CINE SUNT ȘEFII DIRECȚIILOR DE DRUMURI ȘI PODURI AMENINȚAȚI CU DEMITEREA Recomandat

CINE SUNT ȘEFII DIRECȚIILOR DE DRUMURI ȘI PODURI AMENINȚAȚI CU DEMITEREA

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, le-a spus directorilor Direcțiilor de Drumuri și Poduri, la o ședință, că nu este de acord ca ministerul să dea socoteală pentru ceea ce ei nu fac și că vrea ca performanțele lor să fie evaluate mai des, iar cei care nu sunt competenți să fie schimbați din funcții.

"Cred că dumneavoastră, în calitatea de directori DRDP, trebuie să vă mobilizați mai bine și să rezolvați problemele care apar. Trebuie ca programul de birou să îl reduceți la minim și să fiți prezenți pe șantiere", a afirmat Cuc.

Revista TIR Magazin a încercat să afle cine sunt acești directori care l-au supărat pe ministrul Răzvan Cuc.

DRDP Craiova: un profesor de liceu, șef la drumuri
Golumbeanu Dumitrel Emanoil Alin este șeful DRDP Craiova. El a termintat Facultatea de mecanică și are o diploma în Tehnologia construcțiilor de mașini. Este inginer la bază. A terminat și Facultatea de construcții civile din Craiova. A început munca de jos fiind technician la IUPS Filiași, apoi șase ani, până în 1996, inginer la Rodol SA Craiova, firmă despre care nu există nicio informație pe Internet. A fost timp de doi ani profesor la Liceul Industrial Filiași. Apoi, se transferă „la stat” unde îl găsim și acum. Devine șeful formației de lucru de la Drumuri județe Dolj, apoi, opt ani, este șef de lot la aceeași societate. Din 2013 până în 2016 este Director Adjunct DRDP Craiova, apoi, în 2017, este promovat Director general.
Potrivit puterea.ro, în aprilie 2018, la propunerea directorului general al CNAIR, Ștefan Ioniță, s-a făcut schimbarea lui Bogdan Bratu de la șefia Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.
În locul lui Bratu, cel care a fost impus pe acest post de către baronul PSD de Giurgiu, Niculae Bădălău, directorul general al CNAIR l-a propus, și CA a fost de acord, pe Alin Emanoil Dumitru Golumbeanu, nimeni altul decât finul liderului PSD Dolj, senatorul Claudiu Manda.

DRDP București: astăzi, conducem în familie
Dinu Daniel Augustin conduce Direcția de Drumuri și Poduri București. A terminat Facultatea de Utilaj tehnologic în anul 1998. Apoi a obținut o diplomă în contabilitate și informatică de gestiune la Universitatea Spiru Haret cunoscută drept „Fabrica de diplome.”
În primii ani, cariera sa nu avea nimic de-a face cu poziția de acum. A lucrat la centrul de Pregătire a personalului pentru Comerț Cepecom, care și-a schimbat denumirea. A evaluat competențele profesionale la Humanpoint, o companie de recrutare. A trecut de la „resurse umane” direct la activități specific domeniului hidrotehnic, la Compania Națională de Administrare a Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu și apoi a fost șef Agenție de Control și încasare Giurgiu. Cariera a continuat ca inginer CNADNR în cadrul serviciului mecanizare. S-a întors la prima dragoste și a condus „Ocuparea forței de muncă Giurgiu” unde a avut diverse poziții. Deși nu lucrase niciodată la „poduri și drumuri”, Dinu Daniel a aterizat în februarie 2017 șef ACI Giurgiu. Tot atunci, un alt giurgivean, Răzvan Cuc, ajungea ministrul Transporturilor.
Ziuanews.ro scria la început de an 2017: „de câteva zile, directorul Ștefan Ioniță schimbat conducerea la două dintre cele mai importante din cele șapte Direcții Regionale de Drumuri și Poduri aflate în subordinea CNAIR. Astfel, la DRDP București a fost numit Daniel Augustin Dinu, nimeni altul decât soțul favoritei lui Bădălău, deputata PSD de Giurgiu-Elena Dinu, care n-are nici în clin nici în mânecă (,) cu activitatea de la Drumuri. Dar, dacă Bădălău l-a vrut, Cuc a cerut și Ioniță a executat. Trebuie precizat că DRDP București este cea mai mare Direcție Regională a CNAIR, având grijă de drumurile din Teleorman, Giurgiu, Ialomița, Călărași, Buzău, Ilfov, Prahova, Dâmbovița, Argeș și municipiul București.

DRDP Timișoara: Specialist în construcții agricole și lobby
Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara este condusă de Ispravnic Cristian-Ilie.
Acesta este inginer constructor de Construcții Civile Industriale Agricole. A studiat și Deteriorarea și Reconstrucția Ecologică a Ecosistemelor Naturale la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” Arad –Facultatea de Științe ale naturii. Pentru că i-a plăcut, a fost la două cursuri de perfecționare destinate funcționarilor publici. În urmă cu cinci ani, a participat la un curs de perfecționare privind activitatea de lobby.
Înainte de Revoluție a fost muncitor, electrician la Întreprinderea de Morărit și Panificație Timișoara. Prin 2005, îl găsim consilier la Agenția pentru Protecția Mediului, apoi, în 2014, șef de agenție la Autoritate Rutieră Română, Arad. Din 2017, este Director General Regional la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, CNAIR SA.

DRDP Cluj. Nimeni nu știe cine e șeful
Pe site-ul offcial cluj.cnadnr.ro, apare Eugen Cecan ca director general regional. Acesta nu mai este în funcție de ceva ani. Iar, în 2018, presa a scris că Înalta Curte de Casație și Justiție a respins recursul făcut de Eugen Cecan, fostul șef al DRDP Cluj, care a contestat decizia Curții de Apel Cluj care hotărâse că Cecan a fost incompatibil în perioada 29 ianuarie 2013-28 mai 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția de consilier județean, și funcția de director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, încălcând, astfel, legea. În august 2017, orădeanul Radu Băruță, fost director general adjunct al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, șef al Departamentului Proiecte cu Finanțare de la Bugetul de Stat, a devenit noul director al DRDP Cluj.
DRDP Cluj administrează drumurile naționale din mai multe județe ale Transilvaniei. Acesta nu a rezistat prea mult.
Radu Bărută, directorul DRDP Cluj, nu a rezistat prea mult. Practic, șeful autostrăzilor și al drumurilor județene din Cluj, a fost demis.
Conform unor surse, Radu Băruță a fost anchetat de o comisie a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar decizia a fost de demitere din funcție și de numire a unui nou director interimar.
Se pare că raportul Curții de Conturi a semnalat probleme cu unele lucrări decontate. Și sumele cheltuite pe cazări la hoteluri și actualul apartament închiriat i-au fost fatale lui Băruță. Raportul Curții de Conturi a găsit probleme și pe drumul Baia Mare-Târgu Lăpu. Acolo prejudiciul imputat lui Băruță este de 16 milioane de lei.
În luna septembrie 2018, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, dispunea ”intervenția de urgență a DRDP Cluj pe DN 18B, după ce a constatat o gestionare defectuoasă a lucrărilor de întreținere pe sectorul de drum Baia Mare-Târgu Lăpuș, aflat pe raza Secției de Drumuri Naționale-Baia Mare”. Atunci, a fost demis și s-a declanșat cercetarea disciplinară împotriva șefului Secției de Drumuri Naționale Baia Mare, Loghin Mateiaș, iar directorul regional Radu Băruță a fost avertizat că va fi destituit din funcție în cazul în care nu înțelege să își ia în serios atribuțiile. Lucru ce s-a și petrecut.

DRDP Brașov: șeful a avut funcții doar „la stat”
Director General Regional este inginera Adriana Alexandrina Nicula. Ea a muncit exclusiv la stat. A început în 1988 ca inginer construcții RAJDP Brașov, unde avea ca responsabilitate: întreținere și administrare drumuri județene și comunale. A fost șef District Făgăraș, apoi șef Serviciu Pregătire Documentații Investiții, Reparații Capitale și Drumuri Locale. Timp de șapte ani, până în 2011, a fost șef Serviciu Tehnic, Patrimoniu, Avizări proiecte DRDP Brașov. În 2012, a fost, pentru scurt timp, director regional, apoi director adjunct Întreținere.
Din 2014, este director regional. Pregătirea este singulară, dar corespunzătoare: Institutul Politehnic “Traian Vuia” Timișoara, Facultatea de Construcții, Căi ferate, Drumuri și Poduri. Transilvania365.ro a scris despre discrepanța dintre salariul directorului și calitatea drumurilor: „Potrivit declarației de avere, directoarea Nicula Adriana Alexandrina a încasat anul trecut suma de 183.356 lei, adică nu mai puțin de 15.279 lei lunar (3300 Euro). Suma este de-a dreptul fabuloasă dacă ne uităm la drumurile și podurile din județul Brașov. Dacă am avea infrastructura din Germania, directoarea ar putea primi și 5000 de euro pe lună, dar, la cum sunt drumurile din țara noastră, suma colosală chiar nu poate fi justificată. Precizăm că la acest venit al directoarei se adaugă și salariul soțului care, unde credeți că lucrează? Tot la Drumuri și Poduri… Acesta a avut un venit anual de 82.346 lei, mai exact, 6862 lei, undeva la 1500 euro lunar. În aceste condiții, cei doi bagă împreună în casă lunar sumă de 22.141 lei, aproape 5000 Euro”.

DRDP Iași: Membru de partid
Inginer laicu Ovidiu-Mugurel este director regional la DRDP Iași. Este subinginer -specializarea Căi Ferate Drumuri și Poduri Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iași, Facultatea de Construcții și Instalații Iași. După Revoluție, a ajuns inginer constructor. În 1996, la 35 de ani, îl găsim membru în Consiliul de Administrație – Societatea Lucrări Drumuri și Poduri Iași. Prima slujbă la care face referire este șef de șantier la firma Citadin SA.
Apoi, fără să aibă vreo specializare în domeniu, în 2009 ajunge director general la Garda de Mediu Iași. După un an se întoarce la compania Citadin SA, unde ajunge director. Din 2012, este director general la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Mugurel Laicu este vicepreședinte PSD și a avut contre cu primarul Mihai Chirică, plecat din partid.
„Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași a cerut nici mai mult nici mai puțin decât suspendarea din funcție a primarului Mihai Chirică de la șefia PSD Iași. Toate acestea, după ce Laicu a fost prins că înregistra ședința Comitetului Executiv ce a avut loc în cursul zilei de vineri, 10 februarie. Amenințat cu excluderea din partid, Laicu s-a trezit "victimă" și susține că Mihai Chirica este cel vinovat. "În calitate de vicepreședinte ales al PSD Iași, solicit în mod public demisia de onoare din funcția de președinte interimar al domnului Mihai Chirică. De asemenea, printr-un memoriu adresat conducerii centrale a PSD, am propus Biroului Permanent Național al partidului, suspendarea din funcția de vicepreședinte a aceleiași persoane… Laicu provine din vechea gașcă a PRM și este șoferul personal al clanului Anghel și Cristian Stânciu, familie cu valențe peremiste, adversari ai actualei conduceri din PSD Iași”, scria Bună ziua Iași în 2017.

Constanța: Eternul și fascninatul domn Dima
Inginerul Dima Marin, directorul general regional de la Constanța, nu și-a publicat CV-ul pe pagina instituției. În schimb, presa și-a făcut datoria și a scris despre năravurile șefului DRDP Constanța. Din alte surse, am aflat că este inginer specializat în vehicule rutiere. Între 2012 și 2017, a fost președintele Consiliului de Administrație al RAR. A exercitat această poziție concomitent cu cea ce Director al Regionalei DRDP Constanța.
În 2017, DRDP a plătit 500 mii de lei pentru achiziția a zece mașini. În data de 15.10.2015, un angajat al Regionalei a depus, prin intermediul Sindicatului Naţional al Drumarilor din România, un memoriu la CNCD, prin care sesiza că a primit de la directorul DRDP, Marin Dima, sarcini de seviciu discriminatorii, că a fost „hărţuit, intimidat şi supravegheat excesiv”, scrie presa locală. Dat afară, angajatul a fost reprimit pe post în urma unei decizii a instanței din 2018.
Presa a vorbit și de licitațiile cu cântec administrate de Dima: „Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța a comandat deszăpezirea drumurilor pe care le administrează în județul Constanța firmei Oyl Company Holding AG SRL din Slobozia. Contractul a fost încredințat prin negociere directă, după ce licitația publică organizată în vară, având același obiect, a fost contestată de reprezentanții firmei din Slobozia, fără a exista o soluție a contestației în acest moment. Oyl Company Holding este unul din colaboratorii vechi ai CNAIR, respectiv al DRDP Constanța, fiind furnizorul preferat de mixturi asfaltice dar și beneficiar al contractelor de deszăpezire. Înfiinţată în anul 2006, compania este administrată de Corneliu Dragomir, unul dintre cei mai importanți oameni de afaceri din Ialomița”.

Ce le-a mai transmis ministrul directorilor DRDP
"Nu pot să fiu de acord ca ministerul să dea socoteală pentru ceea ce dumneavoastră nu faceți. Cred că dumneavoastră, în calitatea de directori DRDP, trebuie să vă mobilizați mai bine și să rezolvați problemele care apar. Trebuie ca programul de birou să îl reduceți la minim și să fiți prezenți pe șantiere.
I-am cerut domnului director general să găsească o modalitate în care să vă evalueze performanțele cât mai des, iar cei care nu fac față să lase locul pentru cei competenți. Astfel, aștept să văd la dumneavoastră o execuție bugetară de 50%, până la sfârșitul lunii iunie, și 100%, la finalul anului", le-a spus Răzvan Cuc.
El a adăugat că "nimeni din această țară nu mai are răbdare".
"Singura dumneavoastră susținere pentru funcția pe care o ocupați este calitatea muncii prestate. Acum suntem în momentul în care nimeni din această țară nu mai are răbdare. Toți românii vor să vadă că banii lor se duc și în drumuri și autostrăzi de calitate. Cu toții ne dorim să circulăm prin țara mult mai repede. Iar anul acesta, avem banii necesari pentru investiții în infrastructură.
Mai avem de așteptat doar aprobarea bugetului. Dacă aveți probleme cu constructorii, trebuie să ni le spuneți. Este bine să ne precizați și soluția și fiți siguri că, dacă este una rapidă și conform legii, o vom aplică. Trebuie să înțelegeți că, dacă nu vă faceți treabă, veți răspunde", a precizat ministrul Transporturilor.

Șeful CNAIR, CV la secret
Narcis Neaga nu și-a publicat CV-ul oficial, la un an de la renumirea în funcție (11 mai 2018). Din alte surse, am aflat că Narcis Neaga este de profesie inginer mecanic, în urma absolvirii în anul 1985 a Facultăţii de Mecanică din cadrul Institutului de Politehnic din Cluj-Napoca. În perioada 1998-2011, noul director a absolvit mai multe cursuri de pregătire şi calificare la Institutul Român de Marketing, respectiv Procomunita (Sibiu).
În perioada 1985-1992 a deţinut multe funcţii la Mirfo SA din Târgu Jiu, iar următorii doi ani a deţinut funcţia de inginer responsabil de marketing la Intercomputer SA din aceeaşi localitate. Următorii şapte ani a activat la COMPA SA Sibiu, producător de componente pentru industria auto.
De aproape 15 ani a ocupat diverse funcții în cadrul CNADNR pe care l-a condus între 2012-2015.

Președinte CA CNAIR, paralel cu transporturile
Revista TIR Magazin a scris că președinte Consiliului de Administrație este Costin Mihalache. Potrivit propriului său CV, Mihalache nu are nicio treabă cu domeniul transporturilor. El deține o diplomă de licență dobândită în „Drept constituţional, Drept civil, Drept Internaţional, Drept penal, Drept procesual penal”, pe care a obținut-o la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași în 1994. După patru ani de studiu la Beijing, obține o diplomă la Universitatea de Limbă și Cultură Chineză. Actualul președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR a fost, timp de 14 ani, Consilier Relații Externe și Protocol la Ministerul Apărării.

 

Rolul DRDP
Potrivit legii și modului de organizare, CNAIR SA are în structura sa următoarele unități si subunități: CNAIR SA – Central; 7 subunități, fără personalitate juridică, denumite Direcții Regionale de Drumuri și Poduri, situate în: București, Craiova, Iași, Cluj, Timișoara, Constanța, Brașov; un Centru De Studii Tehnice, Rutiere și Informatice (CESTRIN), organismul tehnic al CNAIR SA; 45 de Secții de Drumuri Naționale; 318 districte.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.