DOCUMENT Comisia Europeană vrea taxe de drum mai mici dacă remorcile poluează mai puțin

DOCUMENT Comisia Europeană vrea taxe de drum mai mici dacă remorcile poluează mai puțin

Propunerea Comisiei Europene a fost anunțată în urmă cu puține zile.

Cele mai importante prevederi:

Remorcile au un potențial semnificativ de reducere a emisiilor de CO2 ale ansamblelor de vehicule grele de marfă, iar o măsură orientată spre cerere, de reducere a costurilor de exploatare ale remorcilor mai eficiente din punct de vedere energetic, poate stimula utilizarea mai rapidă a acestora. Prin urmare, obiectivul prezentei propuneri este de a stabili normele de includere a efectului remorcilor asupra emisiilor de CO2 ale ansamblelor de vehicule grele de marfă în sistemele de taxare rutieră care diferențiază taxele rutiere în funcție de emisiile de CO2 ale vehiculelor.

Inițiativa este susținută de evaluarea impactului efectuată pentru revizuirea Regulamentului (UE) 2019/1242 al Parlamentului European și al Consiliului8 , care a primit un aviz pozitiv, în urma unei noi transmiteri, din partea Comitetului de control normativ la 6 decembrie 2022. Evaluarea impactului a concluzionat că eficiența energetică a remorcilor are un potențial semnificativ de îmbunătățire și că astfel de măsuri ar contribui în mod eficient din punctul de vedere al costurilor la reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele grele.

Din punct de vedere economic, economiile nete pe durata de viață a vehiculului din perspectivă societală variază de la aproape 11 500 EUR în cazul remorcilor cu proțap frigorifice la peste 42 500 EUR pentru o semiremorcă medie cu caroserie furgon. Prin urmare, această revizuire va prevedea un obiectiv obligatoriu de îmbunătățire a eficienței energetice pentru parcul de remorci noi, care, adresându-se producătorilor, este o măsură orientată spre ofertă. La fel ca în cazul autovehiculelor, o astfel de măsură orientată spre ofertă ar fi puternic susținută de o măsură complementară orientată spre cerere. Reducerea taxelor rutiere și, prin urmare, a costurilor de exploatare ale ansamblelor de vehicule care utilizează remorci mai eficiente din punct de vedere energetic are un efect asupra cererii de astfel de vehicule, prin faptul că sprijină achiziționarea de remorci mai eficiente din punct de vedere energetic și, prin urmare, mai scumpe. Acest efect a fost luat în considerare și în analiza cost-beneficiu a revizuirii legislației privind standardele de CO2 pentru vehiculele grele.

(3) Comisia este împuternicită să adopte un act delegat în conformitate cu articolul 9d pentru a modifica anexa VIII cu scopul de a stabili pragurile ratei de eficiență prevăzute în aceasta sau de a le ajusta astfel încât să reflecte progresul tehnic. Prima stabilire a acestor praguri se bazează pe eficiența medie a parcului de remorci atunci când se publică nivelul de referință al emisiilor de CO2 pentru aceste RO 16 RO vehicule și pe potențialul pe care îl au remorcile de a genera îmbunătățiri ale eficienței, luând în considerare potențialul diferit al semiremorcilor și al altor remorci. Pentru clasele 1 și 2 de remorci, astfel cum sunt identificate în tabelul din anexa VIII, Comisia adoptă un act delegat care stabilește pragurile ratei de eficiență cel târziu la un an de la publicarea nivelului de referință al emisiilor de CO2 pentru remorci, în conformitate cu articolul 11 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2019/1242. Pentru clasa 3 de remorci, astfel cum este identificată în tabelul din anexa VIII, aplicabilă remorcilor echipate cu un dispozitiv care le susține în mod activ propulsia și care nu are un motor cu ardere internă sau are un motor cu ardere internă care emite mai puțin de 5 g CO2/kWh, Comisia adoptă un act delegat care stabilește pragurile ratei de eficiență după ce sunt disponibile valori certificate legal pentru remorcile respective.

Documentul este AICI și pe larg în Revista TIR din luna mai.

 

 


ETC IVECO GALATI


STAREA TRANSPORTURILOR-RADU DINESCU

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.