CNAIR lucrează, de cinci ani, la un Studiu de Fezabilitate

CNAIR lucrează, de cinci ani, la un Studiu de Fezabilitate

În 2014, Compania de Autostrăzi și Drumuri a cerut oferte pentru realizarea unui Pod peste Prut la Ungheni. După cinci ani face același demers.

Anunț septembrie 2019:
CNAIR, în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 12.09.2019 Actul Adițional nr.2, la Contractul de Finanțare nr. 19/05.10.2018, pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru pod peste Prut la Ungheni”, (cod SMIS 2014+122606).
Prin semnarea Actului Adițional nr.2 se modifică la Condiții Generale articolele următoare:
• Articolul nr. 3 - Valoarea totală a Contractului de Finanțare și valoarea eligibilă, alin. (1) și alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
o Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 950.452,14 lei;
o Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune, în procent de 85%, este de 649.230,37 lei
o Valoarea cofinanțării, în procent de 15%, este de 114.570,07 lei

Informație de presă, septembrie 2014
CNADNR aşteaptă oferte pentru realizarea unui studiu de fezabilitate necesar construcţiei unui pod rutier către Republica Moldova, peste Prut, la Ungheni, costul fiind estimat până la 2,69 milioane lei (611.000 euro), cu TVA.
"Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în zonele în prezent tranzitate, scurtează legăturile rutiere cu Republica Moldova, Ucraina şi Rusia. Pe lângă valenţa internaţională, podul peste Prut la Ungheni va deservi în bune condiţii traficul de pe teritoriul României", se arată în caietul de sarcini elaborat în 2014.

Unde vrem să ajungem
Ungheni este o localitate din judeţul Iaşi, pe malul vestic al râului Prut, în dreptul oraşului omonim din Republica Moldova, cu care a alcătuit în trecut aceeaşi localitate.
Contractul pentru realizarea studiului este evaluat la 1,84 milioane lei fără TVA, sumă la care se vor raporta ofertanţii îan alcătuirea propunerii financiare. Ulterior, CNADNR poate opta pentru achiziţia unor servicii suplimentare de 334.647 lei, astfel încât valoarea estimată totală a contractului este de 2,17 milioane lei, fără TVA, se arăta în anunțul de acum mai mulți ani.
Termenul pentru finalizarea proiectului este de 12 luni de la data atribuirii.
Discuţiile dintre România şi Republica Moldova privind construcţia unui pod la Ungheni se duc de aproape un deceniu. În perioada interbelică, peste Prut existau mai mult de 20 de poduri, atât rutiere, cât şi de cale ferată, însă cele mai multe au fost distruse în al doilea Război Mondial.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.