C5. Șefa de la RAR o face din nou de "Oaie" Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Combinațiile imobiliare ale tandemului "Oaia" de la RAR- "Grobianu" de la Gruiu ating stratosfera.
Ne cerem scuze fază de cititorii noștri pentru că într-un pamflet anterior am numit-o pe Alina Niță, director general Registrul Auto Român (RAR), zisă "Oaia", "specialista combinațiilor imobiliare". Am subestimat-o mult! Ea este superspecialista megacombinațiilor imobiliare!
Combinațiile veroase prin care tandemul Alina Niță "Oaia" - Viorel Grigore, zis "Grobianu", și-a tras RAR-ul "pă persoană fizică" merg înainte în ritm halucinant.
În cele ce urmează, din multitudinea de informații care ne-au parvenit, vă supunem atenției numai câteza isprăvi de-ale "cuplului împărătesc" de la Registrul Auto.
Construcția noului sediu RAR de la Alexandria, contractată de fosta conducere a regiei, a fost finalizată în decembrie 2022 pentru suma de 17 milioane de lei. În dispreț total față de gestionarea banului public, Oaia a impus Consiliului de Administrație al RAR -în fapt o adevărată "cooperativă" condusă de controversatul secretar de stat Bogdan Mîndrescu-, ca valoarea estimată pentru construcția noului sediu al reprezentanței de la Cluj să fie de 38 de milioane de lei.
Adică mai mult decât dublu în decurs de numai câteva luni și în condițiile în care costul cu materialele a scăzut comparativ cu anul trecut!
Bineînțeles că membrii "Cooperativei" de Administrație a RAR, în totală conivență cu Oaia, au aprobat exorbitanta sumă, semnând "ca primarii".
Totodată, Oaia, în buna tradiție, a conceput caietul de sarcini astfel încât licitația să fie câștigată de cine trebuie.
Alte două reprezentanțe RAR, din Târgoviște și Satu Mare, au fost construite cu 10 milioane de lei fiecare, în anii 2019 și 2018.
Pentru acuratețea informației, chiar dacă reprezentanța Cluj are trei linii de inspecție, față de două câte au celelalte, regula de trei simplă ar fi limitat costul maxim estimat la 25 de milioane de lei și asta în cel mai costisitor caz. Dacă o reprezentanță cu două linii de inspecție costă între două și trei milioane de euro, una cu trei linii costă între trei și patru milioane și jumătate de euro. În niciun caz opt milioane de euro, cât a impus Oaia.
În loc de concluzie: Para-ndărătul a ajuns să fie mai mare decât valoarea întregii construcții!
Cu chicinetă, fără chicinetă
Ultima tentativă de mutare a sediului, de pe șoseaua Vergului într-o locație din Sectorul 1, a fost atât de grobian făcută încât până și Oii i s-a făcut frică!
Se observa de pe Lună că acel caiet de sarcini era făcut cu dedicație. De la localizarea în Sectorul 1, la suprafața cerută, la numărul de locuri de parcare, la existența chicinetei, la termenul de numai cinci zile de depunere a ofertelor și până la menținerea numai pentru o săptămână a anunțului pe site-ul RAR-ului (când alte anunțuri sunt menținute peste un an de zile!) făcătura era prea mare și prea vizibilă!
Dându-și seama de prostia făcută, cuplul a convenit cu proprietarul spațiului ca acesta din urmă să își retragă oferta, cu toate că a fost singurul candidat, iar o numeroasă delegație de la RAR tocmai vizitase sediul pentru a începe instalarea.
Mai mult, prețul ofertat doar pentru chiria celor 10 locuri de parcare se apropria de valoarea întregului sediu de pe Vergului, care include și 30 de locuri de parcare. Proprietarul imobilului cu pricina și-a constituit firma în aprilie, cu care în septembrie 2022 a cumpărat spațiul. Imediat după semnarea contractului de vânzare-cumpărare, Oaia a început manevrele de mutare.
Deși a eșuat cu mutarea sediului din Vergului în două rânduri, perseverența cuplului Oaia-Grobianu este de speriat!
Cei doi își pavează acum terenul pentru o a treia încercare de mutare a sediului din Vergului la "destinația de distracție" din Sectorul 1. Oaia a trecut din nou mutarea sediului prin același Consiliu de Administrație al RAR, prietenos până peste cap cu ea.
În loc de concluzie: La dispoziția Alinei Niță, se coace acum un nou caiet de sarcini, cu aceeași neostoită dedicație și tot cu sediul în Sectorul 1, dar ceva mai puțin grobiană!
Pițipoancă marca RAR
Dacă, în prima situație, celebrul cuplu prăduiește bugetul public, în cel de-al doilea caz, își bate joc, în plus, și de angajații RAR care lucrează acolo.
Nebunia nu se oprește aici. De la perceperea de comisioane pentru tot ce mișcă, la contractarea unei firme externe care întocmește facturile RAR-ului, de la panouri solare care nu funcționează, până la trucarea procedurilor de achiziții, un jaf generalizat a cuprins Registrul Auto Român.
Angajații normali la cap își iau concedii pentru a nu mai fi implicați în aceste infracțiuni.
Iar Oaia ce face în acest timp?! A început să defileze cu accesorii de superlux, de exemplu genți Louis Vuitton, iar când se dă jos din mașină pretinde să i se deschidă portiera.
Vorba unui vechi proverb: Asta se întâmplă când ajunge "rromul împărat" sau "milițeanca" șefă la RAR!
În loc de concluzie: Alina Niță de la RAR se crede scăpată, dar ce nu știe ea este că de Paști se sacrifică mielul și nu "Oaia".
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- DNA continuă ancheta despre parcarea de camioane din Constanța
- C5. Dorinel Umbrărescu: începutul sfârșitului?
- VIDEO. S-a stins din viață Liviu Costache, fost director general al CNADNR
- VIDEO. Percheziții DIICOT. Traficanții transportau migranții în Occident, pentru 1.300 de euro