Camioane de 58 de tone, depistate în trafic. Cum scapă șoferii de amenzi Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Au fost depistaţi în trafic, mastodonţi de 58 de tone, cu mult peste limita admisă. Consiliul Judeţean are cântare pentru a verifica tonajul, dar ar trebui şi echipe de control. Pentru a opri maşinile în trafic, în echipă trebuie să fie şi un poliţist, numai că cei de la Rutieră au puţini oameni u ISCTR are doar cinci oameni pentru controale pe drumurile naţionale.
Drumurile Iaşului sunt fărâmate de camioanele care transportă marfă cu mult peste limitele admise. Culmea, s-a ajuns ca firmele care transportă pietriş la construcţia altor drumuri, să le distrugă pe cele care le tranzitează până la destinaţie. De exemplu, camioanele grele care duc nisip sau pietriş pe drumurile din Şipote sau Plugari strică drumul Ţigănaşi - Vlădeni, finalizat în anul 2014 de către Consiliul Judeţean Iaşi. Anul trecut, o porţiune a drumului a fost decopertată pentru a fi refăcută, iar în prezent, drumul a început să se găurească. Sunt camioane care cântăresc peste 55 de tone la un singur transport, cu 40% mai mult decât ar trebui.
Un alt drum găurit deja este Iaşi - Ciurea, care a fost construit pentru trafic uşor, nicidecum pentru mastodonţi de zeci de tone. Instituţiile de control pentru verificarea gabaritului fac foarte puţine controale pe drumuri. Consiliul Judeţean Iaşi are cântare noi nouţe însă nu sunt folosite la maxim. De asemenea, cei de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) care verifică camioanele pe drumurile naţionale sunt rar văzuţi pe şosele deoarece cei cinci inspectori au mai multe activităţi de întreprins.
În 2021 au fost aplicate doar 48 de sancţiuni, valoarea acestora fiind de circa 200.000 de lei.
“Este o problemă cu care ne confruntăm şi ne luptăm. În funcţie de categoria drumului, acesta suportă o anumită sarcină. De exemplu, un drum european suportă o încărcătură de maximum 11 tone pe o axă. O autobasculantă care transportă agregate minerale, de exemplu care transportă nisip ud, cel mai dens material, poate încărca 55 de tone doar încărcătura. Reţineţi, cu tot cu încărcătură şi masa autovehiculului ar trebui să fie de 42 de tone maxim. Însă, noi am identificat în acţiunile noastre autovehicule care transportau 42 de tone numai de marfă. În total, 58 de tone. Numai capul tractor are 7 sau 8 tone, iar bascula între 7 şi 9 tone. Deci ar trebui să încarce 23, maximum 25 de tone de marfă. Ei încarcă 40 de tone”, a subliniat Mihai Alecu, inspector ISCTR.
În anul 2021, inspectorii din Iaşi au oprit 2.129 de autovehicule. Aceştia au dat amenzi în valoare de 414.400 de lei, iar alte 22 de amenzi au fost date pentru refuzul de a permite cântărirea, in valoare de 132.000 de lei. Alte amenzi au dat balastierelor, fiind vorba despre 121 sancţiuni în valoare de 648.000 de lei. (ziaruldeiasi)
Articole înrudite
- A urcat la volan fără permis și l-a lovit camionul
- Un șofer profesionist a intrat cu camionul în parapet, pe autostrada A1
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt