De ce mor atât de mulți șoferi de camion Recomandat

De ce mor atât de mulți șoferi de camion

Dacă în România studiile lipsesc, SUA au stabilit cauzele pentru care crește numărul șoferilor morți în accdidente rutiere.

Conducerea unui camion greu rămâne printre ocupațiile „cele mai mortale”, numărul deceselor stabilind un record în 2017.

Anul trecut, 840 de camionagii si-au pierdut viața la locul de muncă, cu 6,6% mai mult decât cele 786 decese raportate de Biroul de Statistică al Muncii din SUA pentru 2016. Numărul deceselor cauzate în timp ce conduceau camioane grele a crescut cu 25% din 2011.

Datele Biroului de Muncă sunt în concordanță cu alte date care indică o creștere a numărului de decese care implică transportul de mărfuri. Un raport din octombrie al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului a constatat că accidentele care implică camioanele mari au crescut cu 9% față de anul trecut până la cel mai înalt nivel din ultimii 29 de ani. Decesele care au implicat camioane grele au crescut cu 3%, în 2017 față de anul 2016.

Transportul, ca profesie, a avut 26,8 decese la 10.000 de lucrători, comparativ cu 3,5 decese la 10000 pentru toate profesiile.

 Spune nu alcoolului

Industria pescuitului a înregistrat 99,8 de decese la 10.000 de lucrători, cea mai mare rată de decese a oricărei ocupații. Lucrătorii din domeniul exploatării forestiere, piloții și inginerii de aviație au avut rate de deces mai mari decât șoferii care conduc camioanele, dar industriile au înregistrat mai puține decese, deoarece aceste industrii sunt mai mici.

"Toți angajatorii trebuie să adopte o abordare integrală a siguranței", a anunțat Consiliul Național pentru Siguranță. „Acest lucru presupune adoptarea de politici și de niveluri de instruire diversificate pentru a aborda cauzele majore de decese și răniri".

Datele de la Biroul de forță de muncă au arătat, de asemenea, că, pentru al cincilea an consecutiv, decesele la volan cauzate de supradoze, medicamentele nonmedicale și alcool au crescut cu cel puțin 25%.

"Soferii trebuie sa fie bine instruiti, bine odihniti, fără droguri și fără alcool", a declarat Lane Kidd, managing director al Aliantei pentru Siguranță și Securitate a Șoferilor, adăugând că sunt necesare teste mai eficiente.

 

Fără centură de siguranță

Neatenția la volan, viteza excesivă și lipsa utilizării centurii de siguranță contribuie la decesele în rândul șoferilor de camioane, la fel ca și în cazul deceselor ocupanților locurilor de pasageri. Cel puțin 38% dintre șoferii de camioane uciși în 2017 nu purtau centuri de siguranță, a declarat Jack Van Steenburg, șef de securitate al Administrației federale de securitate a transportatorilor.

Adormitul la volan este responsabil de 3 din 10 accidente.

Camioanele petrec perioade lungi de timp în blocaje de trafic, în apropierea orașelor mari. În cazul în care șoferul este distras de la conducere prin utilizarea smartphone-ului, acest comportament poate duce la accidente.

"Neatenția la volan este în creștere și este problematică", a declarat pentru Trucks.com, Jim Mullen, consilier general al FMCSA.

 Siguranță prin tehnologie

Mulți producători de automobile adaugă o tehnologie avansată de asistare a șoferilor, cum ar fi avertizarea de părăsire a benzii de circulație, cruise control și frânarea automată de urgență.

"Ne concentrăm intens asupra eliminării oricărui tip de accident, vătămare sau deces", a declarat Jon Morrison, președintele Wabco, furnizorul de tehnologie a sistemelor de siguranță a camioanelor.

Asociația transportatorilor independenți, care are 160.000 de membri, a declarat că susține standarde ridicate de siguranță pentru camioane.

Îmbunătățirea unor elemente din siguranță a șoferilor, cum ar fi airbagurile, au fost trecute cu vederea de zeci de ani, în timp ce tehnologiile de siguranță pentru vehicule au fost prioritizate.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.