C5. Podul de la Brăila - mândria CNAIR a ajuns o rușine Recomandat

C5. Podul de la Brăila - mândria CNAIR a ajuns o rușine

COLOANA A CINCEA. Peste 2,5 miliarde lei (500 milioane euro) ne-a costat podul peste Dunăre de la Brăila, cu care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se mândrește cu orice prilej.

Ceea ce trebuia să fie o investiție garantată pe o durată de 120 de ani s-a transformat într-o adevărată rușine națională.

La testele care au avut loc începând cu 12 iunie 2023, marea investiție dată pe mâna Webuild – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd "și-a dat cu stângul în dreptul".
În loc de concluzie: Ca să aibă timp să își "măture mizeria sub covor", lansarea Podului de la Brăila a fost amânată, de pe 27 iunie 2023, pe 6 iulie 2023.

Teste de rezistență eșuate
Cunoscut publicului larg mai mult pentru tranzacțiile dubioase cu terenuri din Mogoșoaia decât pentru activitatea din Ministrul Transporturilor, secretarul de stat penelist Ionel Scrioșteanu a explicat cum s-a testat noul pod.
„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea au început, astăzi, testele de încercare a suprastructurii podului, care reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmărește determinarea comportamentului real al structurii prin încercare”, a detaliat secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, care a explicat că încercarea pasajului s-a desfășurat în două etape.
Încărcarea statică - „Se realizează în decursul a 3 zile, începând de astăzi, prin intermediul unui convoi de 60 vehicule de mare tonaj, a câte 40 tone fiecare. Poziționarea camioanelor s-a făcut la 32 metri distanță între ele, amplasate pe toată lungimea podului pe calea nord, întrucât se realizează concomitent și proba de torsiune. În următoarele 2 zile, se vor realiza alte 5 încercări statice cu câte 19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare”.
Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent”.
Încărcarea dinamică - „Care se va realiza joi, prin intermediul a 2 camioane pe pod, care vor rula cu o viteză constantă de maximum 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”.
Scrioștenii și grindenii au aberat zile întregi pe rețelele sociale și în mass-media despre măreția Podului de la Brăila.
Că lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Mai mult, l-au comparat cu celebrul pod Golden Gate din San Francisco, care are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.
„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, s-a dat mare conducerea CNAIR.
Ce nu ne spun nicăieri "ai noștri ca brazii" este motivul real pentru care deschiderea oficială a podului a fost amânată.
"Maimuțe urlătoare", când este vorba de "realizări", conducerile MTI și CNAIR sunt "cu batista pe țambal" când este vorba despre eșecuri stânjenitoare.
Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi catalogat de către "marele maestru taoist Dosia" drept "calitate la un preț cumsecade". Cu alte cuvinte, la un preț exorbitant, cele două firme constructoare au livrat un pod cu rușinoase probleme de calitate, rezistență și fiabilitate.
În loc de concluzie: În timpul testelor statice și dinamice, pe toți cei prezenți i-au trecut toate transpirațiile pentru că mai multe toroane, cabluri împletite din mai multe fire care susțin greutatea podului, s-au rupt pur și simplu!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


CAMION FEST CEFIN 2023


VERSUS S03E01

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.