C5. MVA acuză: există o strategie elaborată cu ajutorul unor membri ai CA de blocare a activității CNIR Recomandat

C5. MVA acuză: există o strategie elaborată cu ajutorul unor membri ai CA de blocare a activității CNIR

COLOANA A CINCEA. Născută din lene și scandaluri, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) toacă de ani de zile banii românilor pentru salariile unor indivizi care nu numai că nu taie nici măcar frunze la câini, dar care trag mereu frâna de mână și calcă pedala de frână de picior.

Cel mai recent episod din acestă "saga" a delăsării și lenei pe bani publici este demersul făcut recent de asociația "Moldova vrea autostradă", care îi face cu ou și cu oțet pe "martalogii" din Consiliul de Administrație al CNIR și cere demiterea directoarei economice a companiei.

Vă prezentăm integral "depeșa" asociației care are sediul la Iași:

"DEMISIA, DOAMNĂ VIZSDELUK!
Asociaţia “Moldova Vrea Autostradă” cere public demisia sau demiterea de către Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere a Directorului Direcţiei Economico-Financiare CNIR, doamna Mihaela Vizsdeluk, pentru cele 3 luni de zile întârziere în scoaterea la licitaţie a loturilor 3, 4 şi 5 din Autostrada Unirii, cuprinse între Leţcani şi Ungheni!

Conform unui răspuns primit în data de 14.03.2025 la adresa noastră de solicitare de informaţii de interes public conform Legii 544/2001, considerăm că atitudinea şi modul de lucru al Directorului Direcţiei Economico-Financiare au afectat grav şi decisiv demararea procesului de achiziţie publică a serviciilor de proiectare tehnică şi execuţie pentru ultimele 3 loturi din A8.

Încă de la finele anului trecut sesizam contrele din Consiliul de Administraţie şi avertizam public că acestea sunt de natură a afecta activitatea CNIR, dar în ultimele 3 luni lucrurile au degenerat de o manieră inacceptabilă - CA CNIR nu a reuşit să întrunească cvorumul la nicio întâlnire, nediscutând niciun punct de pe ordinile de zi propuse şi neadoptând practic nicio hotărâre în acest an.

Aveam suspiciuni rezonabile că există o strategie elaborată cu ajutorul unor membri ai Consiliului de Administraţie care, din interese meschine sau orgolii mărunte, temporizează nejustificat şi blochează activitatea executivă a CNIR, iar informaţiile primite în urma solicitării noastre din adresa 101/1496 confirmă aceste suspiciuni.

Vom prezenta cronologia faptelor corelate cu luările noastre de poziţie şi cu alte reacţii publice pentru a demonstra fără echivoc lipsa de competenţă şi reaua voință a Directorului Direcţiei Economico-Financiare, precum şi a celor care au girat numirea acesteia, astfel:

- doamna Mihaela VIZDELUK este numită în funcţie cu mandat provizoriu de către Consiliul de Administraţie CNIR format din 5 membri prin Hotărârea nr. 86 din 6.12.2024, hotărâre semnată de preşedintele C.A., dl. Cătălin Urtoi, şi în care era prevăzut un spor de 45% (!!!) pe lângă salariul de încadrare;

- în data de 19.12.2024 se transmite pe circuitul intern de avizare/aprobare către Direcția Economică și Financiară (DEF) documentația aferentă tronsoanelor 3, 4 și 5, respectiv Notele în format letric pentru avizare în C.A. referitoare la necesitatea și oportunitatea privind demararea procedurilor de achiziție publică în vederea încheierii Contractelor de proiectare și execuție lucrări;

- ulterior trimiterii documentaţiilor, este identificată o omisiune la nivelul documentaţiei (valoarea execuției unui tunel aferent tronsonului 3 a fost prinsă în valoarea estimată a tronsonului 4), motiv pentru care se procedează la revizuirea notelor pentru avizarea în C.A. şi se retransmit aceste note semnate electronic prin email către directorul DEF în data de 30.12.2024;

- în luna ianuarie 2025 începe sarabanda postărilor pe Social Media ale preşedintelui CA CNIR, dl. Cătălin Urtoi, care solicită imperativ executivului trimiterea documentaţiilor şi notele de avizare în vederea demarării procedurilor de achiziţie pentru loturile 3, 4 şi 5;

- pe data de 15 ianuarie 2025 membrii CA (completat între timp la 7 membri prin decizia AGA din 23.12.2024) sunt informaţi despre faptul că directorul DEF, doamna Mihaela Vizsdeluk, nu a semnat încă notele de avizare pentru a fi înaintate către C.A.;

- pe data de 17 ianuarie 2025, directorul DEF, din ignoranţă sau rea credinţă, semnează notele de avizare în C.A. pentru documentaţia transmisă în data de 19.12.2024!!!, şi nu notele revizuite transmise în data de 30.12.2024, care eliminau discrepanţele între sumele estimate pe loturi!!!

- în luna februarie 2025, Asociaţiile “Moldova Vrea Autostradă”, “Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” şi “Împreună pentru A8” iau atitudine fermă şi atrag atenţia ministrului Sorin Grindeanu cu privire la tergiversarea scoaterii la licitaţie a ultimelor 3 loturi din A8, mai întâi printr-o scrisoare închisă (11.02.2025) şi apoi public (20.02.2025), solicitând expres o întâlnire pe acest subiect;

- în data de 5 martie 2025, o delegaţie MVA se deplasează la Bucureşti unde discută cu secretarul general al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, doamna Mariana Ioniţă, respectiv cu directorul general al CNIR, dl. Gabriel Budescu, cerând rezolvarea urgentă a situaţiei;

- în data de 12 martie 2025 notele revizuite din data de 30.12.2025 sunt retransmise către directorul DEF, după ce aceasta pretinde că nu le mai poate accesa;

- în data de 14 martie 2025, (probabil aflând despre solicitarea de informaţii publice pe legea 544 adresată de Asociaţia Moldova Vrea Autostradă), notele de avizare revizuite au fost semnate de către doamna Mihaela Vizsdeluk, director DEF, fapt anunţat pe Facebook de către preşedintele C.A. Cătălin Urtoi, care îi mulţumeşte “doamnei Director Financiar Mihaela Vizsdeluk pentru efortul personal pe care l-a făcut în ultimele săptămâni în calitate de Director Financiar Interimar”!!!

Este evident din această cronologie faptul că doamna Director DEF şi-a îndeplinit defectuos şi cu rea-credinţă atribuţiile din mandatul provizoriu pentru care a fost girată de 3 din cei 5 membri ai C.A. care au numit-o. Întâmplător sau nu, printre aceştia se află şi dl. Sorin Bota, ex-preşedinte al C.A. anterior care, pe lângă luări de poziţie ostile la adresa Autostrăzii A8 şi propuneri fanteziste legate de finanțarea prin PPP, în repetate rânduri a ieşit din şedinţe lăsând fără cvorum Consiliul şi ducându-l astfel în imposibilitatea de a aproba lansarea procedurilor de achiziţie pentru supervizare lucrări pentru loturile din A8.

Observăm cu regret utilizarea unui limbaj ambiguu, individualist și de natură să inducă în eroare opinia publică de către actualul președinte al Consiliului de Administrație care, cunoscând detaliat situaţia de facto din interiorul Companiei, a preferat să amplifice disensiunile şi să indice ţinte false, în loc să acţioneze conform fişei postului şi propriilor declaraţii publice pentru soluţionarea cu celeritate a acestor probleme. De reţinut că în acest an nu a avut loc nicio şedinţă oficială cu cvorum a Consiliului de Administraţiei al CNIR (!!!), aspect nemaiîntâlnit până acum la nivelul niciunei alte Companii strategice la nivel naţional. Mai grav, nici până la această oră nu avem aprobat în C.A. bugetul de venituri şi cheltuieli al CNIR pentru anul 2025!!!

MVA apreciază eforturile personalului angajat din cadrul CNIR sub conducerea Directorului General Gabriel Budescu, care, într-un an de zile de activitate a lansat pentru regiunea Moldovei procedurile de licitaţie pentru 4 din loturile montane ale A8 (din care 2 au deja constructor desemnat), respectiv pentru loturile Moţca - Tg Frumos și Tg Frumos - Leţcani şi Drumurile Expres Bacău - Piatra Neamţ, respectiv Focşani - Brăila, adiţional licitaţiile pentru supervizarea lucrărilor.

Ne aşteptăm ca toate părţile implicate să lase deoparte orgoliile şi interesele mărunte şi să acţioneze cu celeritate pentru lansarea în cel mai scurt timp a licitaţiilor pentru proiectare tehnică şi execuţie ale ultimelor 3 loturi dintre Leţcani şi Ungheni ale Autostrăzii Unirii A8.
Consiliul Director al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”".

Potrivit site-ului ONG-ului, Consiliul Director este format din următorii membri:
– Președintele asociației și membru fondator – FLAVIU MANEA;
– Vicepreședinții asociației – MARIUS ALEXA, PAUL BUTNARIU, MIHAELA MUNTEANU, DIANA MIHALCEA, DANIEL MIRCEA;
– Secretar – DANIEL MĂTĂSARU.

Pentru președintele CA al CNIR, Cătălin Urtoi, apartenența la asociația „Moldova Vrea Autostradă” a fost o rampă de lansare în cariera sa fulminantă din Ministerul Transporturilor și instituțiile subordonate. Pentru că a luat totul "pă persoană fizică", Urtoi a fost dat afară din asociație.

În loc de concluzie: Și pentru a gustat din "cupa oengistă" a puterii, urtoiul și-a făcut imediat propria lui asociație cu care să păcălească lumea, "Hai că se poate"!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.