnă și pun în pericol viața pasagerilor.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?