Logo
Imprimă această pagină

VIDEO. MHS Truck Service - dispozitive de realitate asistată, folosite pentru repararea camioanelor Recomandat

VIDEO. MHS Truck Service - dispozitive de realitate asistată, folosite pentru repararea camioanelor

Rețeaua de service a grupului MHS Truck & Bus a făcut un pas uriaș în digitalizarea proceselor de reparații ale vehiculelor comerciale prin introducerea tehnologiei asistate RealWear®.

Scopul principal al implementării noii tehnologii este acela de a reduce timpul de imobilizare a vehiculelor comerciale ajunse în service prin facilitarea rapidă a transferului de cunoștințe de la experții grupului spre tehnicienii implicați direct în reparații.
Compania estimează o reducere a consumului de combustibil cu până la 2700 de litri pe lună, o reducere a timpului de reparație cu 75%, respectiv o reducere a deplasărilor experților tehnici cu 50%.
Cererea de vehicule comerciale, cum ar fi camioane, autobuze și autoutilitare, este ridicată în Europa de Sud-Est, deoarece există multe companii de transport și logistică cu sediul în regiune, responsabile de transportul de mărfuri din porturile de la Marea Neagră către Europa Centrală. MHS Truck & Bus Group, unicul distribuitor al vehiculelor comerciale MAN în România, anunță că a implementat cu succes, în întreaga sa rețea națională de service, pentru a sprijini lanțul de aprovizionare, dispozitive de realitate asistată RealWear®, principal furnizor mondial de soluții de realitate asistată pentru lucrătorii industriali din prima linie. De la implementare până în prezent, MHS Truck & Bus Group estimează că timpul de diagnosticare a reparațiilor vehiculelor a fost redus cu 75%, în timp ce deplasările experților tehnici au fost reduse cu 50%. Compania estimează economii de 2700 de litri de combustibil pe lună, raportat la 9 experți și 300 de litri / muncitor.
La nivel național, MHS Truck & Bus Group are o rețea de service pentru vehicule comerciale care cuprinde nouă ateliere proprii și cinci parteneri de service care asigură servisarea vehiculelor comerciale MAN, în care lucrează 150 de tehnicieni și experții. În România, instruirea tehnicienilor este obligatorie și este necesară de două ori pe an, determinată în parte de decalajul tot mai mare dintre cunoștințele tehnicianului și complexitatea vehiculelor fabricate și deservite. Din punct de vedere istoric, această instruire se desfășura cu experți tehnici, ceea ce presupunea călătorii de până la 12 ore prin România. În plus, față de instruiri, pentru reparații complexe ale vehiculelor, experții sunt, de asemenea, nevoiți să se deplaseze pentru a asista tehnicianul în rezolvarea problemei. Toate aceste cerințe duc la oboseală pentru expert și la timpi de nefuncționare costisitori pentru flote, ceea ce a ajuns să fie o problemă delicată pentru companie.
Inițial, MHS Truck & Bus Group a avut în vedere o strategie de instruire și diagnosticare la distanță, folosind dispozitive mobile și laptopuri robuste. Cu toate acestea, după o cercetare aprofundată, a constatat că dispozitivele portabile și laptopurile nu permiteau tehnicianului să folosească ambele mâini și, de asemenea, îl forțau pe tehnician să se uite în jos la ecran și nu la vehicul. Partenerul SETH al RealWear®, care acordă consultanță pentru MHS Truck & Bus Group, a recomandat soluțiile de realitate asistată RealWear®. Dispozitivul RealWear® este în același timp robust, compatibil cu vocea pentru comenzi simple și pentru aplicații Android optimizate pentru voce și funcționează perfect în medii zgomotoase datorită tehnologiei de anulare a zgomotului. Astfel, expertul poate vedea imediat și exact ceea ce vede tehnicianul prin camera montată pe cap, ceea ce face ca soluția să fie perfect potrivită pentru instruire și diagnosticare la distanță.

Rezolvarea provocărilor legate de diagnosticare
Dincolo de pregătire, tehnicienii MHS Truck & Bus Group sunt frecvent nevoiți să lucreze pe marginea drumului, alături de un vehicul imobilizat, uneori în zone cu trafic intens sau cu vizibilitate redusă, ceea ce nu este ideal pentru a efectua reparații în siguranță. De asemenea, experții săi sunt nevoiți să conducă aproximativ 2.000 de kilometri pe lună, ceea ce poate echivala cu aproximativ 40 de ore de călătorie. Pentru a rezolva atât provocările legate de diagnosticare, cât și cele legate de instruire, MHS Truck & Bus Group a investit într-o sală de videoconferință și multimedia, unde experții pot fi staționați și conectați cu tehnicienii din toate locațiile sale de service, folosind Cisco Webex Expert on Demand pe modelul emblematic HMT-1 de la RealWear®. În timpul procesului de diagnosticare, atunci când tehnicienii nu pot diagnostica problema, aceștia inițiază un apel către un expert și folosesc RealWear® pentru a întreprinde diagnosticarea la distanță. Dispozitivele RealWear® sunt capabile să furnizeze înregistrări video și fotografii de înaltă calitate în timpul reparațiilor vehiculelor, ceea ce facilitează rezolvarea rapidă a problemelor. Experții, care se pot afla la sediul central al MHS Truck & Bus Group sau în oricare dintre atelierele service la nivel național, pot utiliza adnotările Webex pentru a marca elementele de interes.

Reducerea timpului de imobilizare
„În cele din urmă, beneficiile acestei tehnologii sunt pentru clienții noștri. De când am implementat RealWear®, putem rezolva problemele dificile mult mai rapid și reducem timpul de imobilizare a vehiculelor aflate pe drumuri. Ca urmare, satisfacția clienților a crescut”, spune Marius Scutaru, Customer Service Director MHS Truck & Bus Group.
„Această tehnologie este, de asemenea, foarte apreciată de propriii noștri tehnicieni, care pot vedea clar avantajele ei”, a adăugat Marius Scutaru, MHS Truck & Bus Group. „Folosim realitatea asistată ca sistem de comunicare, dar și pentru a afișa diverse documente, la care purtătorul are acces în timp real prin simple comenzi vocale.”

O soluție hands-free mult superioară
În colaborare cu SETH, MHS Truck & Bus Group caută în mod activ să extindă cazurile de utilizare a tehnologiei RealWear®. Potențialele cazuri de utilizare în viitor ar putea include extragerea datelor direct din calculatorul vehiculului pe dispozitivul RealWear® și utilizarea tehnologiei pentru a ajuta la transmiterea comenzilor pentru piese noi.
"Dispozitivele purtabile de realitate asistată permit MHS Truck & Bus Group să repare vehiculele mai rapid și, în cele din urmă, să repună clientul pe drum mai repede. A fost o alegere ușoară să recomandăm RealWear® către MHS Truck & Bus Group, deoarece este o soluție hands-free care este mult superioară altor dispozitive purtabile, cum ar fi ochelarii inteligenți sau alte dispozitive purtate pe cap. Soluțiile care necesită utilizarea mâinilor sunt, de asemenea, problematice atunci când lucrătorii din prima linie folosesc echipamente de protecție, cum ar fi mănuși, unde este incomod să folosească un ecran tactil", spune Mihai Dănilă, CEO la SETH.
"Pe măsură ce crește presiunea pentru îmbunătățirea eficienței în întregul lanț valoric al industriei auto, vedem tot mai multe companii din industrie, cum ar fi MHS Truck & Bus Group România, care consideră RealWear® drept noua platformă de productivitate a lucrătorilor", a declarat Jon Arnold, vicepreședinte EMEA la RealWear®. "Așteptăm cu nerăbdare să preluăm viziunea MHS Truck & Bus Group România de a conecta datele vehiculelor la dispozitivele purtabile ca următorul pas logic în următoarele câteva luni.", a adăugat Jon Arnold.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.