Scădere pe piața globală a vânzărilor de camioane. Daimler Trucks, prăbușire de 34% Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Piața vehiculelor grele cu emisii zero (HDV) a înregistrat un început puternic în primul trimestru (T1) al anului 2025.
În timp ce piața globală a camioanelor a scăzut cu 20% față de T1 2024, vânzările de camioane cu emisii zero au crescut la 4.100 de vehicule, cu 45% mai mult față de cele 2.800 de vehicule vândute în T1 2024.
Acest lucru a fost determinat de creșterea vânzărilor de camioane ușoare și medii și, într-o măsură mai mică, decât segmentul autobuzelor și autocarelor. Ponderea vehiculelor cu emisii zero în totalul camioanelor ușoare și medii vândute a crescut la un nivel record de 18%, cu 1.700 de vehicule vândute în primul trimestru al anului 2025.
Aceasta reprezintă o dublare atât a ponderii vânzărilor, cât și a vânzărilor absolute față de primul trimestru al anului 2024, când ponderea vânzărilor era de 9% și s-au vândut 930 de vehicule cu emisii zero. Cea mai mare parte a acestei creșteri a fost determinată de vânzările din Țările de Jos, unde peste 80 % din camioanele ușoare și medii vândute erau electrice.
Creșterea vânzărilor de camioane grele cu emisii zero a fost mai puțin pronunțată: cele 850 de vehicule vândute au reprezentat 1,5 % din piață în primul trimestru al anului 2025, în ușoară creștere față de cele 750 de vehicule vândute și cota de vânzări de 1,0 % în primul trimestru al anului 2024.
Aceasta s-a datorat în mare parte creșterii vânzărilor în Franța, unde cota de vânzări a crescut de la 0,7 % la 2,2 % în aceeași perioadă. Începând din iulie 2025, obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 15 % se vor aplica majorității camioanelor grele noi vândute în UE-27; este posibil ca vânzările de camioane grele cu emisii zero să crească în trimestrul al treilea pentru a se conforma acestor obiective. Aceste obiective nu se vor aplica camioanelor ușoare și medii noi sau autobuzelor și autocarelor până în 2030.
Evoluția generală a pieței
În primul trimestru al anului 2025, piața vehiculelor grele de marfă a înregistrat o contracție semnificativă, ajungând la 75.000 de vehicule vândute, față de 95.000 în primul trimestru al anului 2024.
Aceasta a continuat traiectoria descendentă generală observată de la începutul anului 2024.
Vânzările au scăzut în toate țările, cu excepția a patru – Bulgaria, Grecia, Lituania și Portugalia – iar cea mai mare scădere a fost înregistrată în vânzările de camioane grele (o scădere de 23 % față de primul trimestru al anului 2024), urmate de camioanele ușoare și medii (o scădere de 16 %) și autobuze și autocare (o scădere de 7 %).
Daimler Truck a fost cel mai afectat de această contracție a pieței, cu vânzări în scădere cu 34% în primul trimestru al anului 2025 față de primul trimestru al anului 2024, urmat de Scania (scădere de 28%) și MAN (scădere de 27%). Numai Renault Trucks, cel mai mic dintre cei șapte mari producători europeni de vehicule grele, a înregistrat o creștere a vânzărilor, cu 2% față de primul trimestru al anului 2024.
.Detalii AICI
Articole înrudite
- VIDEO. Gama de autocamioane MAN, model 2025, lansată în România
- Tesla se pregătește să înceapă vânzarea camionului electric Tesla Semi în Europa
- VIDEO. Caravana Drive Like a Pro - Scania Test & Drive 2025
- Piața camioanelor electrice „se îneacă” pentru că UE nu o ajută
- Înmatriculările de remorci și autobuze, pe plus. Scădere la camioane