C5. Șeful CNAIR desființează CESTRIN Recomandat

C5. Șeful CNAIR desființează CESTRIN

COLOANA A CINCEA. Consiliul de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) are programată pentru azi, 11 decembrie 2023, de la ora 12.00, o ședință a cărui punct principal pe ordinea de zi este desființarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN).

Gurile rele, da' bune, susțin că această mișcare nu este de fapt decât o rezultantă a răfuielilor dintre directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, zis "Piștol Gol", și șeful CESTRIN, Ștefan Ioniță, zis "Fane Bibicu".
Pretextul desființării Centrului este o presupusă reducere a cheltuielilor bugetare în concordanță cu Ordonanța de Urgență nr.90 din 27 octombrie 2023.
În realitate, "Piștol", omul PNL, a fost scos din minți în ultima perioadă de o serie de rapoarte ale CESTRIN, sub semnătura lui "Bibicu", care scoteau la iveală pleiada de nerealizări ale actualei conduceri a CNAIR.
Un mare deranj au produs rapoartele CESTRIN despre dezastrul de la cele două loturi de pe autostrada de centură a Bucureștiului - A0, pe care lucrează turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Deși ar fi trebuit să fie finalizate la începutul acestui an, lucrările sunt la un stadiu foarte redus. Nimeni nu poate spune când se vor finaliza. Nici chiar personajul din conducerea CNAIR care încasează lunar 5.000 de euro șpagă de la turcaleți ca să închidă ochii!
O altă uriașă supărare au produs-o rapoartele CESTRIN despre jalea de la Podul de peste Dunăre de la Brăila. "Piștoletul" și mâna lui dreaptă pentru partea de implementare, Otilia Nuncă, fostă Nae și fostă Dragomir, au fost băgați în lacrimi de aceste rapoarte.
Și ce s-a gândit "golănașul" de la conducerea CNAIR?! Ca să nu mai fie "zgomot de fond" despre calitatea îndoielnică de pe șantierele unor firme ca Alsim Alarko, Impresa Pizzarotti sau Webuild, CESTRIN trebuie transformată, dintr-o unitate de sine stătătoare din subordinea Companiei, într-o simplă Direcție în coordonarea directă a directorului general.
După această mișcare, dacă toți angajații CESTRIN sunt "vărsați" în CNAIR, se vor plăti în plus din bugetul companiei două miliarde de lei lunar, cu titlul de stimulente financiare.
Dar ce mai contează cheltuiala banilor publici pentru "Piștol" dacă prin această mișcare îl execută pe rivalul său "Bibicu". Acesta din urmă a ocupat în trecut funcția de director general al CNAIR, în baza susținerii pe care i-a oferit-o baronacheul Paul Stănescu de la PSD, și în continuare are șanse să îi sufle funcția lui Pistol într-o bună zi.
Mai mult, "Piștol Gol" scapă de rapoartele enervante de la CESTRIN pentru că, după transformarea Centrului în Direcție, rapoartele negative apar numai dacă vrea să le semneze el!
Într-un pamflet publicat în luna decembrie 2021, am vorbit despre situație scăpată de sub control de la CESTRIN.
"O glumă de prin CNAIR spune că, dacă doi angajați ai CESTRIN se "combină" la locul de muncă, este vorba automat de incest.
Gluma se bazează pe o realitate tragi-comică: în CESTRIN angajările s-au făcut pe criterii de rudenie, prietenie, clientelat politic sau amantlâc. Așa se face că, dacă în anul 2015, instituția condusă acum de Fane avea aproximativ 150 de angajați, acum sunt în jur de 400. Serviciul 1 Constatare Contravenții Rovinietă are acum mai mulți angajați decât avea întreaga instituție în 2015, deși această activitate era și pe atunci.
Culmea este că, deși sunt aproape de trei ori mai mulți, angajații CESTRIN fac la fel de puțin ca înainte.
Deși se calcă efectiv pe picioare, incompetenții lui Fane Bibicu sunt plătiți regește. Asta pentru că cei mai mulți nu au nicio legătură cu informatica, adică principalul obiect de activitate al CESTRIN.
În loc de concluzie: Interesant este și faptul că, pentru a strânge și mai mult rândurile, chiar și angajații care nu aveau rude în CESTRIN și le-au obținut pe parcurs, printr-un mare număr de "nășiri, cumetrii și alte alea".", scriam acum doi ani.
Soluția reală o reprezintă reformarea din temelii a Centrului, nu desființarea lui! Problema angajaților CESTRIN nu este decât o copie la o scară mai redusă a celei de la CNAIR.
În loc de concluzie: Sub pretextul reducerii cheltuielilor cu rudele incompetente și supraplătite ar putea și ministrul Sorin "Chaplin" Grindeanu să desființeze CNAIR și să îl transforme într-o simplă direcție în subordinea Ministerului Transporturilor!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


I LOVE DRACULA EP.01


ASCET SERVICE FORD TRUCKS

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.