CRIZĂ Marea Britanie le va oferi șoferilor străini de camion vize pe termen scurt Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
O combinație dintre pandemia Covid și Brexit a băgat în criză firmele de transport care se luptă să recruteze șoferi.
Industria face presiuni pentru ca șoferii să fie adăugați pe așa-numita listă de ocupații în penurie/criză, permițându-le șoferilor să se califice pentru o viză de muncitor calificat.
„Avem nevoie de soluții pe termen lung pentru a recruta o nouă generație de șoferi britanici de camioane în comerț, dar pe termen scurt este urgentă permisiunea accesului șoferilor străini, pe lista Ocupațiilor de criză”, a declarat Rod McKenzie, director general de politică la Asociația Transportului Rutier (RHA).
Guvernul dorește ca industria să angajeze transportatori britanici.
Dar transportatorii au spus că nu se va putea pe termen scurt din cauza nevoii de livrare și a costurilor de formare implicate.
Cu toate acestea, formarea unui șofer de vehicule grele durează de obicei șase până la nouă luni. Oamenii din industrie insistă că este nevoie de acțiuni urgente pentru a depăși criza imediată.
Deficit de aproximativ 60.000 de șoferi de camion
Companiile au avertizat că, pe măsură ce economia se redeschide, lipsa șoferilor pune în pericol livrările către comercianții cu amănuntul și crește prețurile pentru consumatori.
Sectorul suferă de impactul pandemiei, care a împiedicat mii de șoferi noi să își ia testele anul trecut.
În același timp, mulți transportatori străini s-au întors în statele lor când nu au mai avut comenzi în primele etape ale pandemiei COVID. Eiu au mai putut reveni din cauza regulilor de imigrație introduse după Brexit.
RHA estimează că există în prezent un deficit de aproximativ 60.000 de șoferi de camion și a declarat că situația aprovizionării cu alimente este „aproape de un moment de criză”.
Există riscul ca unele articole să se epuizeze în supermarketuri în anumite momente, într-un mod similar cu „întreruperile” din sistemul de electricitate, a spus acesta.
„Vedem un pericol real pentru aprovizionarea noastră în Marea Britanie din cauza penuriei de șoferi", a spus dl McKenzie.
Având în vedere că guvernul va ridica aproape toate restricțiile legale privind contactele sociale din Anglia la 19 iulie, deschiderea în continuare a economiei ar putea duce adâncirea crizei în transporturi”, a spus el.
În timp ce industria a crescut salariile șoferilor pentru a încerca să atragă personal, această creștere este limitată de marjele de profit slabe, a spus dl McKenzie. Costă mii de lire sterline instruirea șoferilor și acest lucru nu este la îndemâna multor firme de transport.
"Între timp, fără o viză temporară pentru șoferi - similară cu cea acordată recent lucrătorilor agricoli pentru a culege culturi vitale - lanțul de aprovizionare se va defecta", a spus el.
Guvernul a relaxat deja limitele stricte ale timpului de conducere pentru a permite transportatorilor să lucreze mai mult în fiecare zi.
https://www.bbc.com/news/business-57782920
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?