Vânzările de camioane noi au scăzut cu 16% în Europa Recomandat
- Scris de tirmagazin3

Primul trimestru din 2025 s-a dovedit a fi o provocare pentru piața vehiculelor comerciale din UE, marcată de scăderi semnificative pe piețele cheie. Creșterea economică lentă, numărul mai mic de comenzi anterioare și complexitatea cadrului de reglementare au contribuit la incertitudinea în afaceri.
Vânzările de furgonete noi în UE au scăzut cu 12,2%, cele mai mari trei piețe contribuind la declin. Italia a înregistrat cea mai abruptă scădere, cu un declin de 15,2%, urmată de Franța (-10,7%) și Germania (-10,7%). În schimb, Spania a înregistrat o creștere a înmatriculărilor, cu 12,6%.
Înmatriculările de camioane noi în UE au scăzut, de asemenea, cu 16%, totalizând 72 941 de unități. Această scădere a fost determinată în principal de o scădere de 16,6% a vânzărilor de camioane grele, alături de o scădere de 12,5% a înmatriculărilor de camioane medii. Toate piețele majore au înregistrat scăderi, Germania și Franța înregistrând reduceri cu două cifre, de 25,4% și, respectiv, 17,6%. Spania și Italia au înregistrat, de asemenea, scăderi semnificative de 12,8% și 9,4%.
Vânzările de autobuze noi în UE au scăzut cu 1,8% față de T1 2024, totalizând 8 674 de unități. Printre principalele piețe, Germania a înregistrat un declin puternic (-15%), urmată de Italia (-7,3%) și Spania (-0,5%). Franța a înregistrat o ușoară creștere (+0,1%), în timp ce piețe precum Suedia (+189,9%) și Grecia (+187,6%) au înregistrat creșteri notabile.
Detalii AICI
Articole înrudite
- Ce este frânarea regenerativă la camioanele electrice și cum poți profita la maximum de ea?
- În Europa, comenzile Volvo Trucks au crescut cu 25%
- Caravana Drive Like a Pro – Scania Test & Drive 2025 pornește la drum!
- AVERTISMENT 400.000 de camioane electrice până în 2030 în UE, misiune imposibilă
- Piața europeană a camioanelor cu hidrogen a fost evaluată la 206 milioane $