În transportul rutier există un deficit de 30% de forță de muncă
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Sectorul transporturilor rutiere, feroviare şi maritime se confruntă cu un deficit de 30% în privinţa forţei de muncă.
Acest deficit pune o mare presiune asupra desfăşurării activităţii în acest domeniu, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, la o întâlnire pe care a avut-o ieri, la sediul din Strasbourg al Parlamentului European.
Adina Vălean a spus: "Sectorul transporturi din Europa este sub un mare stres, pentru că s-au acumulat efectele unor crize succesive, pentru că sunt noi provocări. Efectele acestui stres sub care se află sectorul de transporturi se pot vedea în economia Uniunii Europene.
Printre provocările cu care se confruntă acest sector se numără, în primul rând, forţa de muncă. În tot sectorul transporturilor există un deficit de forţă de muncă de aproximativ 30%. Sigur că deficitul de forţă de muncă e întâlnit în general în toată economia, în sectoare importante, dar pentru transporturi are anumite particularităţi, deoarece vorbim de o vârstă medie de 50 de ani a angajaţilor, ceea ce înseamnă că o parte din personal urmează să se pensioneze. Pentru a reduce riscurile, încercăm să atragem tinerii către acest sector.
Ce măsuri se iau
De aceea am luat măsuri, de exemplu pentru sectorul rutier, în legătură cu condiţionalităţile pentru obţinerea permisului de conducere pe diverse categorii utile, astfel încât să-i putem cuprinde mai devreme pe cei care doresc să lucreze în acest domeniu. S-au luat măsuri şi au fost modificate regulamente pentru a spori calitatea condiţiilor de muncă. Cu toate acestea, rămâne un sector dificil. Avem mare deficit în toate modurile de transport: rutier, feroviar (conducători de tren) şi maritim.
Îmbătrânirea personalului plus dificultatea condiţiilor de muncă face acest sector mai puţin atractiv. Pe lângă aceasta, sigur, avem toate provocările care au rămas în urma Covidului. Foarte mulţi lucrători specializaţi nu s-au mai întors către respectivă profesie".
Văleana precizat că asupra transporturilor şi-au pus amprenta şi conflictele din regiune, şi în primul rând ceea ce se întâmplă în Ucraina.
Comisarul european pentru transporturi a arătat că „Situaţia din Ucraina adaugă un stres suplimentar pe rutele şi coridoarele de transport şi în interiorul Uniunii Europene. Sunt coridoare care sunt blocate cu măsuri, cum este cazul pasului Brenner în Austria, care creează dificultăţi mari pe culoarul de transport.
Articole înrudite
- VIDEO O șoferiță din România conduce camionul în marșarier și rampă. „Foarte fain”
- Se opresc lucrările la Podul Ruse - Giurgiu. Care e motivul?
- Un șofer român de camion a condus 30 de ore până în Germania. Ce i-a făcut poliția?
- 200 km de autostrăzi și drumuri expres inaugurate în 2025
- Poliția germană caută șoferul român al unei dube albe. A făcut pagube de 70.000 euro