3.000.000.000 lei pentru doar 23 km de autostradă. Unde se construiește?

3.000.000.000 lei pentru doar 23 km de autostradă. Unde se construiește?

Un constructor din Turcia a câștigat licitația să construiască 24 de kilometri din sectorul montan al autostrăzii „Unirii” A8, de la Miercurea Nirajului la Sărățeni, lângă Sovata. Autostrada A8 are în total 11 tronsoane, în diferite stadii de implementare – doar două sunt mmomentan în lucru.

„Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL a câștigat licitația pentru construcția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni a A8 (Autostrada Unirii)!”, a anunțat miercuri directorul companiei de drumuri, Cristian Pistol.

Constructorii turci au la dispoziție 2,98 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lotului în lungime de 23,4 km.

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

un tunel bidirecțional cu lungimea de 740 m situat în apropierea localității Măgherani,
un tunel bidirecțional cu lungimea de 330 m situat în apropierea localității Chibed,
un ecoduct peste DN13A și calea ferată,
un ecoduct peste DN13, zona Acățari.

Stadiul tuturor tronsoanelor de pe Autostrada „Unirii” A8
Autostrada A8 are în total 11 tronsoane, în diferite stadii de implementare, iar la acest moment doar două sunt în lucru.

 Tronsonul A8 de la Târgu Mureș la Miercurea Nirajului (24,4 km) este în prezent în faza de construire: firma din Turcia Nurol a semnat contractul în primăvara lui 2024, cu termen de finalizare sfârșitul anului 2026.

Mai departe, de la Sărățeni până la Pipirig (județul Neamț), A8 a fost împărțită în patru loturi montane, toate fiind scoase la licitație, iar unele deja contractate:

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :

Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.) – Contract atribuit UMB (1 mld euro)

Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
Lotul 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km.) – Contract de 1,2 mld euro semnat cu UMB.
Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)

Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț, sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte.

Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D, de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).

Mai departe, de la Pipirig la Leghin (19,3km), contractul a fost semnat în luna ianuarie pentru jumătate de miliard de euro, tot cu UMB.

Pentru tronsonul Tg Neamț (Leghin) – Moțca (DN2), în lungime de aproape 30 de km, contractul tot cu UMB a semnat la finalul lunii septembrie 2023, iar anul acesta au demarat primele lucrări.

 De la Moțca (DN2) la Târgu Frumos a fost lansată licitația în ianuarie pentru un lot de 27 de km, estimat să coste circa 1,2 miliarde de euro.

Următorul tronson, Tg Frumos – Lețcani (la vest de Iași), a fost și el scos la licitație în februarie: 1 miliard de euro, pentru aproape 29 de kilometri de autostradă și 13 kilometri de drum de legătură.

Ultimul tronson, care va ocoli Iașiul și va ajunge la granița cu Republica Moldova până la noul Pod peste Prut de la Ungheni, a fost scos și el la licitație: 1,8 miliarde de euro pentru 33 de kilometri de autostradă cu opt tuneluri și trei noduri rutiere.


BĂNICESCU - VARTA


MAN eTGE
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.