Logo
Imprimă această pagină

Lucian Bode: În 2021 vom lucra pe 350 km de autostrăzi și drumuri expres

Lucian Bode: În 2021 vom lucra pe 350 km de autostrăzi și drumuri expres

Cele mai importante declarații ale ministrului Transporturilor:

  • Despre autostrada finanțata de americani: Am salutat declarația ambasadorului american în România. Tot ce am făcut de 1 an de zile încoace, deschiderea față de partenerul nostru strategic au condus la un anunț al ambasadorului Statelor Unite în România, potrivit hotnews.ro.
  • Care e de fapt stadiul acestui demers, cum contribuie România și ce perspective sunt? Am văzut oameni care s-au poziționat corect și oameni care au tras o linie imaginară de la Constanța la Gdansk prin Ucraina și au zis ăsta e coridorul.
  • În 2015, o platformă politică a UE, Inițiativa celor trei mări, s-a constituit pe câțiva piloni fundamentali care vizau câteva domenii principale: energie, transporturi și digitalizare. Momentul important a fost cel al summitului de la București, în 2018. Președintele a venit cu trei elemente de noutate. Fiecare stat membru vine cu un potofoliu de proiecte. S-a realizat un fond din care să fie finanțate obiectivele, alături de fonduri europene, guvernamentale, private.
  • România a propus un portofoliu de proiecte extrem de importante de dezvoltarea infrastructurii de transport: dezvoltarea unei linii astfel încât să aibă un caracter dual, civil și militar. Am văzut o linie imaginară de la Constanța la Gdansk.
  • Să lămurim ce înseamnă finanțarea. Feroviar: Vorbim despre coridorul Constanța-București, finalizat, București-Predeal, finalizat, Predeal-Brașov am reușit să semnăm contractul pentru cei 26 de kilometri realizarea documentației, Brașov-Sighișoara, semnat contract, Sighișoara -Coșlariu, realizat. Și aici avem două ramificații. Coridorul de la Coșlariu până la ieșirea spre Ungaria, până la Curtici, respectiv ceea ce noi ne dorim, sărealizăm legătura între Coșlariu și Cluj Napoca și mai departe Cluj-Napoca-Episcopia Bihor pentru că acesta este cel mai scurt traseu posibil.
  • România continuă să-și dezvolte coridorul IV, continuăm Cluj-Episcopia Bihor, în primăvară vom avea acordul de mediu.
  • În momentul în care vom ajunge la un acord, vom decide cât din aceste coridoare vor fi finanțate din fonduri europene, cât din surse private.
  • De la Biharia până la Oradea suntem în procedură de licitație, de la Oradea la Arad avem în discuție cu cele două CJ-uri revizuirea documentației și să decidem scoaterea la licitație, execuție și finanțare.
  • De la varianta Lugoj-Calafat noi suntem cu documentațiile avensate, iar de la Lugoj la Sibiu ne lipsesc 13 km, celebrul tunel al urșilor, ne lipsește Sibiu-Pitești. E în licitație Tigveni-Curtea de Argeș. Am scos la licitație pentru Rm Vâlcea-Tigveni.
  • Despre autostrăzile în lucru: De la începutul mandatului nu am spus public că vom da în trafic, am spus că preocuparea mea e să asigur toate condițiile antreprenorului să se achite de obligații. Când am venit am găsit 150 de km în lucru. Azi avem ordin de începere pentru încă 115 și până la sfârșitul anului credem că vom da ordin de începere pentru încă pentru 80.
  • Avem lansate proceduri pentru tronsonul 2 Sibiu- Pitești.
  • Perspectivele pentru 2021 sunt să lucrăm pe 350de km de autostrăzi, drumuri expres, centuri ocolitoare
  • Sunt sanse foarte mari ca Sebeș-Turda să fie dat în trafic până la sfârșitul anului. Varianta ocolitoare Bacău, 17 km de autostradă au progres fizic de 85%, mi-aș dori să fie dat în trafic.
  • Râșnov-Cristian - are un progres fizic de 90%.
  • 45 km cu cei 25 dați în trafic, 70 km și cu cei preluați muzeu,. Avem 90 de km dați în trafic, față de 95 pe care l-au dat cei dinaintea noastră în 3 ani.
  • Despre Sebes-Turda, lotul 1 și 2: Și pe 1 și pe 2 e mult de lucru. Ne dorim ca lotul 1 să-l dăm în trafic. Lotul 2, din păcate, Actor nu s-a ținut de cuvânt. Nu numai acolo. Le transmit pe această cale să se trezească. Au venit în România să muncească. Nu ne permitem să mergem la nesfârșit cu această tergiversare, nu am rupt contracte, nu vreau să ajungem la reziliere. Nu permit niciunei companii să nu se achite de obligații.
  • Despre autostrada Transilvania: E un exemplu cum am preluat și unde lăsăm după un an de zile. În 2019 se lucra timid pe 2 tronsoane, azi avem 25 de km dați în trafic, se lucrează pe 100.
  • Despre Tg Mureș-Brașov: Este unul dintre proiectele despre care premierul mă întreabă de fiecare dată.
  • Este un proiect parte a autostrăzii Transilvania, pe care guvernul îl susține.
  • Despre Autostrada Unirii: Sunt probleme pe care noi le dicutăm și le depășim. Autoritățile locale sustineau că sunt îngrijorate și cereau devierea traseului. Noi credem că până la jumătatea anului viitor se va finaliza documentația și scoaterea la licitație fie a tot tronsonului, fie la capete. Vom decide ce sectoare vom scoate la licitație.
  • Despre A7: Toate sectoarele dintre Ploiești și Pașcani vor fi scoase la licitație pentru execuție cel mai târziu anul viitor. E posibil să coatem anul acesta la licitație Ploiești-Buzău.
  • De la Ploiești până la Siret, propunerea către MFE e să cuprindă la finanțare tot tronsonul.
  • Ideal ar fi ca de la Pașcani la Ploiești este autostradă, mi-aș dori ca și până la Siret.
  • Despre tunelele Lugoj-Deva: avem niște litigii. Avem 13 km de autostradă nerealizați. Suntem obligați să finalizăm în acest exercițiu financiar. E posibil să ajungem la o înțelegere cu antreprenorul, să plătim în mai multe tranșe acea datorie.
  • Despre Gara de Nord-Otopeni: Noi am pornit de la ideea de a dezvolta infrastructura feroviară în zona București. Sunt 2 obiective: dublarea liniei și acel racord de 3 km. Odată cu finalizarea acestora, vorbim de parcurgerea acestui traseu în 15-17 minute. Odată cu noul mers al trenurilor, CFR infrastructură va stabili cu potențiali operatori intervalul de timp în care aceste trenuri pot circula.
  • Va câștiga cel care va avea cea mai bună ofertă. Eu mi-aș dori să fie cel mai mulțumiți călătorii.
  • Frecvența de 1 tren pe oră mi se pare foarte mare. E destul de mare intervalul de timp. Va trebui să ne gândim în continuare la modernizarea liniei. Ce ar însemna să electrificăm această linie?
  • Cei de la CFR Infrastructură vor stabili variantele de program și operatorii vor accesa sau nu acet program.
  • Nefăcând obiectul acelui contract nu putem vorbi despre alte obiective decât dublarea liniei și acel racord.
  • Vă pot garanta ce poate permite normativul tehnic în condițiile date.
  • Despre ARF: E o mare problemă aici, și nu doar în zona ARF, sunt mai multe instituții conectate la această licitație. S-a încercat în urmă cu 2 ani autorizarea unui agent economic din afara UENu-mi doresc să nu pierdem bani europeni, să achiziționăm material rulant nou.
  • Sunt nemulțumit de ce se întâmplă acolo.
  • Despre metrou: Ce s-a reușit în 10 luni de mandat, să punem toate forțele în realizarea M5. M5 are un proiect de extindere, suntem cu documentația în procedură. Vrem să finalizăm lucrările și la suprafață si să achiziționăm trenuri noi. Primul va fi livrat în 24 de luni. Vom avea 13 trenuri noi.
  • Avem 76 de trenuri în operare pe toate rutele.
  • Ne dorim să intre în linie dreaptă M6 - 1 Mai- Stația Tokyo.
  • Cel mai probabil M6 până în 2025 ar trebui să fie finalizată.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.