VIDEO. Haosul de pe Autostrada Sebeș - Turda continuă

VIDEO. Haosul de pe Autostrada Sebeș - Turda continuă

Tronsonul 1 se apropie de 90% stadiu fizic, mobilizarea constructorului (Pizzarotti) îmbunătățindu-se semnificativ în ultimele săptămâni. Însă este încă foarte mult de muncă mai ales la nodurile din capete, cel din nord având în continuare stâlpi de înaltă tensiune nemutați.

Doar la Sebeș trebuie instalate aproximativ 150 de grinzi de beton și un tablier metalic, plus armarea, suprabetonarea și asfaltarea celor 5 structuri de 1,2 km. La Alba Iulia Nord pasajul peste calea ferată este foarte întârziat.

Dacă Pizzarotti lucrează la fel de încet ca în ultimii ani, abia vara lui 2021 poate fi un termen de finalizare realist (toate bretelele).

Pe lotul 2, al grecilor de la Aktor, este în continuare haos: se refac terasamente deoarece nu ies testele de capacitate portantă, avem structuri executate de Retter abandonate și zone asfaltate în stil tablă de șah. Managerii par complet depășiți de situație și nici nu-și plătesc la timp subcontractorii.

Singura veste pozitivă este ridicarea în nodul Teiuș a noilor stâlpi de linii electrice necesari deblocării pasajului peste calea ferată.

La un progres fizic chinuit care nu a atins încă 70%, este evident că șantierul nu se poate finaliza în 2020, ba chiar și 2021 prezintă mari semne de întrebare în condițiile actuale.

Într-un scenariu optimist, în 2020 se poate deschide circulația pe cei 17 km dintre Alba Iulia Nord și Sebeș, dar numai pe bretelele scurte conectate în sensurile giratorii A1-A10. Pentru asta, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să iasă din zona de confort și să-și asume răspunderea unei recepții parțiale, anunță Asociația Pro Infrastructura.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.