C5. Podul de la Brăila, între prăbușire și declarații politice Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis, marți, 7 februarie 2024, un comunicat de presă năucitor.
Supărați pe presă, oamenii lui Cristian Pistol, zis "Piștol Gol", au venit cu o reacție care te lasă mască. Ei susțin că "siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol" deoarece "contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract".
Mai mult, pentru că s-au "identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila", CNAIR a găsit soluția: "Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă 6 luni".
În loc de concluzie: Cu alte cuvinte, nu e nicio problemă că sunt infiltrații, dar să le știm!
Șuruburile, scumpă doamnă...
Pentru că a fost readusă în discuție, în articole de presă, situația ridicolă a șuruburilor de la pod care se desfac ușor, cu mâna, CNAIR vine cu un text original: "În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente."
În loc de concluzie: Ceneairiștii ne explică plini de nonșalanță că nu este nicio problemă că podul poate fi desfăcut de către orice copil, asemenea unui Lego, și că se poateb prăbuși. Important este că la statistică stăm bine!
Drumul - valuri, valuri
La numai două săptămâni de la inaugurarea podului, calea de rulare, adică asfaltul, s-a făcut valuri. Italienii de la WeBuild, responsabili de această lucrare prost făcută, au dat vina pe soare și pe camioane. Ca și cum, nu se știa că podul trebuie să reziste la căldură și la traficul greu.
Într-un mod inedit, "CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția văluririlor și presupusa încălcare a restricțiilor de trafic." și, bineînțeles, nu ne spune că ar fi și primit acele solicitate clarificări. "Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții.", se spune în comunicatul buclucaș.
În loc de concluzie: E important de observat faptul că CNAIR nu își asumă în niciun caz responsabilitatea pentru calitatea infectă a unor lucrări. Ba e de vină antreprenorul, ba e de vină consultantul, ba trebuie trași de urechi inspectorii ISCTR, care nu au fost atenți la ce fac "soarele și pionierii".
Sare și Chaplin!
“E absolut inadmisibil ce se întâmplă acum acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrurile sunt finalizate. Compania cam refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment.", a venit imediat Sorin Grindeanu "Chaplin" să își explice neputința în fața constructorului italian.
"Evident că în acest moment este o acţiune, evident intenţionată, din partea acestei companii. Dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”, a transmis Sorin Grindeanu.
În loc de concluzie: Bă, să vă fie clar! Nimeni nu îl poate șantaja pe Chaplin!... Cu excepția băiețașilor de la hotelul din Parcul Carol.
Puroiul CNAIR
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este atât de infectată de corupție, încât nu ar ajunge toate antibioticele din lume să se facă bine.
Contractul, în valoare de aproape două miliarde de lei, pentru construcția Podului de la Brăila a fost atribuit, la data de 15 ianuarie 2018, asocierii formate din Astaldi Spa, rebotezată Webuild, și IHI Infrastructure Systems.
Asocierea de firme a început lucrările prin tergiversări, un ritm slab de lucru și o slabă mobilizare.
Apoi au început să apară numeroase neconformități, unele alarmante, legate de calitatea slabă a lucrărilor.
Ca să "pună capacul pe oală", în noiembrie 2021, constructorii italieni de la Webuild au angajat un proaspăt absolvent al Universității Tehnice de Construcții București, pe funcția de inginer responsabil cu calitatea controlului.
Vă întrebați ce îl recomanda pe tânărul Octav Nechita pentru această funcție? Vă spunem noi: talentul și mămica.
Tavi este "nefericitul" fiu al Ruxandrei Nechita "Puroi", șefă de serviciu din cadrul CNAIR, care a făcut parte, în 2017, din comisia de atribuire a contractului pentru construcția podului suspendat de la Brăila.
Și astfel, printr-un flagrant conflict de interese, Ruxy și-a văzut "sacul în căruța" Webuild și constructorii italieni au recompensat-o pentru "ciocolata" oferită la licitație.
Mai mult, italienii s-au asigurat că au și un cal troian, mai mult iapă, în Compania de Drumuri.
În loc de concluzie: La cât de mulți angajați ai CNAIR iau o căciulă de bani de la stat și, în paralel, fac jocurile murdare ale constructorilor, Ruxy "Puroi" pare o mică fetiță. În compania condusă de Cristian "Piștol Gol", corupția este atât de răspândită încât nu există doar un cal sau o iapă troiană, e o adevărată herghelie!
Precizări de cacao
Dacă nu v-ați enervat sau nu ați râs cu lacrimi de mult, vă oferim șansa de a citi în integralitate comunicatul emis de CNAIR în legătură cu problemele Podului de la Brăila.
"COMUNICAT
Precizări CNAIR
06.02.2023
Referitor la informațiile apărute în spațiul public despre situația derulării contractului pentru proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, facem următoarele precizări:
-Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc, așa cum se susține tendențios în articolul publicat astăzi
-Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract
-Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia
-În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o primă măsură a vizat următoarele:
-Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă 6 luni.
-O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.
-În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente
-La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția văluririlor și presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții. Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.
-Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări:
1.drumuri de acces (drumul spre Jijila);
2.lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
3.efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației;
4.lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.
CNAIR SA"
În loc de concluzie: Ar fi de râs dacă nu am ști că cei care au dat acest comunicat sunt plătiți cu sume uriașe din banii noștri. În loc de râs, te ia plânsul!
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..