Exclusiv. VIRGIL PURCĂRESCU, președintele SSSDB: Oare cerem prea mult??? Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Am asistat cu toţii în ultima vreme la tot felul de schimbări pe plan legislativ menite, mascat, credem noi, să ne facă viaţa mai uşoară, nouă, şoferilor care lucrăm “pe comunitate”. Au urmat mai apoi controale din partea instituţiilor abilitate în acest sens, unele dintre ele făcute civilizat, altele mai dure, dar cam cu acelaşi rezultat: amenzi peste amenzi.
Un lucru este cert: noi, ca persoane care tranzităm aceste ţări, suntem obligaţi să respectăm legile acestor state iar când suntem legali nu avem de ce ne teme.
Suntem impresionaţi de felul în care alte state se gândesc la binele lor şi cum iau poziţie pentru a aduce beneficiu la ei în ţară. Am văzut cum parcă un “virus” s-a dezvoltat şi a “infectat” rapid majoritatea ţărilor din Europa. Totul a început cu Franţa, apoi Belgia, Luxemburg, Germania, Austria, Italia şi Spania. Vedem cum se discută la nivel de Parlament European despre cum să se schimbe regulamentul 561 şi totul având ca ţel “bunăstarea şoferului comunitar”... Oare atât de naivi ne credeţi, stimabili domni?! Ştim că suntem un bun la care râvniţi, noi, dacă am fi să muncim la voi în ţară, am aduce taxe, impozite, etc... Suntem convinşi că şi mai “marii neamului” văd aceste aspecte şi inevitabil ne punem întrebarea: de ce nu se face nimic pentru a stopa asta?!
Împinşi de curiozitate, am decis să vedem cum se efectuează un control al bunilor noştri prieteni de la ISCTR şi fără să mai stăm pe gânduri, ne-am îndreptat către sediul ISCTR cu o adresă în care ceream expres acest lucru. Am fost întâmpinaţi de către domnul inspector șef teritorial Laszlo Sajtos, un om dintr-o bucată, dar care ne-a surprins plăcut. Fără să stea prea mult pe gânduri, el ne-a oferit permisiunea de a asista, alături de agenţii din subordinea domniei sale, la un control în zona Veștem-Sibiu.
Zis şi făcut! A doua zi, la ora 10.00, am fost prezenţi la Veștem-Sibiu unde am înmânat adresa semnată de către domnul inspector şef iar agenţii, foarte politicoşi, ne-au invitat să asistăm la controalele efectuate de ei. Am aflat că sunt prezenţi acolo încă de la ora 5.00 dimineața şi că aveau să stea „pe teren” până la ora 14.00, lucru deloc comod, ba din contră, dat fiind faptul că deja căldura începea să-şi facă prezenţa destul de puternic. Uite aşa am început şi cu întrebările către agenţi şi am ajuns la concluzia cum că aparatura de care dispun este destul de înapoiată din punct de vedere al tehnologiei şi că, la noi, în România, controlul tahografului se face foarte rar, spre deosebire de celalalte state din Uniunea Europeană, unde aproape la fiecare control, pe lângă cardul taho al şoferului este controlat şi aparatul tahograf. Am aflat că şi la noi este exact aceeaşi procedură în momentul în care un străin este amendat, mai exact trebuie să plătească pe loc, altfel capul tractor rămâne imobilizat până când se plăteşte amenda. Deşi trăiam cu impresia că anumite firme nu sunt controlate de către ei, am observat că nu au un criteriu în a opri camioanele. Mai exact, de la distanţa de la care începea agentul să „tragă” maşina în parcare, nu se putea observa nici firma, nici matricula capului tractor, ca urmare am tras concluzia că, cel puţin la acest punct de control, nu există un protecţionism faţă de anumite firme sau ţări. Un mare minus ar fi faptul că amenda nu poate fi plătită direct agentului, acesta neavând în dotare un aparat POS, iar şoferii amendaţi sunt nevoiţi să se deplaseze până la cea mai apropiată Poştă pentru a face transferul. Doar 30% din valoarea amenzii este îndreptată către ISCTR, restul se duce către bugetul de stat. Ne-au confirmat şi agenţii că un punct fix de control nu aduce eficienţă maximă dar, din cauza tehnologiei, este foarte greu să efectueze controale în mers, controale care ştim prea bine că aduc un plus siguranţei rutiere. Spre surprinderea noastră (şi când spun surprindere mă refer la faptul că, deşi asistam împreună cu agenţii la un control, noi deja aveam nişte idei preconcepute despre munca lor!) am luat legătura cu nişte oameni care s-au dovedit a fi profesionişti. Iar, din partea noastră, Sindicatul Solidaritatea Şoferilor Drumuri Bune, agenţii ISCTR din punctul de control Veștem-Sibiu au primit o notă bună.
Concluzii: Pentru o mai bună desfăşurare a controalelor ISCTR, avem nevoie urgentă de parcări mult mai mari, care să le ofere atât şoferilor cât şi agenţilor siguranţă în momentul controlului, o retehnologizare rapidă, care să fie de actualitate, deoarece în momentul de faţă suntem cu mult în spate faţă de organele de control din Uniunea Europeană, un sprijin legislativ, pentru ca această instituţie să ajungă să fie elementul care să sprijine cu adevărat siguranţa rutieră, deocamdată fiind destul de îngrădită din acest punct de vedere.
PS: ISCTR consideră că avem mare nevoie de instituţii care să aibă ca scop formarea profesională a şoferilor, înainte ca acestea să profeseze pe drumurile naţionale şi internaţionale şi susţin înființarea a mai multe centre cum este punctul de la Târgu Mureş al celor de la IFPTR.
Virgil PURCĂRESCU
Președintele Sindicatului Solidaritatea Șoferilor „Drumuri Bune”
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?