Birocrația OMOARĂ autostrăzile
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Principalele probleme semnalate joi de către antreprenori ministrului interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, şi ministrului Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, se referă la mecanismele birocratice care împiedică realizarea cu celeritate a lucrărilor contractate.
Cei doi miniştri s-au întâlnit, joi, cu reprezentanţii celor mai importante companii de construcţii ce activează în domeniul infrastructurii rutiere, la sediul Ministerului Transporturilor. Rovana Plumb este şi ministru titular la Fonduri Europene, iar Eugen Teodorovici este şi ministrul interimar la Dezvoltare Regională.
În ceea ce priveşte mecanismele birocratice, constructorii au precizat că cele mai des întâlnite cauze ale întârzierilor sunt: perioadele de timp lungi pentru emiterea autorizaţiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor şi litigiile ce apar în legătură cu exproprierile în timpul realizării lucrărilor), precum şi situaţiile generate de întârzierile înregistrate la decontarea lucrărilor realizate.
„Autostrăzile cred că sunt printre cele mai discutate subiecte de către români. Şi din păcate nu într-un sens pozitiv. De aceea cred că dialogul cu dumneavoastră, cei care construiţi infrastructura ţării, este soluţia de a grăbi lucrurile, de a găsi împreună răspunsuri la problemele pe care le întâmpinaţi. Ca să avem un dialog constructiv şi eficient, vă cer ca în cazul oricărei soluţii pe care o găsim împreună, aşa cum noi - Ministerul Transporturilor şi companiile din subordinea noastră - ne vom îndeplini partea noastră, aşa şi dumneavoastră să vă să onoraţi partea ce vă revine. Totodată, nu vă ascund că, dacă se constată întârzieri din vina dumneavoastră nu vom ezita să reziliem contractele şi să activăm toate căile legale pentru recuperarea prejudiciului. Avem bani să dezvoltăm infrastructura, avem bani pentru autostrăzi, dar vrem lucrări de calitate. Cu cât construiţi mai mult şi mai repede cu atât vom avea şi un grad de absorbţie al fondurilor europene mai mare”, a declarat Rovana Plumb.
Ministrul interimar al Transporturilor a cerut înfiinţarea de Comandamente permanente pentru monitorizarea proiectelor care contribuie la realizarea kilometrilor declaraţi. Din aceste Comandamente vor face parte: un reprezentant al Ministerul Transporturilor, din partea direcţiei ce se ocupa de fondurile europene; un reprezentant al Autorităţii de Management – Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) din cadrul Ministerului Fondurilor Europene; un reprezentant al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Aceste persoane vor fi detaşate în teren. Nu vreau să mai găsim scuze, nici noi decidenţii, nici constructorii, proiectanţii sau alţi factori implicaţi în proiect”, a subliniat Plumb.
Ministrul Finanţelor a precizat că, dacă în alţi ani bugetul Ministerului Transporturilor a avut de suferit, anul acesta în proiectul de buget a fost stabilită o creştere semnificativă a fondurilor destinate MT.
„Anul 2019 este anul investiţiilor. Avem bani, dar nu avem o infrastructură aşa cum ne-o dorim. De aceea vă invităm să ne fiţi parteneri în construcţia de autostrăzi. Astfel câştigă şi românii, câştigă şi firmele dumneavoastră. Când a fost elaborat Programul de Guvernare, în domeniul transporturilor, unul dintre obiective a fost dezvoltarea infrastructurii şi susţinerea firmelor de construcţii. Prin sumele alocate de la bugetul de stat şi fondurile europene, prin măsurile de stimulare a firmelor din acest domeniu am îndeplinit toate elementele necesare care ţin de acest guvern. Dacă dumneavoastră, în activitatea de zi cu zi, vă veţi confrunta cu o situaţie care să întârzie execuţia contractelor, am rugămintea să nu ezitaţi să ne comunicaţi, iar dacă acea problemă ţine de competenţa noastră, vom găsi o soluţie rapidă şi legală”, a Teodorovici.
În finalul discuţiilor ministrul interimar al Transporturilor a propus celor prezenţi ca aceste întâlniri să aibă un caracter periodic.
La întâlnirea de lucru au participat şi secretarul de stat Dragoş Titea, directorul general CNAIR - Narcis Neaga, conducerea direcţiilor de specialitate din cadrul MT şi MFE.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?