Ce promite guvernul Ciucă: Autostrada Transilvania, Sibiu - Pitești, centura București. Până în 2024 Recomandat

Ce promite guvernul Ciucă: Autostrada Transilvania, Sibiu - Pitești, centura București. Până în 2024

Cabinetul premierul propus Nicolae Ciucă a prezentat Programul de guvernare. Guvernul va fi votat miercuri de către Parlament.

Ministrul propus al Transporturilor este Marcel Boloș.

În domeniul transportului rutier, există numeroase proiecte de infrastructură propuse a fi terminate în perioada 2021 - 2024.

Revista TIR le-a citit și vi le prezintă. Lista completă:

Principalele obiective pentru perioada 2021-2024 se axează pe următoarele coordonate:


I.1. Creșterea calității infrastructurii rutiere de transport, de interes național, printr-un amplu
program de întreținere curentă și periodică, implementat în perioada 2021-2024;
I.2. Îmbunătățirea siguranței rutiere, în concordanță cu politica U.E., prin implementarea unor
programe de investiții naționale sau finanțate în baza unor parteneriate cu instituții financiare
internaționale;
I.3. Dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea infrastructurii rutiere, prin
accelerarea programelor de investiții cu impact asupra creșterii gradului de absorbție a fondurilor
europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020,
Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență
prin realizarea, a unui număr de peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres, după cum
urmează:


▪ Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv:


o A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km);
o A1, Autostrada Sibiu–Pitești:
▪ Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului;
▪ Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) –
Râmnicu Vâlcea.
o A0, Autostrada de centură a municipiului București, inclusiv pregătirea implementării
drumurilor radiale;
o A10, Autostrada Sebeș-Turda - lotul 2;
o DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km);
o Drum expres Brăila–Galați (12 km);
o Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inclusiv drum de legătură.


▪ Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea
unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud,
Transilvaniei, după cum urmează:


o Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri
expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și
valoarea de investiție;
▪ Autostrada A8, Târgu Mureș - Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aprox. 311 km);
▪ Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret (421 km);
▪ Autostrada A13, Brașov - Bacău (160 km);
▪ Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km);
▪ Autostrada A9, Timișoara-Moravița (60 km);
▪ Autostrada A3 Târgu Mureș – Brașov;
▪ Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4);
▪ Drum de mare viteză Baia-Mare – Bistrița – Vatra-Dornei – Suceava;
▪ Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate
realizarea lor (Drum de legătură Brăila – A7 – ramurile Buzău și Focșani, Brăila - Tulcea,
Constanța - Tulcea, Tișița - Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și
Focșani-Brăila;
▪ Drum expres Ticveni – Râmnicul-Vâlcea ;
▪ Drum expres Calafat – Lugoj;
▪ Drum expres Suceava – Botoșani;
▪ Drum expres Sfântu Gheorghe - Ditrău, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc;
▪ Drum expres București-Târgoviște.


▪ Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin:
o Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii PloieștiBrașov;
o Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii
Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu autoritățile locale, respectiv cu Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară (ADI);


o Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje
subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).
▪ Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de
construcție a unui număr de aprox. 390 km de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, ca de
exemplu:
o continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare): DNCB
(Drumul Național Centura Municipiului București, modernizare la 4 benzi și intervenții la cele 4
pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Cernica); VO Buftea; VO Bârlad; VO Timișoara Sud; VO
Zalău; VO Satu Mare și legătura Oar; VO Târgu Jiu, VO Galați; VO Tecuci, VO Mihăilești, VO
Târgu Mureș;
o Demararea unor proiecte noi: Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighișoara; VO VatraDornei; VO Câmpulung Moldovenesc; VO Fălticeni; VO Vaslui; VO Sf. Gheorghe; VO Pitești
Vest, VO Timișoara Vest; VO Gheorghieni; VO Odorheiu Secuiesc; VO Reghin; VO Miercurea
Ciuc; VO Râmnicu Vâlcea;
o Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui
program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Gura Humorului,
VO Salonta, VO Arad Est, VO Giurgiu precum și alte proiecte, a căror fundamentare economicosocială le susține);
o Proiectarea și ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura
conectivitatea la rețeaua de autostrăzi.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.