Logo
Imprimă această pagină

Cozi de camioane și concedieri de șoferi după ce Trump a introdus un impozit de 25% Recomandat

Cozi de camioane și concedieri de șoferi după ce Trump a introdus un impozit de 25%

Blocat într-o coadă la granița dintre Mexic și SUA, șoferul de camion Juan Diego Mendoza s-a declarat îngrijorat de consecințele tarifelor impuse de președintele Donald Trump, dar crede că mexicanii sunt suficient de rezistenți pentru a face față.

„Suntem puternici din punct de vedere economic și autosuficienți. Spre deosebire de ei, noi nu căutăm mașina anului sau cea mai bună bucată de carne. Suntem mulțumiți cu o farfurie de fasole și un ou”, a declarat pentru AFP bărbatul de 31 de ani.

Mendoza s-a trezit mai devreme decât de obicei pentru a auzi răspunsul președintelui mexican Claudia Sheinbaum la taxele de 25 % impuse de Trump.

El a susținut decizia acesteia de a aștepta până duminică înainte de a prezenta măsurile de retorsiune, lăsând în același timp ușa larg deschisă pentru dialog.

„Președinta gestionează situația în mod inteligent, fără să se entuziasmeze sau să se lase provocată de aroganța lui Trump, care se crede stăpânul lumii”, a declarat Mendoza, la un punct de trecere între Tijuana și San Diego.


Impozitul  e 25% impus de Trump „va avea un impact, dar vom rezista”, a spus el, încălzind motorul camionului în care aduce carne din Statele Unite în Mexic.

Mendoza resimte deja impactul tensiunilor comerciale, pe care Trump le-a legat de traficul de droguri și de migrația ilegală.

Din cauza securității sporite ordonate de Sheinbaum, el și mii de alți șoferi de camion au nevoie de până la cinci ore pentru a traversa granița, unde vehiculele sunt supuse unor raze X pentru contrabandă.

Timpi de așteptare mai lungi

Sheinbaum a anunțat desfășurarea a 10 000 de trupe suplimentare la frontieră în februarie, în schimbul amânării de către Trump a taxelor.

Dar pauza a expirat marți, iar timpii de așteptare mai lungi din cauza securității sporite la frontieră au dus la scăderea numărului de călătorii și la reducerea profiturilor pentru unele companii de transport.

Chiar și înainte ca tarifele să intre în vigoare, șoferul de camion Angel Cervantes, în vârstă de 28 de ani, a declarat că a simțit presiunea taxelor impuse de Trump Chinei.

A existat mai puțină muncă disponibilă deoarece multe companii din Tijuana exportă bunuri de marcă chinezească, a spus el, adăugând că firma sa a pierdut un client care vindea aparate de aer condiționat.

Cervantes a declarat că venitul său a scăzut de la aproximativ 800 de dolari pe săptămână la 600 de dolari, ceea ce face mai dificilă întreținerea soției și a celor doi copii ai săi.

Dar era încrezător că acordul de liber schimb al Mexicului cu Statele Unite și Canada va supraviețui.

Șoferul de camion Jonathan Figueroa, în vârstă de 26 de ani, a declarat că și-a pierdut locul de muncă anterior atunci când un client important al fostului său angajator a decis să își mute fabrica de panouri solare din Mexic în Statele Unite.

Reportajul AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.