Logo
Imprimă această pagină

Care e stadiul lucrărilor pe Autostrada A7 Focșani–Bacău?

Care e stadiul lucrărilor pe Autostrada A7 Focșani–Bacău?

Autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de „Autostrada Moldovei”, reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România. Destinată să lege zona Ploiești de granița cu Ucraina, prin Siret, autostrada traversează regiuni esențiale pentru dezvoltarea economică și mobilitatea Moldovei.

O secțiune-cheie a acestui proiect este tronsonul Focșani–Bacău, împărțit în trei loturi, aflate în diferite stadii de execuție. Toate contractele pentru aceste loturi au fost semnate în 28 decembrie 2022, iar termenul estimat pentru deschiderea întregii secțiuni este anul 2025, cu posibile amânări parțiale până în 2026.

? Lot 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km)

Primul lot, cu o lungime de 35,60 km, este construit de asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL. Lucrările au început în martie 2023 și au ca termen de finalizare luna septembrie 2025.

Stadiu fizic: 37%

Stadiu financiar: 15,97%

Valoarea contractului: peste 2,35 miliarde lei (fără TVA)

Constructorii avansează susținut pe acest tronson, cu lucrări vizibile la structurile de poduri, terasamente și fundațiile viitoarelor noduri rutiere.

? Lot 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)

Al doilea lot, lung de 38,78 km, a început lucrările în mai 2023, cu același constructor. Finalizarea este programată pentru noiembrie 2025.

Stadiu fizic: 36%

Stadiu financiar: 15,21%

Valoarea contractului: aproximativ 2,48 miliarde lei (fără TVA)

Șantierele sunt active de-a lungul traseului, cu lucrări de terasamente, relocări de utilități și structuri de viaducte în execuție accelerată.

? Lot 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km)

Cel mai scurt, dar și cel mai întârziat lot este cel dintre Răcăciuni și Bacău. Lucrările, începute în 2023, avansează mai lent comparativ cu celelalte două tronsoane.

Stadiu fizic: 20%

Stadiu financiar: 11,98%

Valoarea contractului: 1,67 miliarde lei (fără TVA)

Chiar dacă termenul de finalizare este stabilit pentru noiembrie 2025, există riscul ca acest segment să fie recepționat abia în cursul anului 2026.

? Imagini de pe șantier

În imaginile surprinse în perioada 14–15 aprilie 2025, se pot observa utilajele lucrând la structuri de drum, pasaje și podețe, precum și întinderi mari de terasamente deja finalizate pe Loturile 1 și 2. În schimb, pe Lotul 3, activitatea este mai restrânsă, în special din cauza unor probleme întâmpinate la relocarea rețelelor de utilități și la obținerea avizelor.
desteptarea.ro


BĂNICESCU - VARTA


MAN eTGE
      

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.