„AUTOSTRADA FEROVIARĂ”, UN MARE EȘEC ÎN ROMÂNIA, UN SUCCES ÎN FRANȚA Recomandat

„AUTOSTRADA FEROVIARĂ”, UN MARE EȘEC ÎN ROMÂNIA, UN SUCCES ÎN FRANȚA

 

Franța deschide a cincea "autostradă feroviară" pentru transportul de camioane. În România a existat un „proiect pilot” care a murit subit, imediat după lansare.

Cea de-a cincea "autostradă feroviară" din Franța, care leagă Calais de Orbassano, Italia, a fost deschisă, la finalul lunii noiembrie, pentru a transporta camioane încărcate pe calea ferată. În 2000, Comisia politică franceză pentru mediu a anunțat intenția de a dezvolta "autostrăzi feroviare" pentru a putea transporta 500.000 de camioane până în 2020. În 2015, autostrăzile feroviare au transportat 70.000 de vehicule pe an.
Cu optsprezece ani în urmă, Comisia politică franceză a impulsionat dezvoltarea "autostrăzii feroviare". Aceste „nave” care transportă camioane încărcate pe distanțe lungi ar trebui să contribuie la reducerea emisiilor de carbon. Până în 2020, Comisia speră să vadă 500.000 de camioane transportate în acest mod anual.

Dezvoltare continuă
Deși ambițiile au fost ridicate în 2000, dezvoltarea acestor "autostrăzi feroviare" s-a dovedit a fi un pic mai lentă și plină de dificultăți. În 2015, un număr de 70.000 de camioane au fost transportate, departe de obiectivul de 200.000 de camioane pentru 2020. "Dezvoltarea a fost mai lentă decât se aștepta din cauza problemelor tehnologice privind echipamentele feroviare și a ponderii investițiilor în rețeaua feroviară franceză", a explicat un specialist.

Timp de livrare și cost
Specialiștii în transport au o altă opinie. Potrivit acestora, "autostrada feroviară" nu se potrivește tuturor transporturilor de marfă. "Nu funcționează pentru cei care transportă produsele proaspete și e-commerce, pentru care nu poți aștepta următorul tren datorită timpilor scurți de livrare", explică directorul general al Federației Naționale a Transporturilor Rutiere, Florence Berthelot. Ea adaugă că "autostrăzile feroviare" sunt profitabile pentru deplasări mai lungi de 500 km.
Autostrăzile feroviare au avut viață scurtă în România. Primul camion transportat cu trenul a avut loc în 2009.
Preţul transportului unui camion greu pe calea ferată pe ruta Bucureşti-Arad era mai redus decât costul deplasării acestuia pe şosea, respectiv 250 euro, faţă de 320 euro. Transportul camioanelor cu trenul dura circa 17 ore, timpii urmând să fie reduşi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor, spuneau atunci oficialii.
Abia la 19 iulie 2018, CFR Marfă a anunţat primul transport de camioane pe cale ferată din cadrul programului guvernamental RO–LA. Operatorul de stat a preluat camioane ucrainene de la frontiera de nord a ţării pentru a le transporta până în Ruse, Bulgaria, de unde plecau mai departe spre Turcia. Pe viitor, CFR Marfă vrea să asigure astfel de transporturi şi pe relaţia Curtici-Giurgiu, dar şi în alte ţări, chiar şi în Turcia.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping