Bosch lucrează cu Sony pentru mașinile cu conducere automatizată
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Orbire bruscă, vedere limitată: o situație cu care șoferii se confruntă frecvent când conduc într-o zi însorită și soarele este jos pe cer. Condusul în condiții de orbire momentană este, de asemenea, necesar deseori din cauza efectului optic care se produce atunci când ieșim dintr-un tunel într-o zi însorită.
Condițiile variabile sau slabe de iluminat constituie o provocare nu numai pentru ochiul uman, ci și pentru senzorii video, cum sunt cei necesari pentru sistemele de asistență la condus și conducere automatizată. Pentru îmbunătățirea acestor senzori, Bosch și Sony Semiconductor Solutions au încheiat un acord de colaborare. Împreună, cele două companii își propun să dezvolte o tehnologie video foarte inovatoare, care va permite mașinilor să perceapă în mod fiabil împrejurimile, chiar și în condiții de iluminat dificile. „Bosch și Sony Semiconductor Solutions reunesc expertiza tehnologică a liderului de piață în domeniul senzorilor video și expertiza în domeniul automotive a celui mai mare furnizor mondial din acest sector“, a afirmat Gerhard Steiger, președintele diviziei Chassis Systems Control a companiei Bosch.
Alături de senzorii radar și senzorii cu ultrasunete, senzorii video reprezintă organele de simț ale mașinilor moderne. Pentru a crea sisteme de asistență la condus, ca de exemplu, frânare de urgență automată pentru pietoni, sisteme de asistență la păstrarea benzii de rulare și recunoaștere a semnelor de circulație, camerele video devin tot mai mult o parte integrantă a modelelor moderne de autovehicule. Avantajul senzorilor video este capacitatea lor de a detecta obiectele și de a genera imagini cu o densitate enormă a informațiilor.
De mulți ani, Bosch produce senzori video cu tehnologie mono și stereo, pentru a oferi o vedere completă la 360 de grade, fiind unul dintre cei mai importanți furnizori din acest sector al industriei automotive. În viitor, senzorii video vor fi o componentă esențială a conceptului de senzori pentru conducere automatizată. Pentru aceasta, sunt necesare camere video care să funcționeze fiabil în caz de schimbări bruște ale condițiilor de iluminat, de la întuneric la lumină și invers. În plus, ele trebuie să aibă capacitatea de diferențiere instantanee atunci când există diferențe drastice de luminozitate în cadrul aceleași imagini captate. „Mașinile cu conducere automatizată vor oferi siguranță în trafic numai dacă vor avea capacitatea de a percepe corect împrejurimile în orice situație“, a spus Steiger.