Cine va face Șoseaua de Centură Timișoara
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, marţi, că societatea italiană Tirrena Scavi a câştigat licitaţia pentru construcţia centurii de ocolire a municipiului Timişoara prin partea de sud a oraşului, care face legătura cu Serbia.
"A fost desemnată câştigătoare oferta depusă de Tirrena Scavi S.p.A., valoarea de semnare a contractului fiind de 272.432.922 lei, fără TVA. Durata contractului este de 150 de luni, din care şase luni proiectare, 24 de luni execuţie şi 120 de luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare). Contractul va putea fi semnat după epuizarea perioadei de depunere a contestaţiilor sau după soluţionarea eventualelor contestaţii", anunţă purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Alina Sabou.
În cadrul acestui proiect se vor construi 25,69 km de drum naţional nou la standarde europene, principalul beneficiu fiind fluidizarea traficului intern şi internaţional de tranzit pe relaţia Timişoara - Vama Stamora Moraviţa - Serbia. Vehiculele care intră în ţară pe DN 59 ajung în Timişoara, de unde se pot conecta la DN 6 spre a-şi continua drumul spre centrul ţării sau spre Arad-Deva, pe autostradă.
"Estimez că până în 2019 nu se va lucra pe teren, dar dacă va exista o preocupare serioasă la CNAIR, iar licitaţia va fi câştigată de o firmă sau de un grup de firme serioase, s-ar putea să avem centura completă. Astfel, anul 2021, cel al Capitalei Culturale Europene, ar putea fi degajat de tirurile care acum traversează oraşul şi distrug carosabilul", declara recent primarul Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă, pe acelaşi subiect.
Tronsonul de aproape 26 km va avea 12 poduri şi pasaje, inclusiv la nivel de trecere cu calea ferată, dar va avea câte o singură bandă pe sens, întrucât până s-a trecut la finanţare, studiul de fezabilitate întocmit în urmă cu aproape zece ani a devenit anacronic cu dezvoltarea traficului din zonă, în realitate fiind nevoie de câte două benzi pe sens.
Discuţiile despre construirea acestei centuri de sud a Timişoarei au început cu aproape zece ani în urmă, aşteptându-se finalizarea ei în 2013. Centura urma să pornească din apropierea municipiului, aproape de Parţa, ocolind patru comune şi făcând legătura cu centura de nord a oraşului în zona Aeroportului Internaţional "Traian Vuia".
În timpul guvernării Grindeanu, primarul Nicolae Robu şi-a exprimat nemulţumirea că centura va avea doar câte o bandă pe sens, argumentând că "studiul de fezabilitatea este foarte vechi, realizat în urmă cu un deceniu, iar realitatea de trafic nu mai corespunde cu nevoile de astăzi", dar a acceptat că "decât nimic, e bine şi cel puţin atât, deocamdată".
Articole înrudite
- S-a semnat cel mai scump contract de autostrăzi: 6,6 miliarde de lei pentru 41 de kilometri
- S-a anunțat când vom circula pe toată Autostrada București
- VIDEO Au apărut primele marcaje rutiere pe lotul 3 Sud din Autostrada București
- Probleme la Autostrada Brașov - Bacău. E nevoie de un tunel de sute de metri
- Când va fi gata lotul Cernica - Pantelimon de pe Autostrada București?