Logo
Imprimă această pagină

UNTRR, apel către ministrul interimar al transporturilor să rezolve problema impozitării retroactive a diurnei Recomandat

UNTRR, apel către ministrul interimar al transporturilor să rezolve problema impozitării retroactive a diurnei

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR - solicitã ministrului finanțelor, Dan Vîlceanu, care de curând a fost numit și ministru interimar la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, sã foloseascã conjunctura istoricã actualã și sã închidã subiectul reîncadrãrii diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale.

UNTRR mai solicitã Ministerului Finanțelor și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii demararea urgentã a discuțiilor cu industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislația româneascã a directivei detașãrii începând cu luna februarie 2022.

Reamintim cã în spațiul public a circulat un proiect de lege pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea Legii nr.16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestãrii de servicii transnaționale.

Proiectul de lege menținea prevederile care au generat incertitudine juridicã în sectorul transporturilor rutiere, respectiv prevederile conform cãrora indemnizația specificã detașãrii transnaționale poate fi reîncadratã din punct de vedere fiscal de cãtre organul fiscal, ca venit asimilat salariilor pentru care se datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, numai ca urmare a constatãrilor Inspecției Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncã, cu privire la nerespectarea dispozițiilor legale aplicabile în domeniul detașãrii transnaționale.

Totodatã, în expunerea de motive cu privire la legislația europeanã aplicabilã situațiilor de detașare, nu erau prevãzute și noile prevederi ale Directivei 1057/2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducãtorilor auto în sectorul transportului rutier

Industria de transport rutier din România nu poate fi taxatã de 2 ori - o datã pentru amnistie și o datã pentru directiva detașãrii. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasã a camionului la 8 sãptãmâni începând cu februarie 2022, mãsura care afecteazã industria tocmai pentru cã România nu produce și nu exportã suficient în UE.

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier genereazã circa 5% din PIB al României și angajeazã peste 350.000 de persoane.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.