Cum arată elicopterele făcute la Brașov

Cum arată elicopterele făcute la Brașov

Elicopterele H215 care urmează să fie fabricate la noua uzină inaugurată anul trecut de Airbus Helicopters la Ghimbav sunt considerate de ultimă generaţie şi pot fi folosite, datorită dimensiunilor mari şi tehnologiilor instalate, pentur sarcini multiple, de la transport de persoane la căutare-salvare sau alte tipuri de misiuni, având atât o versiune civilă, cât şi una militară. Garda de Frontieră a Finlandei, o structură ce include şi un escadron aerian dotat cu 14 elicoptere de mai multe tipuri, foloseşte elicoptere H215 pentru misiuni multiple, de la căutare-salvare în mare sau pe uscat la supravegherea frontierei sau stingerea incendiilor, iar şefii structurii consideră aparatul ca fiind cel mai modern şi cu cele mai largi opţiuni de utilizare de care dispun.

Garda de Frontieră finlandeză dispune în prezent de două elicoptere H215 la bazele din Helsinki şi Turku ş de trei elicoptere Super Puma, din care două urmează să fie trimise, începând din octombrie, în România, la Ghimbav, pentru a fi ridicate la standardul H215.

Pentru uzina din Ghimbav va fi prima dacă când modernizează elicoptere la standardul H215, o premieră care va fi urmată de începerea producţiei de aparate H215, cel mai probabil din 2019, în funcţie de momentul în care se atinge numărul minim de comenzi, pentru 16 aparate, considerat necesar pentru demararea producţiei.

Contractul finlandez a fost obţinut în urma unor verificări minuţioase din partea reprezentanţilor Gărzii de Frontieră a Finlandei (Rajavartiolaitos).

"Am vizitat personal uzina din România şi am fost impresionat de facilităţile pe care le are acolo Airbus Helicopters", a afirmat, pentru jurnaliştii români, comandantul Escadronului de Patrulă Aeriană din cadrul Gărzii de Frontieră din Finlanda, căpitanul Risto Jääskeläinen.
Contractul încheiat între Airbus Helicopters şi statul finlandez a prevăzut cumpărarea a două aviaone noi H215 şi modernizarea la standardul H215 a celor trei elicoptere Super Puma ale Gărzii de Frontieră din Finlanda. Primul elicopter este deja în curs de modernizare în Franţa, dar celelalte două vor ajunge la Ghimbav pentru "upgrade".

"Cele trei Super Puma au fost cumpărate la finalul anilor 1980. Dacă îl comparaţi cu elicopterul din spatele meu, H215, arată la fel, dar este un aparat complet diferit. Vrem ca, prin programul de retrofit, să le aducem la nivelul tehnologic din 2017. Le vom înnoi complet, iar cele trimise în România vor arăta exact ca H215. De aceea durează şi mult, circa un an pentru fiecare aparat, nu este un proces de amploare mică, dar după aceea vor fi la nivelul tehnologic H215", a explicat Jääskeläinen.

Şefii din Garda de Frontieră a Finlandei consideră H215 unul dintre cele mai bune aparate din lume şi cel mai complex care se află în dotarea instituţiei, deoarece permite realizarea unei game de misiuni mult mai complexe decât bătrânele Bell 412 (un elicopter derivat din modelul cunoscut ca "Black Hawk") sau mai tinerele AgustaWestland AW119 Koala.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.