Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania Recomandat

Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania

MAN a devenit primul producător de vehicule comerciale care a trimis un camion autonom de nivel 4 pe autostrada din Germania.

Autocamionul de testare a parcurs aproximativ 10 km pe A9 între intersecțiile Allershausen și Furholzen și face parte dintr-o serie de teste pe autostrăzi, în timp ce producătorul lucrează pentru producția de serie a camioanelor autonome spre sfârșitul deceniului.

Alexander Vlaskamp, președintele consiliului executiv al MAN Truck & Bus, a declarat: "Facem încă un pas mare spre vehiculele comerciale autonome, al doilea domeniu major al viitorului, alături de trecerea la șoferi cu CO2.

"Alte proiecte hub-to-hub vor urma din 2025, dar atunci în aplicații tipice pentru clienți.

"Facem astfel următorul pas de dezvoltare spre producția de serie a camioanelor autonome spre sfârșitul deceniului."

În viitor, Autobahn GMbH va fi responsabilă de aprobarea zonelor de operare pe autostrăzi pentru omologarea în serie a vehiculelor autonome.

Operatorul vehiculului specifică traseele pe care urmează să circule vehiculele sale cu funcții de conducere autonomă, iar Autobahn GMBH verifică apoi

Dr. Volker Wissing, ministrul federal pentru afaceri digitale și transporturi, a adăugat: "Volumul tot mai mare de transport, împreună cu deficitul tot mai mare de șoferi, reprezintă o provocare pentru întreaga societate.

"Camioanele autonome pot contribui la ameliorarea situației. În plus, conectarea inteligentă în rețea a transportului de mărfuri oferă posibilitatea de a eficientiza transbordarea de la transportul rutier la cel feroviar și de a consolida astfel transportul combinat ecologic."

MAN face progrese în ceea ce privește conducerea autonomă de mai mulți ani prin diverse proiecte de cercetare și dezvoltare.

Din 2019 până în 2023, a lucrat în cadrul proiectului ANITA cu partenerii Deutsche Bahn, Fresenius University of Applied Sciences și Gotting KG se concentrează pe integrarea digitală completă a unui camion autonom în procesul logistic de manipulare a containerelor de la șosea la calea ferată.

Proiectul implementează în mod specific legea privind conducerea autonomă adoptată în Germania în 2021, care permite deja conducerea fără șofer pe rute clar definite și cu supraveghere tehnică, scrie fleetnews


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU


VERSUS SO3E04

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.