GERMANIA CAUTĂ CU DISPERARE ȘOFERI. DIN CAUZA LIPSEI DE PERSONAL, 20% DIN CAMIOANE STAȚIONEAZĂ

GERMANIA CAUTĂ CU DISPERARE ȘOFERI. DIN CAUZA LIPSEI DE PERSONAL, 20% DIN CAMIOANE STAȚIONEAZĂ

O cincime din camioanele germane sunt neutilizate. Pur și simplu nu putem obține mai mulți șoferi - recunoaște Sebastian Lechner, membru al Consiliului Federal al Transportatorilor, în interviul pentru Bayerischer Rundfunk.

Există multe motive care explică lipsa conducătorilor auto din Germania: salariul scăzut, stresul și presiunea timpului.
În Germania, există un deficit de aproximativ 45 de mii de șoferi de camioane și deficitul este în creștere. Potrivit presei germane, circa 30 mii de camionagii părăsesc profesia în fiecare an. Demografia este un dezavantaj pentru industria transporturilor. Dintre cei 1,5 milioane de șoferi care dețineau permis de conducere în 2016, mai mult de un milion au peste 45 de ani.

Sindicatele de transport germane trag semnalul de alarmă
„În următorii 15 ani, două treimi dintre șoferi se vor pensiona", spune Markus Olligschläger de la asociația DSLV.
La rândul său, după cum a raportat Bayerischer Rundfunk în fiecare an, doar două mii de persoane primesc calificările pentru a deveni șoferi.
De ce nu există interes pentru profesia de conducător auto?
Lipsa personalului în transport în Germania, ca și în alte țări europene, rezultă din atractivitatea scăzută a profesiei. Aceasta, la rândul său, este cauzată de imaginea nefavorabilă a profesiei de șofer, de costurile ridicate de obținere a calificărilor, salariile relativ scăzute și de costurile legate de muncă.
În Germania, pe lângă lipsa personalului din industria transporturilor, abolirea serviciului militar obligatoriu a contribuit la situația actuală. Armata germană pregătea anual aproximativ 15.000 de șoferi de camioane.

Economia va suferi consecințele lipsei de personal
Organizațiile germane de transport avertizează cu privire la consecințele dramatice ale lipsei de personal din industrie. Dacă lipsa personalului continuă să se adâncească și tinerii nu pot fi mobilizați pentru a intra în industria transportului, pot apărea probleme grave de aprovizionare", spune Mathias Krage, șeful unității DSLV.
Blocajele din logistica germană afectează alte sectoare ale economiei, adică industria de construcții și distribuția produselor de mare folosință. Lipsa crescândă a personalului în transport este motivul pentru situația dificilă în care au ajuns supermarketurile. Pentru companiile de transport este din ce în ce mai greu să respecte termenele de livrare. Pe de altă parte, întârzierile în furnizarea de materiale de construcții contribuie la întârzierile în lucrările de infrastructură, care vor duce la blocarea traficului.

Șoferii din străinătate și refugiații, o speranță pentru Germania?
Potrivit organizațiilor de transport, se estimează că aproximativ 45 de mii de camioanisti instruiți sunt necesari pentru piața germană. Însă, procentul de camioane aflate în staționare în Germania ar indica un deficit de peste două ori mai mare.
Datorită lipsei de interes pentru această profesie în țară, Germania este din ce în ce mai dispusă să angajeze șoferi străini. "Chiar și cei care nu vorbesc limba sunt bineveniți.", a declarat un oficial. În 2016, ponderea șoferilor străini angajați în Germania a atins cel mai înalt nivel din istorie -15,5%, potrivit datelor Agenției Federale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Aceștia au provenit în principal din țările din Europa de Est.
Inițiativa controversată a sindicatului transportorilor din Schleswig-Holstein (UVL), "Conducerea în noul tău viitor", poate fi un semn al disperării industriei cauzată de lipsa de oameni dispuși să lucreze în spatele volanului. Împreună cu Crucea Roșie Germană, UVL dorește să îi ajute pe imigranți să facă primul pas spre cariera de șofer de camion. Un număr de 25 de case de expediții din regiune s-au alăturat inițiativei și, în doar câteva zile, s-au prezentat 90 de refugiați.
Alți 50 s-au înscris pe lista de așteptare -recunoaște, într-un interviu pentru Kieler Nachrichten, Ilka Hübner, inițiator de program și șef al departamentului de integrare al Crucii Roșii din Kiel. Potrivit ei, recrutarea a avut succes.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.