Schmitz Cargobull: proiectul pilot EcoDuo, un succes Recomandat

Schmitz Cargobull: proiectul pilot EcoDuo, un succes

După un an de teste practice intense desfășurate între Wolfsburg, Lehrte și Barcelona, în octombrie 2025, proiectul pilot EcoDuo din Germania s-a încheiat cu succes.

EcoDuo, o combinație de vehicule formată din două semiremorci standard, conectate printr-un dolly și tractate de un singur cap tractor, s-a dovedit eficientă, sigură și prietenoasă cu mediul în fazele de preluare și livrare aferente transportului combinat.
Proiectul a fost inițiat de Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) și derulat în colaborare cu Sesé, Kombiverkehr, Volkswagen Group Logistics, TÜV Rheinland și Schmitz Cargobull.
Andreas Schmitz, directorul general al Schmitz Cargobull AG, declară: „În comparație cu conceptele anterioare de camioane lungi, EcoDuo respectă toate standardele de siguranță și este ideal pentru transportul combinat, deoarece semiremorcile standard pot fi încărcate pe trenuri fără nicio dificultate. EcoDuo este deja disponibil, fără investiții costisitoare, și poate contribui imediat și direct la reducerea emisiilor de CO2 în transportul rutier de marfă.”
TÜV Rheinland a oferit suport științific pentru proiectul pilot EcoDuo, iar rezultatele confirmă potențialul semnificativ de economisire și creștere a eficienței. În comparație cu utilizarea a două capete tractor, fiecare cu propria semiremorcă standard, EcoDuo a redus consumul de motorină și amprenta de carbon aferentă cu 27,6%. Transportul rutier de marfă poate deveni mai eficient prin reducerea semnificativă a numărului de curse, menținând același volum transportat. Semiremorcile standard sunt complet compatibile cu transportul feroviar, permițând o integrare fără probleme în procesele logistice intermodale existente. Emisiile mai mici de CO2 și sarcina redusă pe osie contribuie activ la protejarea mediului și a infrastructurii. În plus, TÜV Rheinland subliniază că sarcina exercitată asupra drumurilor și podurilor este semnificativ diminuată.
Andreas Schmitz adaugă: „Schmitz Cargobull va continua să militeze pentru includerea conceptului EcoDuo în rețeaua pozitivă de camioane lungi din Germania și în transportul transfrontalier din Europa. Fac apel la factorii de decizie politică să deschidă drumul pentru aceasta. Trebuie să creăm urgent condiții-cadru care să sprijine activ tranziția către un transport de marfă prietenos cu mediul, fără poveri suplimentare. Numai astfel putem întări competitivitatea și puterea de inovare a Europei ca spațiu economic.”

Concept tehnic și utilizare:
• EcoDuo este format din două semiremorci standard cu trei axe, conectate printr-un dolly nearticulat.
• Este compatibil cu orice cap tractor și cu transportul feroviar.
• Lungimea totală este de 31,7 metri, iar greutatea totală admisă variază în funcție de țară (44 tone în proiectul pilot din Germania, până la 72 tone în Spania și până la 76 tone în țările scandinave).
• Greutatea este distribuită pe zece axe, reducând sarcina asupra carosabilului.
• Din 2018, conceptul EcoDuo este testat și perfecționat în diverse țări europene.
• După proiecte pilot de succes în Finlanda, Suedia, Spania și Germania, conceptul a primit numeroase distincții, printre care Green Truck Innovation Award 2019, European Transport Prize for Sustainability 2020 și premiul „The Future of Logistics” la IAA Transportation 2024.
• Începând cu 1 decembrie 2023, EcoDuo este aprobat pentru până la 74 tone în Suedia.
• Spania a aprobat conceptul în 2024, ca „duo trailer”, cu o greutate totală admisă de 72 tone.
• La sfârșitul lunii septembrie 2025, proiectul pilot de un an din Germania, monitorizat științific de TÜV Rheinland, a fost încheiat cu succes.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.