Parlamentul European aprobă standarde de CO2 mai stricte pentru camioane și autobuze Recomandat

Parlamentul European aprobă standarde de CO2 mai stricte pentru camioane și autobuze

Parlamentul European susține calea către noi standarde de CO2 pentru camioane și autobuze în UE. Ca urmare, toate autobuzele noi ar trebui să fie lipsite de emisii din 2035 și aproape toate camioanele noi din 2040. Consiliul European mai trebuie să dea undă verde - dar acest lucru este considerat o formalitate.

Miercuri, deputații europeni au adoptat o nouă înăsprire a obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru producătorii de vehicule grele de marfă, care fusese deja convenită cu Consiliul. Deputații europeni au votat în favoarea acestei politici, care reglementează emisiile provenite de la camioanele, autobuzele și remorcile noi, cu 341 de voturi pentru, 268 împotrivă și 14 abțineri.

S-a decis că producătorii trebuie să reducă emisiile medii ale camioanelor cu o greutate de peste 7,5 tone și ale autocarelor cu 45% din 2030, cu 65% din 2035 și cu 90% din 2040. Din 2035, obiectivele se vor aplica și așa-numitelor vehicule profesionale, cum ar fi vehiculele de colectare a deșeurilor și vehiculele de construcții. De asemenea, producătorii de remorci pentru camioane trebuie să îmbunătățească valorile de emisie ale remorcilor cu 10% până în 2030.

Și: 90% din noile autobuze urbane trebuie să fie fără emisii până în 2030 și 100% până în 2035.

Avans în negocieri în februarie
Aceste obiective corespund aproximativ propunerilor inițiale ale Comisiei și aproape 1:1 la acordul provizoriu dintre Parlament și Consiliu, care a semnalat în februarie un progres pentru noile standarde propuse. O modificare față de propunerea inițială de la începutul anului 2023 este că ținta pentru autobuzele cu emisii 100% zero nu mai este 2030, dar UE a acordat încă cinci ani pentru atingerea acestui obiectiv.

Este interesant să ne uităm, printre altele, la vehiculele comerciale, care vor intra în domeniul de aplicare al regulamentului abia din 2035 (astfel încât obiectivul intermediar de -45% pentru 2030 nu li se aplică), dar care vor trebui apoi să îndeplinească imediat obiectivul de -60%. Prin urmare, întârzierea este doar scurtă. Adevărul este că acest lucru va extinde în mod semnificativ domeniul de aplicare a regulamentelor. Aceasta deoarece standardele actuale se aplică doar la 65 % din camioanele noi vândute, în timp ce noile standarde vor acoperi 90 %.

Trei categorii nu sunt acoperite de regulament:

Producătorii de vehiculele pentru minerit, silvicultură și agricultură.

Vehiculele destinate forțelor armate și pompierilor

Vehicule destinate protecției civile, ordinii publice și asistenței medicale

Concesionarea în vederea utilizării combustibililor electronici

Nu ar trebui să treacă neobservat faptul că partidul FDP german obține, de asemenea, ceea ce dorește în ceea ce privește o posibilă luare în considerare ulterioară a combustibililor electronici (e-combustibil) - sub forma unui angajament de revizuire a regulamentului în 2027. În februarie, noile standarde de CO2 pentru camioane și autobuze au fost surprinzător de mult la limită - din cauza amenințării cu blocarea Germaniei - forțată de FDP. Consiliul și Parlamentul ajunseseră deja la un acord provizoriu la jumătatea lunii ianuarie. De atunci, cele mai mari obstacole au fost considerate ca fiind depășite.

Cu toate acestea, în februarie, a devenit evident că un proiect al întregii UE ar putea fi din nou torpilat de cel mai mic partid de guvernământ din Germania, FDP. De fapt, partidul s-a opus prin veto limitării planificate a emisiilor de CO2 provenite de la camioane și autobuze. Aceasta ar fi obligat Germania să se abțină de la votul final. Ca urmare, s-a ajuns la un compromis, care a implicat, în esență, o ușă din spate pentru camioanele care se realimentează cu combustibili electronici în viitor.

În orice caz, interzicerea completă a motoarelor cu combustie pentru camioane este exclusă, spre deosebire de sectorul autobuzelor urbane și al automobilelor. Consensul politic la nivelul UE este de a reduce emisiile de CO2 cu 90 % față de 2019, dar este clar că reducerea de 90 % nu va fi obținută cu ajutorul unor motoare cu combustie mai eficiente, ci doar prin electrificarea pe scară largă.

Reacțiile la această mosură sunt AICI

 


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU


VERSUS SO3E04

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.