DIN 2018 ÎNCEP LICITAȚIILE PENTRU PROIECTAREA ȘI EXECUȚIA OBIECTIVELOR IMPORTANTE PENTRU MOLDOVA
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Anul viitor vor fi lansate procedurile de achiziție publică pentru proiectarea și execuția unor obiective așteptate de mult timp pentru Moldova și pentru conexiunile acesteia cu celelalte Provincii Istorice.
Este vorba despre primii pași concreți pentru pregătirea fazelor
premergătoare demarării construcției autostrăzilor Iași – Tg.
Mureș, Iași – Ungheni și Bacău – Brașov, drumul de mare viteză
Pașcani – Siret și a legăturii Pașcani-Bacău, pe coridorul 9
Pan-European .
Tot în anul 2018 urmează să înceapă construcția Variantei de
Ocolire Bacău, după parcurgerea celor 6 luni destinate proiectării.
Autostrada Iași – Tg. Mureș (A8- MONTANA, Târgu Mureș- Ditrău- Tg
Neamț –Iași Ungheni), reprezintă în continuare o prioritate pentru
Guvernul României.
Pentru acest Proiect, a cărui valoare estimată este de circa 9
miliarde euro, Ministerul Transporturilor a purtat deja discuții cu
importante instituții financiar bancare pentru identificarea
soluțiilor de finanțare.
În baza contractului de consultanță cu Experții Băncii Europene de
Investiții, CNAIR a avut o întâlnire tehnică de lucru pentru acest
Obiectiv.
Există astfel posibilitatea ca în anul 2018 să fie parcurse etape
importante în implementarea acestui proiect.
Pentru realizarea unei legături rutiere rapide între Moldova și
Transilvania, CNAIR desfășoară în paralel demersuri care vizează
procesul de implementare a Programului Operațional Infrastructură Mare
2014-2020.
În baza contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de
Ocolire a Municipiului Bacău, Compania va începe anul viitor
construcția primilor 17 km ai Autostrăzii Moldova.
Tot anul viitor va începe prima fază pentru construirea a 78 km de
autostradă, între Tg. Neamț și Iași, în baza unei proceduri de
licitație pentru servicii de proiectare și execuție
Aceste proiecte vor însuma 95 de km de infrastructură modernă,
pentru regiunea Moldova.
Pe Coridorul 9 Pan European, CNAIR pregătește implementarea
Tronsonului București – Pașcani, cu o lungime de 82 de km, din care
se va desprinde legătura Pașcani – Bacău.
De asemenea, în anul 2018 va începe procedura de achiziție publică
pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Brașov
(190 km).
Graficul demarării acestor proceduri destinate execuției a 329 de km
de infrastructură modernă, arată astfel:
- În luna februarie 2018 este estimată finalizarea perioadei de
evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii pentru
elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinat
drumului de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 de km.
Se estimează că în luna aprilie 2018 va fi semnat contractul, după
parcurgerea etapei de depunere și soluționare a contestațiilor.
- Pentru elaborarea Studiu de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic
destinat drumului de mare viteză Buzău – Focșani, este de asemenea
estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea
rezultatului procedurii în luna februarie. Și în acest caz se ia în
calcul semnarea în luna aprilie 2018 a contractului pentru cei 72 de km
ai proiectului.
- Aceleași repere calendaristice sunt estimate pentru elaborarea
Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice, dar și pentru
semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză Focșani –
Bacău, cu o lungime de 110 km și Bacău – Pașcani, în lungime de
82 de km.
Ca urmare a realizării acestor Documentații Tehnice, în baza unor
calcule și argumente temeinice, se va stabili tipul de drum de mare
viteză, la un standard minim acceptat de drum expres. Nu este exclus
standardul de autostradă, dar este nevoie de o argumentare a acestei
potențiale soluții. Aceasta deoarece standardele impuse de MPGT în
materie sunt minimale, iar abordarea este una generală și nu una de
detaliu. Denumirea Serviciilor de proiectare are în vedere corelarea cu
prevederile MPGT la nivelul clasificării noului drum care urmează să
fie implementat, fără a fi însă limitat la acesta.
În vederea pregătirii pentru implementarea lucrărilor de execuție,
CNAIR SA va lansa anul viitor proceduri de achiziție publică pentru
servicii de proiectare, destinate mai multor obiective.
Astfel, pe traseul autostrăzii Iași - Ungheni, cu o lungime de
aproximativ 25 de Km, este necesară refacerea traseului, ca urmare a
repoziționării podului de la Ungheni. Aceasta atrage după sine
necesitatea refacerii traseului și implicit a documentației tehnice
pentru implementarea lucrărilor de execuție.
Procedurile de achiziție publică vor viza inclusiv drumul de mare
viteză Pașcani – Siret, cu o lungime de aproximativ 120 de Km. Acest
proiect va finaliza practic Coridorul 9 Pan European și va oferi un
nivel optim de accesibilitate la nivel național și european.
În concluzie, anul viitor urmează să fie demarate demersurile pentru
implementarea fazei de proiectare și execuție a 95 de km de
autostradă.
În plus, în anul 2018 vor fi parcurse mare parte din etapele tehnice
necesare elaborării documentației tehnice pentru implementarea celor
329 de km de drum de mare viteză.
Pentru alți 145 de km de autostradă sau drum expres vor fi lansate
anul viitor procedurile de achiziție publică. Se are în vedere în
acest calcul inclusiv semnarea și demararea contractelor.
CNAIR va mai pregăti implementarea unor lucrări de execuție pentru
conexiunea cu Transilvania, pentru care, din păcate, nu au fost
parcurse etapele ori au fost insuficient parcurse, în planificarea
precedentă.
Pentru realizarea unei conexiuni corespunzătoare cu zonele istorice ale
Romaniei, anul viitor va fi pregătită, în vederea implementării
spre execuție, inclusiv documentația destinată autostrăzii Brașov
– Bacău, cu o lungime de aproximativ 190 de km.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?