CNAIR: CENTURA MEDIAȘ E UN PROIECT MATUR. REALITATEA: TREBUIA FINALIZATĂ ÎN 2011 Recomandat

CNAIR: CENTURA MEDIAȘ E UN PROIECT MATUR. REALITATEA: TREBUIA FINALIZATĂ ÎN 2011

Compania de Drumuri a reacționat după ce s-a scris despre tergiversarea realizării centurii orașului Mediaș.
Revista TIR Magazin a aflat că pe acest drum trebuia să se meargă de opt ani.


„ Observăm cu îngrijorare că periodic apar în spațiul public
informații trunchiate care încearcă să acrediteze ideea că
realizarea unor proiecte importante pentru economia României,
dar și pentru comunitățile locale ar fi compromisă.
Este și cazul unor alegații nefondate prezentate recent în
spatiul public în legătură cu VO Mediaș, proiect important, atât
pentru infrastructura rutieră locală, cât și pentru cea națională.
Ca atare, CNAIR asigură opinia publică de faptul că proiectul
VO Mediaș este unul matur, bine gestionat și va fi finalizat în
condiții de legalitate și eficiență.
Ne exprimăm regretul că există în continuare persoane care
încearcă să manipuleze opinia publică și în scopuri care nu au
legătură cu eforturile de dezvoltare reală a infrastructurii din
România.
<<Îmi exprim regretul că anumite persoane au rămas într-o
logică de campanie electorală și propagă în continuare
informații trunchiate ce nu au legătură cu realitatea. Îi asigur pe
cetățeni de faptul că facem toate eforturile pentru a dezvolta
proiecte de infrastructură rutieră doar în interesul
cetățeanului.>>, a declarat Narcis Neaga, Directorul General al
CNAIR.
În acest context, precizăm că prelungirile termenului de
depunere a ofertelor pentru Proiectarea și execuția Variantei de
Ocolire a Municipiului Mediaș au fost generate de cauze
obiective, respectiv trei contestații depuse (dintre care două
admise parțial și una respinsă), o decizie a CNSC prin care s-
au dispus atât măsuri de remediere, cât și prelungirea
termenului de depunere a ofertelor, precum și solicitări ale

operatorilor economici în sensul decalării termenului de
depunere.
Referitor la exproprierile necesare realizării acestui proiect,
precizăm că, în conformitate cu prevederile legale, CNAIR a
scos la licitație această procedură, dar singura ofertă depusă a
fost declarată neconformă din punct de vedere financiar.
În prezent, CNAIR elaborează o nouă documentație ce va fi
scoasă la licitație în luna iunie 2019 și are în vedere
dezvoltarea acesteia, astfel încât ea să fie atractivă pentru cât
mai mulți ofertanți.
În ceea ce privește acordul de mediu, menționăm că obținerea
tuturor avizelor și acordurilor necesare emiterii autorizației de
construire cade în sarcina firmei care câștigă licitația pentru
proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Mediaș.
Construcția Variantei Ocolitoare a municipiului Mediaș, cu o
lungime de 8,5 km, are ca durată contractuală 30 luni, din care
6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a
lucrărilor și minim 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor,
valoarea estimată a acestui proiect fiind de 125.739.114 lei,
fără TVA.”, anunța CNAIR.
Promisiuni pentru 2011
În anul 2006, primarul orașului Mediaș, Daniel Thellmann,
spunea că municipiul Mediaș (județul Sibiu) va putea avea, în
următorii cinci ani, o șosea de centură modernizată, în urma
unor investiții finanțate printr-un credit primit din partea Băncii
Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). În
cadrul unei vizite întreprinse în acele zile la București, edilii
locali au solicitat reprezentanților Ministerului Transporturilor
reluarea proiectului de modernizare a șoselei de centură, ce
ocolește orașul cu ieșire din DN 14 Sibiu-Sighișoara și
simplifică accesul înspre DN 14 A, înspre Târnăveni - Târgu-
Mureș.
Daniel Thellmann a spus atunci că, în urma discuțiilor, s-a
stabilit că acest proiect va fi realizat cu fonduri dintr-un credit
BERD, urmând ca întreaga investiție să fie supervizată atât de

autoritățile locale, cât și de specialiști din cadrul Ministerului
Transporturilor.
Edilul spunea, în 2006, la întoarcerea din Capitală că nu au fost
evaluate costurile totale de execuție ale proiectului, dar se
estimează că acestea vor trece de valoarea a zece milioane de
euro.
În realitate, nu s-a întâmplat absolut nimic.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.