2021: vor fi cu 17% mai puțini șoferi de camion față necesarul din transporturi Recomandat

2021: vor fi cu 17% mai puțini șoferi de camion față necesarul din transporturi

- Lipsa șoferilor continuă să afecteze operatorii de transport rutier din toate regiunile.

- Guvernele trebuie să acționeze în ceea ce privește asigurarea unor locuri de parcare sigure și pentru a îmbunătăți condițiile de muncă, instruirea și reducerea vârstei minime pentru obținerea licenței de șofer profesionist.

Analiza anuală a IRU privind criza șoferilor a arătat că, în ciuda cererii de transport reduse din cauza COVID-19, există o penurie alarmantă de șoferi.

Analizând 800 de companii de transport rutier din peste 20 de țări, IRU a constatat că lipsa șoferilor a fost cea mai acută problemă în Eurasia, unde anul trecut 20% din posturile de șoferi nu au fost ocupate. China a fost țara cel mai puțin afectată în 2020, cu doar 4% din locurile de muncă deschise.
În altă parte, lipsa șoferilor a fost mai puțin gravă în 2020 decât în 2019 din cauza pandemiei. În Europa, posturile de șoferi neocupate au scăzut cu aproximativ trei sferturi: de la 20% la 5% pentru șoferii de autobuze și autocare și de la 24% la 7% pentru șoferii de camioane.

Locurile de muncă neocupate vor crește în 2021
Cu toate acestea, companiile de transport prognozează că lipsa șoferilor se va intensifica în 2021, pe măsură ce economiile își revin și cererea de servicii de transport crește. Companiile europene se așteaptă la o deficiență de 17% a șoferilor în acest an. Se preconizează că acest deficit va ajunge la 18% în Mexic, 20% în Turcia, 24% în Rusia și aproape o treime în Uzbekistan.
„Lipsa șoferilor amenință funcționarea transportului rutier, a lanțurilor de aprovizionare, a comerțului, a economiei și, în cele din urmă a bunăstării cetățenilor. Aceasta nu este o problemă care poate aștepta, trebuie luate măsuri acum”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.

Femeile și tinerii, alungați
Condițiile de muncă dure, exacerbate în continuare de pandemie, dificultățile de atragere a femeilor și tinerilor către profesie sunt câteva aspect ale crizei șoferilor.
Doar 2% dintre șoferii de camioane la nivel global sunt femei. Procentul de șoferi femei de camion a scăzut. Cu toate acestea, au existat semne încurajatoare în Europa: ponderea șoferilor de autobuze și autocare femei a crescut de la 10% la 16% din forța de muncă totală în 2020.
Procentul șoferilor de camioane sub 25 de ani a scăzut aproape peste tot în 2020, până la 5% în Europa și Rusia, 6% în Mexic și 7% în Turcia. Având vârsta medie a șoferilor de camioane profesioniști la nivel global de aproape 50 de ani, crescând în mod constant în fiecare an, această bombă demografică va exploda.

Acțiuni necesară în ceea ce privește vârsta, parcarea, instruirea și condițiile de muncă
Cu șomajul în rândul tinerilor de peste 30% în unele țări, atragerea tinerilor în sectorul de transport ar trebui să fie simplă. Cu toate acestea, vârsta minimă pentru șoferii profesioniști este de 21 sau mai mare în multe locuri, creând un decalaj mare între părăsirea școlii și angajarea ca șofer. Guvernele ar trebui să stabilească vârsta minimă pentru șoferi la 18 ani, formarea începând de la 17 ani.
O investiție mai consistentă trebuie făcută în zonele de parcare mai sigure pentru a atrage mai mulți șoferi, în special femei.
Instruirea și certificarea rămân vitale pentru a atrage și crește șoferi calificați. Noul Program IRM RoadMasters ajută industria să investească în oameni pentru a soluționa lipsa șoferilor.

Efectul restricțiilor COVID-19 asupra șoferilor profesioniști, cu tratamentul lor deficitar la punctele de livrare și controalele temporare la frontieră, a afectat negativ profesia anul trecut. Condițiile de lucru se vor îmbunătăți atunci când șoferii sunt tratați cu mai mult respect. IRU a lansat o carte globală privind tratamentul șoferilor.
„Soluțiile există, dar dacă guvernele nu acționează acum pentru a facilita accesul la profesie, pentru a îmbunătăți condițiile de muncă, lipsa șoferilor va continua să perturbe și, în cele din urmă, să afecteze iremediabil rețelele de mobilitate vitale și lanțurile de aprovizionare”, a conchis Umberto de Pretto.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.