C5. Șeful CNIR construiește autostrăzi radiofonice Recomandat

C5. Șeful CNIR construiește autostrăzi radiofonice

COLOANA A CINCEA. Gabriel Budescu, zis "Radio Monkey", directorul general al nou înființatei Companii Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), i-a dat o "palmă cu piciorul" lui Cristian Pistol, zis "Piștol Gol", șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Budescu are "școala de minciuni" a CNAIR, companie la care a lucrat până de curând. Dar, în timp de foștii lui colegi sunt specializați în construit autostrăzi pe hârtie, șeful CNIR le-a luat fața cu un nou concept: autostrăzi radiofonice.

În acest sens, Budescu l-a luat în echipă, pe bani frumoși, pe Alexandru Lancuzov, care a lucrat ca jurnalist la Radio România Actualități.
Și, în timp ce "Piștol Gol" își prezintă, în continuare, triumfalist nerealizările pe hârtie, "Radio Monkey" și le prezintă la radio.
Cariera lui Budescu a explodat pe vremea mandatului de director general al CNAIR a controversatei Mariana Ioniță "Gogoriță". A venit la compania de stat de la una privată de construcții de drumuri și la început ducea cafelele.

În loc de concluzie: Și pentru că Ioniței i-au plăcut băuturile calde aduse de Budescu, a conchis public faptul că "e băiat bun" și l-a promovat ca adjunct al ei, adică al CNAIR.

Bota e "Pământ de flori"

Și pentru funcția de la CNIR, tot "Gogoriță" l-a propus pe Budescu. În calitate de membră a Consiliului de Administrație (CA) al fantomaticei noi companii, Ioniță l-a luat de mânuță pe "Radio Monkey" și l-a prezentat președintelui Consiliului de Administrație, Sorin "Pământ de flori" Bota. Votul în CA a fost doar o altă formalitate, câtă vreme de ani de zile băieții și fata de acolo își iau salariile babane și nu taie nici măcar frunze la câini.

Obosit după această numire extenuantă, Bota -cel care și-a transformat numele într-o realitate- a făcut o cerere de concediu. Deși are doar o ședință sau cel mult două pe lună, la care nu se discută nimic semnificativ, "Pământ de flori" a cerut să îi fie plătit concediul, adică încă 27 de zile lucrătoare.
În loc de concluzie: La câți bani pot "flenduri" cei din conducerea fantomei CNIR, e timpul ca statul român să ne mărească tuturor taxele și impozitele!

Cu piciorul pe frână

În lupta "pe viață și pe șpagă" dintre conducerile CNAIR și CNIR, noua companie a avut în acest an niște mici victorii. După ce a funcționat de ani de zile doar cu un grup mic de oameni din conducere fără obiectul muncii, prin mărinimia ministrului Transporturilor, Sorin "Chaplin" Grindeanu, la finalul lunii iunie 2024, și-a găsit o brumă de sens. Prin niște protocoale de predare-preluare, primele patru proiecte de infrastructură de transport au fost transferate la CNIR de la CNAIR.

Primele patru proiecte de investiţii transferate sunt: Autostrada „Unirii” (A8) Târgu Mureş – Târgu Neamţ, secţiunea Miercurea Nirajului – Leghin, loturile: 1 C Sărăţeni – Joseni, 1 D Joseni – Ditrău, 2A Ditrău – Grinţieş, 2 B Grinţieş – Pipirig; Autostrada Bucureşti – Braşov (A3), tronson Ploieşti – Braşov (112 km); Drum Expres Focşani – Brăila (73 km) şi Drum Expres Bacău – Piatra Neamţ (51 km).
Cele patru proiecte sunt unele de care șeful CNAIR a vrut să scape, pentru că erau mereu cu scandal prin presă.

În loc de concluzie: "Piștol Gol" i-a împins lui "Radio Monkey" proiectele, care să îi rupă pentru totdeauna gâtul!

Autostrada "Giurgiului"

Și, în timp ce lumea era în concediu, la finalul lunii iulie 2024, Budescu a decis că e timpul să își verifice talentul pentru "mangle". Cu concursul lui Lancuzov, a ieșit pe post la Radio România Actualități pentru a anunța mesianic faptul că începe consultările publice pentru un nou drum de mare viteză București-Giurgiu, despre care a spus că nu știe dacă trebuie să fie autostradă sau drum expres.

Culmea ironiei, licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Bucureşti-Giurgiu, investiţie de 300 de milioane de euro, urmează să fie lansată în curând, a anunțat în aprilie 2024 preşedintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu. Motreanu a mai precizat că Drumul Expres Bucureşti-Giurgiu presupune o investiție de circa 300 milioane euro.

Cu alte cuvinte, Budescu a anunțat că au început consultările publice pentru un drum expres scos deja la licitație!
În loc de concluzie: "Radio Monkey", fă-te că lucrezi!

La Casa Presei Aservite

Pentru că nu mai era loc pentru o companie mamut în clădirea Ministrului Transporturilor, CNIR și-a găsit un nou cuib: Casa Presei Libere. După ce l-au șmecherit pe ministrul "Chaplin" să aprobe ca 15% din încasările din rovinietă ale CNAIR să fie luate de compania lor fantomă.
Și cum "Piștol Gol" vrea să îi transfere lui "Radio Monkey" cât mai multe lucrări pentru a-l scoate incompetent, Budescu este tot timpul cu "jalba în proțap" la cabinetul ministrului.

Astfel, șefii CNIR și CNAIR fac și desfac în disperare protocoale de preluare.
Spre furia lui Pistol, Budescu presează la Grindeanu să primească autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni. Explicația e simplă: studiul de fezabilitate a fost predat și urmează licitația.
În loc de concluzie: Adică munca a fost deja făcută de cei din CNAIR și cniriștii ar urma să se concentreze numai pe șpăgile de la licitație!

Genul programului: PAMFLET!

Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


MAN PRE-IAA AUSTRIA


SCHMITZ PRE-IAA 2024

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.