DUPĂ CE A TERMINAT AUTOSTRĂZILE, CNAIR SE APUCĂ DE DRUMURILE TRANSREGIO Recomandat

DUPĂ CE A TERMINAT AUTOSTRĂZILE, CNAIR SE APUCĂ DE DRUMURILE TRANSREGIO
La cinci ani după ce și-a asumat în fața Comisiei Europene proiectul, România scoate la licitație Drumul Transregio
prioritar.

Peste 1.300 de km de autostrăzi noi -dublu față de varianta
inițială, aproape 1.900 de km de drumuri expres și 2.800 de km
de drumuri Transregio- asta prevede varianta de Master Plan
publicată de Ministerul Transporturilor. Pentru realizarea tuturor
proiectelor, România ar avea nevoie de peste 26 de miliarde de
euro, o sumă mult mai mare decât posibilitățile reale de
finanțare. Asta se întâmpla în anul 2014.
Proiecte ignorate
Despre drumurile Trans Regio s-a vorbit cel mai puțin. Așa că,
Ministerul Transporturilor și CNAIR au anunțat că se apucă și
de așa ceva. Și, specialitatea casei, le va scoate la licitație.
CNAIR, în calitate de solicitant, a elaborat și depus, în data de
08 iulie 2019, Aplicația de Finanțare pentru proiectul ” Drum
TransRegio (TR ISTER) Brăila -Slobozia - Călărași - Chiciu,
Etapa I - Pasaj denivelat pe DN21, în vederea obținerii de
finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional
Infrastructura Mare 2014-2020.
„Obiectivul general al proiectului: este, ca parte din rețeaua
TEN-T Globală, îmbunătățirea competitivității economice a
României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care
facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la
dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru
creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului
durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatul așteptat al proiectului este: realizarea Studiului de
Fezabilitate aferent pasajului denivelat de la km 105+500 pe
DN 21.
Valoarea totală a proiectului este de 542.493,30 lei și va fi
finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-
2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul
European de Dezvoltare Regională- 389.739,90 lei,
15% contribuția proprie- 68.777,63 lei, restul de 83.975,77
lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului: 6 luni”.
Cincinalul fără realizări
Revista TIR Magazin vă prezintă alăturat planul de Drumuri
Transregio pe care Guvernul României l-a trecut în Master
Planul de Transport, obligatoriu de respectat în fața Comisiei
Europene. Este vorba de nu mai puțin de 20 de drumuri pe
care ni le-am asumat, iar cel de care se apucă CNAIR, Brăila –
Slobozia – Călărași se află, conform punctajului, pe poziția
numărul unu. Vă dați seama, dacă România se ocupă de
primul drum promis Comisiei Europene la cinci ani distanță
după asumarea Master Planului, în cât timp le vom face pe
următoarele 19? E o întrebare retorică, desigur.
Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping