Analiză Print. AUTOSTRADA ÎNTÂRZIATĂ CU DOI ANI, GATA ÎN 2021? Recomandat

Analiză Print. AUTOSTRADA ÎNTÂRZIATĂ CU DOI ANI, GATA ÎN 2021?

Autostrada de maximă importanță București-Pitești-Sibiu-Deva-Timișoara-Nădlac (Culoarul IV Paneuropean) a primit o uriașă lovitură după ce ministrul Transporturilor a atras atenția că rezilierea contractului pe unul dintre loturile Lugoj-Deva, aflate în execuție, este iminentă. Astfel, un termen realist de finalizare ar putea fi, în cel mai bun caz, 2021.

Pe 22 februarie 2018, Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunțat că i-a solicitat constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să decidă în cel mult o săptămână dacă poate continua lucrările pe acest tronson, în condiţiile în care acestea stagnează, potrivit paginii de Facebook a Ministerului Transporturilor.
"Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an de zile. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calităţii lucrărilor şi a mobilizării slabe a antreprenorului. Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului. Stadiul de execuţie a lotului 3 este de aproximativ 80%", scriu reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Potrivit datelor publicate pe site-ul CNAIR, valoarea contractului pentru acest lot este de 579,927 milioane lei, fără TVA, din care 492,938 milioane lei fonduri de coeziune (85%) şi 86,989 milioane lei bani de la Guvernul României (15%), iar lucrările ar fi trebuit finalizate în mai 2016.

S-a înecat la mal…
La peste o lună de la anunț, ministrul Lucian Șova nu a venit cu precizări nici într-o conferință de presă, nici pe pagina de Facebook, dar nici nu a anunțat continuarea contractului urmare a unei eventuale înțelegeri cu constructorii. Cum este posibil ca o bucată de autostradă de 21,14 kilometri să își piardă constructorii la doi ani după ce ar fi trebuit finalizată lucrarea? Potrivit datelor de la CNAIR, autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, a primit un nou termen, septembrie 2018. În acest moment, lucrările par destul de avansate (acesta este un efumism, dat fiind că, totuși, lucrările trebuiau terminate în anul 2016): 79,74% incluzând lucrări suplimentare impuse prin Acordul de mediu și 85,77% exceptând lucrări suplimentare impuse prin Acordul de mediu. Interesant este că, de data aceasta, Ministerul Transporturilor a ținut pasul cu constructorul și a făcut plăți la nivelul de 78,7%. Tot potrivit CNAIR, problemele existente pe acest tronson de autostradă sunt în număr de trei: “1. Modificare la contract (Ecoduct 57+710); 2. Modificare la contract (Descărcare Holdea); 3. Lipsa exproprierilor și implicit a Autorizației de construire pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea. 4. Obținerea Autorizației de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostradă din zona descărcării Holdea”.
Acest tronson este unul promis de nenumărate ori. Spre exemplu, în aprilie 2017, oficialii CNAIR preconizau că cei 22 km de autostradă se vor deschide traficului în luna august a aceluiași an, atunci fiind realizate aproximativ 75% din lucrări.
La acea dată, șefii CNAIR spunea că proiectul a fost întârziat pentru că au avut probleme cu obţinerea autorizaţiei de construire privind lucrările din coridorul expropriat suplimentar, contractul a fost modificat odată cu necesitatea construcţiei unui ecoduct la km 57,7, nu au existat exproprieri pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea şi nu a fost autorizaţie de construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostradă din zona descărcării Holdea.
Autostrada are probleme grave de construcție, dat fiind că anul trecut, în primăvară, o bucată de 70 de metri s-a surpat.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.