ULUITOR! 1.000.000.000 de euro pierduți la autostrăzi în 2017

ULUITOR! 1.000.000.000 de euro pierduți la autostrăzi în 2017

Necheltuirea a 5,5 miliarde de lei, care ar fi trebuit să meargă în autostrăzi, drumuri naţionale, noi căi ferate, trenuri şi vagoane noi sau reparaţii de material rulant, înseamnă practic menţinerea României la o stare de subdezvoltare.

Ministerul Trans­por­tu­rilor a folosit doar 60% din cele 13,7 mili­arde de lei alocate con­form bugetului votat de Parlament în ianuarie 2017, iar Minis­terul Dezvoltării Regionale, tot 60% din cele 6,6 miliarde de lei alocate con­form bugetului, arată execuţia bu­­getară pe 2017 pe ministere, trimisă de Ministerul de Finanţe la solicitarea ZF.

În programul iniţial, Ministerul Trans­­porturilor a avut o alocare de 13,7 mi­­­­li­arde de lei, dar a folosit până la urmă din aceşti bani doar 8,2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că 5,5 miliarde de lei au fost daţi înapoi la bugetul de stat pentru că nu au fost cheltuiţi, scrie zf.ro.

Încă de la rectificarea bugetară efectuată în august 2017, Ministerului Transportului i s-au tăiat 4,7 miliarde de lei, ajungând la o alocare anuală de 9 miliarde de lei. Mai departe însă, Ministerul Transporturilor nu a reuşit să acce­lereze cheltuirea banilor, astfel încât execuţia la sfârşitul lui decembri­e 2017 este de doar 8,2 mi­li­arde de lei.

 

Advertisment
Aceasta înseamnă că au fost daţi înapoi şi după rectificarea bugetară încă 800 de milioane de lei.

Necheltuirea a 5,5 miliarde de lei, care ar fi trebuit să meargă în autostrăzi, renovări de dru­muri naţionale, noi căi ferate, trenuri şi vagoane noi sau reparaţii de ma­te­rial ru­lant, în­seamnă practic menţinerea României la o stare de subdezvoltare din punctul de vedere al infrastructurii.

Practic, într-un an cu o creştere eco­nomică record, de 7%, mai mare decât cea din China, guvernul a tăiat de la bu­ge­tul Ministerului Transporturilor a­proa­pe jumătate din suma alocată ini­ţial în proiectul de buget. Guvernul a avut la dispoziţie, în plus din creşterea eco­­nomică peste aşteptări, venituri de 6 mi­­­­liarde de euro, dar acestea s-au dus ju­mă­tate în salariile bugetarilor şi jumă­tate în pensii.

 

O sumă semnificativă a fost tăiată şi de la Ministerul Dezvoltării Regionale, care oferă finanţare pentru investiţii locale în canalizare, reţele de apă curentă, drumuri judeţene către consilii judeţene, consilii locale şi primării.

 

Ministerul Dezvoltării Regionale a avut un buget de 6,6 mld. lei, conform programului iniţial, dar nu a cheltuit decât 3,9 miliarde de lei, deci a dat înapoi la bugetul statului 2,7 mi­liarde de lei, adică 40% din suma alocată iniţial.

Ambele ministere - Transporturi şi Dezvoltare - finanţează în primul rând proiecte de investiţii, de nivel naţional sau local. Din bugetul acestor două ministere au fost tăiate în total 8,2 mi­liarde de lei, adică 1,9 miliarde de euro.

Însă cea mai mare discrepanţă între suma alocată iniţial şi suma cheltuită este la Ministerul Comunicaţiilor, care a avut 510 milioane de lei conform programului, dar a cheltuit doar 50 de milioane de lei.

Ministerul Apărării Naţionale a avut alocată o sumă de 15,7 miliarde de lei, şi a cheltuit 14,6 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că România şi-a respectat angajamentul de a cheltui, în 2017, 2% din PIB pentru apărare. În fapt, cele 14,6 miliarde de lei reprezintă 1,8% din PIB-ul de 840 mld. lei, anul trecut.

Ministerul de Interne a avut o alocare de 10,8 miliarde de lei, dar a cheltuit 12,4 mld. lei, cu 1,6 mi­liarde de lei mai mult decât primise iniţial.

Ministerul Agriculturii s-a încadrat în bugetul de 17,0 miliarde de lei, având o execuţie de 16,5 miliarde de lei. Nu şi-a făcut treaba Ministerul Turismului, care a avut o alocare de 80 mil. lei, dar a cheltuit doar 38 de mil. lei.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.