CRIZĂ uriașă: Deficitul de șoferi de camion se va dubla în 2028 Recomandat

CRIZĂ uriașă: Deficitul de șoferi de camion se va dubla în 2028

Dacă nu se iau măsuri semnificative, se estimează că deficitul de șoferi de camion se va dubla până în 2028. Unul dintre motivele principale este diferența de vârstă tot mai mare din punct de vedere demografic între șoferi.


Cel mai recent raport al IRU privind deficitul de șoferi - care se bazează pe un sondaj efectuat în rândul a peste 4.700 de companii de transport rutier din America, Asia și Europa - a constatat că ponderea șoferilor sub 25 de ani continuă să rămână scăzută, la 12% sau mai puțin.

China (17%) și Uzbekistan (25%) sunt singurele țări cu o pondere mai mare de șoferi sub 25 de ani.

În multe regiuni, unul dintre motivele pentru ponderea scăzută a tinerilor șoferi de camion este îmbătrânirea populației (mai puțin de 13% din forța de muncă are sub 25 de ani în toate regiunile, cu excepția Mexicului, Uzbekistanului și Chinei).

Cu toate acestea, ponderea tinerilor șoferi de camion este sub nivelul de referință al populației active în toate regiunile, cu excepția Chinei și Uzbekistanului, ceea ce înseamnă că această profesie atrage mai puțini tineri decât în alte sectoare.

Majoritatea regiunilor au o pondere ridicată de șoferi care au 55 de ani sau mai mult. În multe cazuri, aceasta este mai mare decât indicatorii de referință pentru ansamblul transporturilor și pentru populația activă și mult mai mare decât ponderea tinerilor șoferi de camion, ceea ce înseamnă că deficitul se va accentua în viitorul apropiat, deoarece grupul de șoferi tineri nu va putea să-i înlocuiască pe cei care se pensionează.
Europa are cea mai mare vârstă medie a șoferilor (47 de ani).

O treime din populația de șoferi are peste 55 de ani, în timp ce doar 21% din populația activă totală are peste această vârstă. În plus, ponderea șoferilor tineri este foarte scăzută (doar 5% dintre șoferi au sub 25 de ani).

Argentina, China și Mexic au o pondere mult mai mică de șoferi cu vârsta de peste 55 de ani (16%, 14% și, respectiv, 13%), ceea ce corespunde cu populația activă totală a acestora.

Există, de asemenea, semne încurajatoare în unele țări în care ponderea șoferilor tineri s-a îmbunătățit, cum ar fi în Statele Unite (8,1 % în 2022 față de 6 % în 2020).

Ponderea femeilor șoferi de camion este, de asemenea, cu mult sub rata globală de ocupare a forței de muncă în industria transporturilor pentru femei. Mai puțin de 6 % dintre șoferii de camion sunt femei în toate regiunile studiate.

Cu 8%, Statele Unite sunt singura țară cu o pondere mai mare de femei șoferi.

De ce se întâmplă acest lucru? De ce sunt atât de puține femei și tineri șoferi de camion? Cum putem să aducem mai multe dintre ele la volan?

Detalii și grafice AICI


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU


VERSUS SO3E04

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.