Exclusiv. Moștenirea lui Cuc: a inaugurat o șosea de Centură cu gropi, fără marcaje și cu un pod lipsă Recomandat

Exclusiv. Moștenirea lui Cuc: a inaugurat o șosea de Centură cu gropi, fără marcaje și cu un pod lipsă

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a lăudat că a mai redat traficului o bucată din Șoseaua de Centură a Bucureștiului pe care se poate circula pe două benzi pe sens. Reporterii TIR au aflat, de la fața locului, că lucrările sunt departe de a fi finalizate, iar drumul se parcurge cu viteza de 4,5 kilometri pe oră.

Lărgirea la câte două benzi pe sens pentru cei 8,7 kilometri între Autostrada A1 și DN7 a fost contractată în 2011, însă lucrările efective au început abia în toamna lui 2013 și ar fi trebuit să fie gata în 2015. Porțiunea face parte din sectorul nord-vest al Șoselei de Centură și se întinde între ieșirea din București de la Mogoșoaia se intersectează cu ieșirea spre Chitila, trece prin sensul giratoriu de la Dragomirești și se termină în Autostrada București-Pitești.

Pe Facebook se merge tare
Pe data de 31 august 2017, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunța triumfalist pe contul său de facebook cu mândrie proletară: “De azi am dat circulației 7,5 km noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi! Deși începute încă din mai 2013, lucrările la sectorul de centură, cuprins între A1 si DN7, au stagnat pentru o lungă perioadă de timp. Abia după nenumăratele vizite pe șantier, aceste lucrări au fost reluate în ritm accelerat. Acum, Centura de N-V a Capitalei este deschisă în mare parte circulației pe 4 benzi și mai sunt restricții doar în zona km 57, unde lucrările urmează să se încheie la jumătatea lunii octombrie. Exact așa cum am promis, am și realizat! Am dat drumul traficului pe 4 benzi, în condiții de siguranță a circulației!”.
Analiza discursului scoate în evidență faptul că a fost nevoie de descălecatul pe șantiere a lui Cuc pentru ca muncitorii să bage viteză. Apoi, tocmai precizarea strecurată nevinovat -“deschisă în mare parte”- înseamnă de fapt cozi uriașe pe porțiunea deschisă traficului pe patru benzi. Lipsa unui pod și un sens giratoriul care nu poate absorbi traficul determină cozi uriașe pe ambele benzi de pe fiecare sens de mers.

Șantier în formă continuată
Anunțul triumfalist a fost însoțit de două videoclipuri. Într-unul dintre ele, cineva parcurgea la bordul unei mașini porțiunea proaspăt lărgită la câte două benzi pe sens. Ghinion, pe sensul opus se vede o coadă consistentă. În cel de-al doilea video îl vedem pe ministrul Răzvan Cuc dând ultimele indicații prețioase înainte să intre într-o Dacia Duster. Iată ce le-a transmis Răzvan Cuc de pe vârful buzelor, înainte de a urca în mașină: „Înțeleg că, așa cum ați promis, începând de azi dăm drumul traficului la patru benzi, secțiunea întâi între Chitila și Autostrada București-Pitești”... un polițist sare să îl asigure că „drumul este semnalizat corespunzător”, pentru ca Cuc să completeze: „Până în octombrie toată secțiunea va fi gata”. Drumul nu doar că e semnalizat corespunzător, dar întreg drumul este pavat cu stâlpi care semnalizează că proiectul de infrastructură este în lucru. Un șantier continuu pe 9 kilometri care îl contrazice pe Cuc.

Cât de ridicol poți să fii să tai panglici la proiecte nefinalizate?
Dacă din vorbe lucrurile stau minunat, șoferii care străbat această bucată de Șosea de Centură nu pot fi trași pe sfoară.
Iată ce i-au replicat șoferii pe Facebook ministrului după postarea acestuia în care se lăuda că a inaugurat 9 kilometri din Șoseaua de Centură:
Alexandru Tomescu: “Nu vizitele pe șantier ale unui ministru duc la finalizarea unor lucrări în bune condițiuni, ci prevederi contractuale corespunzătoare. Să te lauzi că după 5 ani inaugurezi nimic, lucrările nefiind încheiate și traficul rămânând de coșmar, mi se pare penibil.”
Alexandru Gliga: “Ești un penibil când te lauzi cu așa ceva. Sunteți niște jene totale, maximul incompetenței în administrație. Și confirmați asta cu fiecare ocazie. Voi politicienii tăiați panglici pentru fiecare metru de pasaj, drum sau pod. Sunteți impresionați de artificii și sclipici, nu de proiecte făcute la timp, în buget și în calitatea contractelor. Asta vă demonstrează nivelul uman și profesional. Submediocru. Mai bine ai afla câți bani pierde economia fără să aibă Bucureștiul o centura continuă cu 2 benzi. Întreabă-l pe antropologul rătăcit la economie, colegul tău de bancă.”
Marius Costea a fost și mai dur: “Vă doresc domnule ministru să mergeți zilnic pe centura București și, după, să vă lăudati pe aici. Este umilitor să avem un asemenea drum în 2017... rușine.”
Adrian: “Oare cât de ridicol poți să fii să tai panglici la proiecte nefinalizate? Pe când terminăm cu circul ieftin și ne ocupăm de ce intră în fișa de post a dumneavoastră? Zeci de kilometri de autostrăzi pe care nu se lucrează din cauza incompetenței și birocrației din minister în a elibera avizele la timp.”

Drumul este plin de denivelări
Mihai reclamă proasta semnalizare: “Vedeți că semnalizarea rutieră e proastă pe noul segment... azi dimineață m-am trezit cu o mașină pe contrasens pentru că... la rond nu erau semnale de interzis montate pentru benzile A1-Otopeni.”
Eduard aduce concluzia: “Penibil… strada inaugurată este plină de denivelări… o lucrare de calitate marca PSD… într-un an trebuie asfaltată din nou... Podul de la Chiajna a intrat de câțiva ani în carantină. În 10 ani l-au reparat de 3-4 ori și tot prost și plin de găuri este. Tot înainte băieți că țara este mândră de voi, bufonilor.”
Adevărul este că porțiunea de Șosea de Centură nu este finalizată pe niciun metru. Șoseaua nu are marcaje, nu are parapeți, iar pe partea care separă cele două sensuri de mers iarba are peste un metru și cade pe carosabil. Podul de la Chitila arată ca după război, denivelat, iar barele de protecție sunt îndoite și nu au fost schimbate. În lipsa marcajelor și separatoarelor, la fiecare trei metri au fost plantați stâlpi reflectorizanți. Probleme uriașe apar la sensul giratoriu de la Dragomirești unde se formează cozi de kilometri. Imediat ce ai trecut de acest giratoriu și cobori o pantă, o altă problemă. Se lucrează la un pod căruia abia i se văd picioarele. Cozile sunt și aici uriașe.
După unele analize, porțiunea de 9 kilometri este finalizată în proporție de cel mult 70%, astfel încât promisiunea finalizării complete a porțiunii în luna octombrie este o altă declarație fără acoperire făcută de Răzvan Cuc. Imaginile realizate de reporterii TIR sunt edificatoare.

A inaugurat un șantier
Asociația Pro Infratrstructura a realizat un film din dronă în care a devoalat farsa ministrului Transporturilor. „Dacă acum câteva săptămâni domnul Cuc a inaugurat o linie de cale ferată care există din perioada austro-ungară și pe care se circulă cu 30-35 km/h, adică mai încet decât acum 100 de ani, de data aceasta, în același stil populist, a "tăiat panglica" unui proiect nefinalizat, fără stratul final de asfalt, cu marcaje provizorii (galbene), cu lucrări în desfășurare, cu utilaje pe carosabil care produc ambuteiaje mai mari decât în trecut, așa cum se vede și din traficul raportat de Google Maps.
Practic, a inaugurat un șantier în toată regula. Probabil că dorește să inaugureze încă o dată acest segment din centură când este gata și stratul final de asfalt. N-avem inaugurări pe bune? Nicio problemă, le inventăm! Așteptăm și alte mărețe "inaugurări", cum ar fi lotul de autostradă A3 Gilău-Nădășelu care va fi gata în curând dar care nu are pod peste Someș la Gilău, deci nu va putea fi folosit de șoferi. Poate că șoferii vor traversa râul Someș cu bacul. Sau trimite domnul Cuc armata să facă pod de pontoane”.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.