Aprovizionarea în București: O treime camioane grele și două treimi camioane ușoare Recomandat

Aprovizionarea în București: O treime camioane grele și două treimi camioane ușoare

Consiliul General al Municipiului Bucureşt a adoptat un proiect de hotărâre care îşi propune actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030 pentru regiunea Bucureşti-Ilfov şi a portofoliului de proiecte prioritare ale acestei zone, precum şi a modelului de transport ce stă la baza PMUD.

Alte obiective ale proiectului sunt eficientizarea şi simplificarea serviciilor furnizate cetăţenilor de Comisia Tehnică de Circulaţie a Municipiului Bucureşti, prin extinderea procesului de digitalizare şi scăderea timpilor de acces la documentele din arhivă, respectiv întărirea capacităţii instituţionale a Municipiului Bucureşti şi a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov prin pregătirea adecvată a personalului în domeniul planificării strategice şi a modelării în transporturi.

Hotărârea adoptată cu 33 de voturi "pentru" şi 18 abţineri aprobă proiectul "Mobilitate 2.0 - Planificare strategică şi administraţie publică digitalizată la nivelul Regiunii Bucureşti-Ilfov", în vederea finanţării prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Ce prevede, acum, proiectul
Au fost identificate mai multe centre de distribuție principale aflate la intrările în București, ilustrate. Aceste centre sunt proiectate pentru transferul de bunuri de la camioane mari la camionete, care continuă distribuția în București, precum și la alte camioane de distribuție în toată România și în afara țării. Este important de menționat aglomerarea semnificativă de facilități logistice în partea de vest a orașului
Dintre cele mai mari cinci parcuri logistice din România, patru dintre ele sunt situate în apropiere de București, și toate patru sunt în vecinătatea autostrăzii A1 în apropierea intrării în oraș.
Ce se prevede pentru transportuld e marfă
Pentru componenta transport de marfă, se vor urmări activitățile care sunt legate de transportul de marfă. Activitățile sunt principala unitate pentru modelarea oricărei cereri în procesul de modelare pe patru etape. Generarea și atragerea de marfă în model ar trebui să fie strâns legate de activități casă – alte destinații precum și activități casă – loc de muncă. Modelul de generare de transport de marfă este, de asemenea, o funcție a caracteristicilor zonale de distanță de la centrul orașului.
Așa cum se poate vedea în Tabel „model Marfa”, transporturile de marfă sunt explicate în principal prin activitățile HBO (Generare călătorii Casă – Alte destinații), urmate în importanță de călătoriile HBW (Atracție călătorii Casă – Loc de muncă) și apoi unele caracteristici spațiale ale Zonelor de Analiză de Trafic. Distribuția duratei călătoriilor a fost aleasă pentru a fi cât mai plată posibil. Această metodă a fost aleasă cu scopul de a compensa lipsa de informații cu privire la durata transportului de marfă și de a le face mai îndelungate decât călătoria cu mașina.
Distribuția în funcție de durata călătoriei arată o distribuție cu o durată medie a călătoriei de 30 de minute în sistem, care este de 1,5 ori mai mare decât durata medie de călătorie cu mașina în ZAT-urile din București.


Împărțirea transporturilor de marfă
Împărțirea transporturilor de marfă se presupune a fi uniformă în acest model, cu o treime camioane grele și două treimi camioane ușoare. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a afirmat, în mai 2021, că nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. Pentru a rezolva această problemă se are în vedere o soluţie sistematică - respectiv utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele bucureştene şi metroul de suprafaţă. Pentru realizarea primului obiectiv, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va încheia un parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi Consiliul General Ilfov.

”Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. O să vedem intervenţii punctuale, un pasaj aici, un pasaj acolo, dar nu a existat o abordare care să privească această problemă structural”, a declarat primarul general, Nicuşor Dan.

Dan a reluat tema anul acesta.
“Cele zece radiale. Există o asociere cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu Ministerul Transporturilor, cei care au coordonarea proiectului sunt cei de la Consiliul Judeţean Ilfov. Avem aceste 10 ieşiri principale din Bucureşti, din zona Bucureşti-Ilfov până la Autostrada de centură A 0, pentru patru din cele zece s-au realizat de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti analize de favorabilitate, astea sunt documentaţiile care preced scoaterea la licitaţie a studiilor de fezabilitate. În luna iunie se va scoate în achiziţie primul studiu de fezabilitate pentru ieşirea din Bulevardul Timişoara, cu o durată estimată realizării de studii de fezabilitate de 14 luni. (…) Cele patru ieşiri pentru care s-a făcut această analiză de favorabilitate sunt ieşirea din Bulevardul Timişoara, ieşirea din Poligrafiei, ieşirea din Metalurgiei şi ieşirea din Prelungirea Ferentari. Sperăm la o finanţare din POIM pentru studiile de fezabilitate şi la o finanţare din viitorul POT – Programul Operaţional Transport pentru realizarea efectivă a acestor radiale”, a explicat Nicuşor Dan.

Vine și semaforizarea inteligentă
Nicuşor Dan a declarat, luni seară, la Digi 24, că cea mai bună soluţie pentru traficul din Capitală este semaforizarea inteligentă, dar s-a referit şi la achiziţia de noi tramvaie sau la o centură de cale ferată. „Cea mai bună soluţie pe cost-beneficiu este semaforizarea inteligentă, am început-o, apoi trebuie să dezvolţi transportul public. După cum ştiţi, au început să vină tramvaiele, cele 100 de tramvaie de la Arad, suntem în achiziţie 100 de autobuze electrice, foarte curând 120 de tramvaie, după asta trebuie să prioritizez transportul public şi după aceea avem o reţea relativ extinsă de tramvaie, numai că pe anumite porţiuni se circulă cu 5km/ora pentru că nu sunt reabilitate liniile şi avem deja toate studiile făcute.
Aşteptăm deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru a reabilita 50 de kilometri şi avem o mare oportunitate, avem o centură CFR în jurul Bucureştiului, aşa-numita linie de Constanţa care trece prin Pipera, nişte intrări şi nişte gări interioare pe CFR pe care vrem să facem un tren urban sau metrou de suprafaţă”, a declarat Nicuşor Dan.


schmitz ecoflex video

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.