Femeie, condamnată pentru că a introdus în România 33 de camioane de deșeuri Recomandat

Femeie, condamnată pentru că a introdus în România 33 de camioane de deșeuri

Importul ilegal al deșeurilor și comerțul intracomunitar cu gunoi însumează 500 de milioane de euro, conform autorităților de mediu.

Sunt afaceri frumoase și prospere, care au la bază parteneriate între firme de la noi și procesatori de deșeuri din alte state.

Multe gunoaie intră în țară sub formă de marfă second hand. Când nu pot controla transporturile, autoritățile ar trebui să facă multe controale la destinația mărfurilor, în depozite.

Chiar și când nu sunt împrăștiate, deșeurile ilegale depistate nu mai pot fi repatriate în țara de proveniență și statul român rămâne cu ele pe cap. Un astfel de dosar penal, soldat cu un proces și o condamnare am găsit în județul Bihor.

O româncă a introdus în țară, prin intermediul unei societăți, numai puțin de 33 de TIR-uri, o cantitate uriașă de reziduuri textile, din industria de profil, din Italia. Le-a depozitat apoi în 2 comune din județ, adică într-un grajd închiriat la un fost IAS din Vadu Crișului, dar și pe un teren, de asemenea, închiriat, în localitatea Ineu. În cel de-al doilea loc, mormanele cu deșeuri au fost mascate cu baloți de paie, să nu dea de bănuit. A intrat pe fir Garda de Mediu, care a depistat că s-a mințit în acte, în sensul că era vorba de deșeuri, nu mărfuri valorificabile. A urmat un litigiu penal, iar patroana firmei a fost condamnată la …100 de zile de muncă în folosul comunității, după cum a fost informat și primarul de la Ineu.

Prin aceeași sentință, întreaga cantitate a fost confiscată și trecută în patrimoniul statului român.

Deșeurile din Italia rămân pe poziție, iar presa din peninsulă ar fi scris că firma din Bihor colabora cu societăți comerciale italiene dubioase, care se ocupau cu operațiuni de debarasare a deșeurilor, în țara lor.

O altă poartă importantă prin care pătrund deșeuri la noi e portul Constanța. Aici au fost și cele mai mari capturi de deșeuri, aduse la container, dar și cele mai importante- dosare penale. Tot la Constanța, portul adăpostește o uriașă cantitate de deșeuri de aluminiu, peste 10 mii de tone, care zac încă din 2011, pe terenul unuia dintre marii operatori portuari. Conform unui raport de analiză întocmit de Garda de Mediu, materialele s-au dovedit a nu fi alumina, adică materie primă, ci deşeuri din industria aluminiului. Provin din Croaţia şi aveau ca destinaţie finală China, dar în aceste condiții au rămas în Portul Constanţa, pentru că intrarea lor în ţara noastră s-a făcut cu "nerespectarea legislației vamale privind regimul deșeurilor". Cum tranzitul nu a fost permis, 8500 de saci uriași au fost descărcați și amplasați în 2 zone. Comisarii de mediu declară că ar fi fost vânduți de operatorul portuar către o firmă de la Oradea, dar acum e un litigiu între cele 2 societăți comerciale, pe motiv că societatea nu a achitat taxele de depozitare, după cumpărare.


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU


VERSUS SO3E04

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.