Cum se aplică regulile de detașare în cazul unui transport rutier fără încărcătură Recomandat

Cum se aplică regulile de detașare în cazul unui transport rutier fără încărcătură

De la 2 februarie 2020, vor intra în vigoare o serie de norme din cadrul Pachetului Mobilitate I. Este vorba de reguli privind detașarea șoferilor de camion.

Revista TIR Magazin le prezintă într-o serie de articole dedicate acestui moment care va schimba modul în care se face trafic rutier de marfă în Europa.

Scenariile prezentate mai jos fac parte dintr-un ghid UE pentru șoferii de camion.

TRANSPORT FĂRĂ ÎNCĂRCĂTURĂ

Este o călătorie fără încărcătură la fel cu un „tranzit”?

Nu. O situație de tranzit este întotdeauna scutită de regulile de detașare, în timp ce o călătorie fără încărcătură este scutită dacă se efectuează în legătură cu o operaţiune bilaterală. Nu este scutită atunci când se efectuează în legătură cu un cabotaj sau operațiuni internaționale nebilaterale care intră sub incidența regulilor de detașare (transport intracomunitar).

În principiu, detașarea se încheie cu descărcarea mărfurilor transportate în cadrul operațiunii care intră sub detașare (de exemplu, cabotaj sau transport intracomunitar). Clasificarea călătoriei ulterioare fără încărcătură ca detașare sau ca scutire de la detașare depinde dacă noua operațiune este acoperită de regulile de detașare sau nu.

În acest context, este important de reținut că șoferul nu este considerat detașat dacă, după descărcarea mărfii în cadrul operațiunii reglementate de regulile de detașare, el/ea efectuează o călătorie fără încărcătură înapoi în țara de origine.

Scenariul: operațiune bilaterală + călătorie fără încărcătură

Un șofer angajat de o companie stabilită în Lituania (LT) încarcă un camion plin de mărfuri în Vilnius (LT) și le descarcă la Paris (FR). La întoarcere, șoferul conduce gol din Franța (FR) în Lituania (LT).

Concluzie: Șoferul a efectuat o operațiune de transport bilateral de la LT la FR, urmată de un

transport fără încărcătură din FR înapoi la LT. Șoferul nu este considerat detașat pe întreaga călătorie: nici în timpul operațiunii bilaterale către FR și nici în timpul călătoriei fără încărcătură efectuată după terminare operațiuni bilaterale din statul membru de stabilire pentru a reveni la acel membru Stat.

Scenariu: Două operațiuni bilaterale + o călătorie fără încărcătură

Un șofer angajat de o companie stabilită în Lituania (LT) încarcă mărfuri în Vilnius (LT) și

le descarcă la Paris (FR). Șoferul conduce cu un camion gol din Paris (FR) către Anvers

(BE). Apoi șoferul încarcă mărfuri în Anvers (BE) și le descarcă în Vilnius (LT).

Concluzie: Șoferul a efectuat două operațiuni de transport bilateral și o călătorie fără încărcătură între ele.

Prima operațiune bilaterală a avut loc de la LT la FR, în timp ce a doua bilaterală operațiunea a fost efectuată de la BE la LT. Călătoria fără încărcătură între FR și BE ar trebui să fie considerată a fi realizată împreună cu cea de-a doua operațiune bilaterală de transport care începe în BE, ceea ce înseamnă că regulile de deta;are nu se aplică. Prin urmare, șoferul nu trebuie considerat deta;at în timpul tuturor acestor operațiuni.

Scenariu: două călătorii fără încărcătură + un schimb încrucișat

Un șofer a cărui companie are sediul în Polonia (PL) efectuează o călătorie fără încărcătură din Varșovia (PL) către Berlin (DE). În Berlin (DE), șoferul încarcă un camion plin cu mărfuri și le descarcă Bruxelles (BE). Apoi, șoferul conduce în gol de la Bruxelles (BE) la Varșovia (PL).

Concluzie: Șoferul a efectuat două călătorii distincte fără încărcătură și o operațiune de transport comunitar între ele. Prima călătorie fără încărcătură între PL și DE a fost urmată de o operațiune de transport comunitar între DE și BE, care a fost apoi urmată de o călătorie fără încărcătură de la BE înapoi la PL.

Călătoria fără încărcătură de la PL la DE se efectuează împreună cu operațiunea de transport comunitar începând din DE. Prin urmare, șoferul este considerat detașat în DE din momentul intrării în DE teritoriul până la părăsirea teritoriului DE. Această perioadă acoperă conducerea cu un camion gol până la punct de încărcare în DE, încărcarea mărfurilor în DE și transportarea acestora prin teritoriul DE.

Apoi șoferul se consideră detașat în BE din momentul intrării pe teritoriul BE și până la încheierea operațiunii de comerț încrucișat în BE. Șoferul nu este considerat detașat la BE în timpul călătoriei fără încărcătură după încheierea operațiunii de transport comunitar la întoarcerea în statul membru de origine.

Șoferul este nu este considerat detașat în NL atunci când se efectuează operațiuni de schimb încrucișat între DE și BE deoarece el/ea tranzitează doar teritoriul NL fără încărcare sau descărcare.

Scenariu: două operațiuni bilaterale + cabotaj + două călătorii fără încărcătură

Un șofer angajat de o companie cu sediul în Germania (DE) încarcă un camion plin cu mărfuri în Berlin (DE), conduce la Paris (FR) și descarcă toate mărfurile. Șoferul conduce apoi gol spre Lyon (FR) pentru a încărca mărfuri și le descarcă în Marsilia (FR). Șoferul conduce apoi gol din Marsilia (FR) către Nantes (FR).

Pe drumul de întoarcere în Germania (DE), șoferul încarcă un camion plin cu mărfuri în

Nantes (FR) și le descarcă la Berlin (DE).

Concluzie: Șoferul a efectuat două operațiuni de transport bilateral (din DE la FR și din FR către DE), o operațiune de cabotaj în FR și două călătorii fără încărcătură în FR. Prima operațiune bilaterală din DE sa încheiat cu descărcarea mărfurilor la Paris (FR). Șoferul începe să fie detașat în FR după sfârșitul acelei operațiuni bilaterale atunci când acesta începe să conducă (călătoria fără încărcătură) până la punctul unde încarcă mărfuri care urmează să fie transportate în regim de cabotaj în FR.

Detașarea în FR se încheie la terminarea operațiunii de cabotaj. După aceea șoferul conduce cu camionul gol la locuol de încărcare a mărfurilor care urmează să fie livrate în cadrul operațiunii bilaterale din FR în DE.

Prin urmare, mai întâi primul transport fără încărcătură între Paris și Lyon se încadrează în regulile de detașare, deoarece această călătorie este legată de operațiune de cabotaj efectuată între Lyon și Marsilia.

A doua călătorie fără încărcătură între Marsilia și Nantes este scutită de regulile de detașare, deoarece această călătorie este legată de întoarcere operațiune bilaterală de la Nantes (FR) la Berlin (DE), care este scutită de regulile de detașare.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.