Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, pierderi de sute de milioane de lei Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Companiile de stat din subordinea Ministerului Transporturilor au avut în 2020 pierderi de sute de milioane de lei, o parte din ele fiind cauzate de pandemie.
Companiile respective au termen până azi să trimită ministrului un plan de reformă şi de restructurare, a declarat vineri ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, în cadrul primei sale conferinţe de presă, de la investire. Potrivit acestuia, obiectivele sale sunt: întreţinerea infrastructurii existente, reforma în domeniul transporturilor, dar şi construcţia de autostrăzi pe fonduri europe, pe principiul: ”constructorii să lucreze, că noi plătim”.
”Vreau să avem şi proiecte noi, care să fie autostrăzile care se vor deschide peste 2, 3, 4 ani. Vreau ca proiectele care sunt în derulare şi care nu se termină în acest an să meargă cât mai bine şi să facem anul acesta producţie, cum se spune în această industrie. Din punct de vedere financiar, pe această parte, de investiţii, de construcţie, stăm foarte bine în acest an, adică constructorii pot să construiască cât de mult vor, să ne consume banii pe care îi avem la dispoziţie. Au fost ani în istorie în carel li s-a spus - la un moment dat a fost formalizat şi în lege asta - 'Nu lucraţi decât de atâţia bani, că atât avem'. Sau altă dată li s-a spus: 'Nu lucraţi deloc, că nu avem bani anul acesta'. Nu mai e cazul, pentru că aproape întreaga construcţie de drumuri este pe fonduri europene, iar pe fonduri europene avem la dispoziţie în acest moment exact cât ne trebuie. Constructorii să lucreze, că noi plătim”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
De asemenea, a doua prioritate este să întreţină infrastructura existentă.
”Ne concentrăm foarte mult pe autostrăzi, e partea cea mai vizibilă şi cea mai atrăgătoare să deschidem noi segmente de autostradă, dar avem o reţea de drumuri naţionale, peste 16.000 km de drum naţional, peste 900 km de autostradă în exploatare, peste 10.000 km de cale ferată, şi această reţea este scadentă la înreţinere. Şi asta ne doare foarte tare, pentru că nu circulăm doar pe noile autostrăzi în România, românii circulă foarte mult pe aceste căi ferate, pe aceste autostrăzi în exploatare. Îmi doresc să reducem acest decalaj, operaţiuni multi-anuale care nu s-au făcut, pentru că sunt scadente aceste operaţiuni. Din păcate, sursa de finanţare pentru aceste operaţiuni trebuie să fie din bani naţionali. Aşa este împărţirea fondurilor: întreţinerea se face din bani naţionali, în timp ce construcţia de autostrăzi a trecut pe fonduri europene. Or, aici mă voi lupta, în bugetul de stat - şi asta e o miză mare - ca pe acest an să avem banii necesari ca să nu avem gropi, să nu avem macaze stricate peste care se circulă cu 5 km/h”, a adăugat ministrul.
Al treilea obiectiv al său este reforma în domeniul transporturilor.
”În subordinea ministerului sunt 55 de instituţii şi aproape 70.000 de angajaţi, sunt foarte multe companii de stat şi au avut foarte mari pierderi în 2020, sute de milioane de lei. E adevărat că o parte din aceste pierderi au fost cauzate de epidemia prin care trecem, pentru că sunt companii ale căror venituri vin din călătorii, Ministerul Transporturilor se ocupă de transporturi, transport de mărfuri dar şi de persoane. Când a căzut traficul de pasageri, au pierdut veniturile, dar dincolo de anul 2020 erau pierderi structurale de mulţi, mulţi ani. Şi azi toate companiile în această vineri au termen să îmi trimită un plan de reformă şi de restructurare. A cerut şi premierul Cîţu acest lucru în ultima şedinţă de Guvern”, a declarat Drulă, care a precizat că toate companiile de stat cu pierderi trebuie să vină cu un plan de reformă şi de restructurare, fiind şi o nota a Guvernului în acest sens.
”În fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre şi trebuie să ajungem la o eficienţă şi o normalitate cu aceste companii. Aşadar, pe masa ministerului sunt teme grele”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?