Logo
Imprimă această pagină

Control european: 72.000 de șoferi de camion au încălcat legea. 34 s-au drogat la volan Recomandat

Control european: 72.000 de șoferi de camion au încălcat legea. 34 s-au drogat la volan

În pofida complexității controlului și urmare aplicării măsurilor restrictive din pandemia COVID19, un total de 19, respectiv16 țări au luat parte la o operațiune de control a camioanelor și autobuzelor. Controlul a durat o săptămână.

În timpul unei singure săptămâni de control au fost constatate 72.451 încălcări ale legislației referitoare la normele de condus din care 66.919 la camioane și 5.532 la autobuze. În 1.889 de cazuri, transportatorii nu au remediat defecțiunile de la vehicule și și-au reluat călătoria. Rata de încălcare a legislației a fost de 26,93% pentru transportul de marfă și de 4,57% pentru autobuze.
„Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că a fost constatată o încălcare în aproape unu din 3 camioane verificate. Din fericire, acest număr este mai mic pentru autobuze. Acest lucru arată că traficul de marfă reprezintă un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este încă necesară”, spun experții.
Cele mai multe infracțiuni au fost constatate în legătură cu viteza de deplasare, defecțiuni tehnice, purtarea centurilor de siguranță și altor restricții de siguranță, legislația privind documentele de la bordul vehiculelor, respectarea timpul de conducere și de odihnă.
11.061 de șoferi (camioane 10.773, autobuze 288) au încălcat reglementările valabile la nivel european, ceea ce înseamnă că și-au condus vehiculul mai mult decât este permis legal fără a respecta pauzele obligatorii.
„Din păcate, au fost găsiți și 116 șoferi care participau la traficul rutier sub influența alcoolului, iar 34 de șoferi sub influența drogurilor”, dezvăluie Jansen.

Riscuri

„Coliziunile care implică vehicule de marfă au de obicei consecințe deosebit de grave.
Principalele cauze ale accidentelor în care sunt implicate camioanele și autobuzele sunt viteza, asigurarea insuficientă a sarcinii, oboseala șoferului și defectele tehnice ale vehiculelor.
În 4.077 cazuri (3.969 camioane, 108 autobuze) s-au constatat defecțiuni tehnice grave.
2 072 camioane și 84 autobuze au fost găsite cu încărcătură prea mare. Sarcina nu a fost bine asigurată pe 1.315 camioane."

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.