MAN TGX 18.500- SINGURUL CAMION DE LA SIAB 2018 Recomandat

MAN TGX 18.500- SINGURUL CAMION DE LA SIAB 2018

MHS Truck & Bus Group a expus, în premieră, la SIAB 2018, camionul MAN TGX 18.500, cu noul design interior al cabinei.

Modelul de camion expus este dotat cu un motor de 500 CP (normă de poluare Euro 6c), cutie de viteze automată MANTipMatic, retarder, cabina cea mai mare-XXL, pachet exterior Style (pachet bull bar, pachet proiectoare pe cabină, jante aluminiu Alcoa) pachet Style Professional (interior Lux, tapiţerie scaune din piele Alcantara, climă în staţionare), pachet MAN Media Navigaţie profesional, pachet MAN EfficientCruise şi EfficientRoll, pachet lumini şi vizibilitate Plus (faruri Xenon, pachet full LED), pachet siguranţă Plus (ACC, LGS, EBA).
Cu ocazia evenimentul a fost organizată o discuție liberă cu presa, la care au vorbit: George Dorobanțu, Group CEO MHS Group & Automobile Bavaria, și Claudia Iordache, noul Managing, Director MHS Truck & Bus Group.
Din partea MHS Truck & Bus au fost prezenți și: Cosmin Udrea, After Sales Director, Lucian Vișan, Group Sales Director Used Vehicles, Stelian Criț, Sales Manager New Commercial Vehicles, Vlad Oprișescu, Sales Operations Manager.
Întrebările celor prezenți au vizat atât camionul nou prezentat dar și strategia de viitor a MAN.

man la siab 2018


"Cota de piață a MAN în România anul trecut a fost de 17%, iar ținta noastră este să o păstrăm sau chiar să o creștem puțin pentru anul 2018.", a declarat Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus Group.
"Venim cu oferte pregătite împreună cu MAN Finance, reprezentat prin Porsche Finance Group în România. Discutăm întotdeauna cu clienții de flotă astfel încât să promovăm un preț competitiv.", a spus Claudia Iordache.
"Anul acesta vom avea în desfășurare câteva campanii direcționate către traficul internațional. Vom avea trei campanii surpriză începând cu semestrul doi, din 2018. Avem, de asemenea, patru campanii în derulare; o campanie pentru traficul internațional, o campanie home edition, pentru a reliefa noul interior MAN. Avem două campanii dedicate vehiculelor MAN pentru autobasculante și autobetoniere unde clienții vor beneficia de trei ani de mentenanță gratuită și de trei ani de garanție extinsă pentru sistemul de tratare a noxelor și pentru alternator. Sperăm că aceste campanii în desfășurare ne vor ajuta să ne atingem obiectivele de cotă de piață și să confirmăm că MAN este unul dintre cel mai buni producători de camioane.", a declarat Stelian Criț, Sales Manager New Commercial Vehicles.
Claudia Iordache, Managing, Director MHS Truck&Bus Group a vorbit despre evoluția cotei de piață a MAN în România în primele luni ale acestui an comparativ cu primele luni din anul trecut: "Primele luni ale anului trecut au fost bune. Anul a început oarecum bine, după aceea a fost o cădere de piață foarte mare. Noi ne situăm la același nivel ca anul trecut, dar vedem o tendință mult mai bună".
"Când vorbim despre cotă de piață, sunt doi factori mari care trebuie luați în considerare: nivelul efectiv de pe piața locală și apoi contabilizarea vehiculelor aduse din afară. Sunt companii mari de transport internațional care doar își înmatriculează vehiculele în România. Asta influențează cota de piață locală. De aceea, pe termen scurt, nu e relevant pentru o lună sau două care este cota de piață. Trebuie văzut, în ansamblu, la finalul anului.", a mai menţionat Stelian Criț.
"Trebuie să ne uităm și pe portofoliu. Iar portofoliul arată mult mai bine decât trimestrul doi de anul trecut. Mergând pe o piață care este similară cu primul trimestru al anului trecut, care a fost foarte bun, avem toate premisele de creștere pentru anul acesta. Piața începe să se miște mai bine.", a susținut George Dorobanțu, Group CEO MHS Group & Automobile Bavaria.
"În bugetul nostru anual am previzionat o creștere, comparativ cu anul trecut, de 17%, ca număr de unități livrate. Suntem încrezători că vom depăși aceste previziuni.", a adăugat Stelian Criț. El a spus: "Prin noul model așteptăm să ne consolidăm poziția în traficul internațional. Anii trecuți, MAN s-a focalizat mult pe vehiculele specializate de distribuție, construcții, vehicule speciale de intervenție rapidă, pentru pompieri, în agricultură. În ultimii ani, MAN a început o ofensivă pe traficul internațional, unde am avut rezultate foarte bune, cel puțin la nivel de România. În ultimii trei ani, am reușit să ne creștem foarte mult cota de piață pe acest segment. Coroborat cu faptul că avem cel mai fiabil camion, având un interior nou, adaptat cerințelor moderne și condițiilor de trafic internațional, sperăm să ne creștem cota câștigată. Toate camioanele care se produc de la 1 ianuarie 2018 vor avea un interior nou, iar surpriza noastră promisă prin cele trei campanii vă va fi dezvăluită la momentul oportun".
"Ceea ce putem dezvălui este că noi am adus acest camion în România și la nici o săptămână un client de-al nostru, tradițional MAN, l-a văzut și l-a și plătit. Camionul de aici de la SIAB este cumpărat. Ținând cont de dotările pe care le are acum, se încadrează în segmentul premium. Avem vizitatori care au spus că dotările de la acest camion sunt absolut similare cu cele ale autoturismelor de lux expuse la târg.", a afirmat George Dorobanțu.
"Acesta este un camion special. Noul face-lift nu afectează foarte mult prețul de vânzare al vehiculului. Este mai mult o strategie a productorului de a ne consolida poziția de piață pe acest segment. MAN întotdeauna nu a vândut un camion, ci o soluție de business. Prin aceasta, încercăm să le generăm utilizatorilor un cost de operare cât mai mic. Când cumpărați un camion MAN nu plătiți un preț, nu cumpărați un produs anume ci cumpărați o soluție de business.", a declarat Stelian Criț. Potrivit lui, noul noul camion este cu doar 1,5% mai scump față de versiunea anterioară.
El a adăugat: "Tradițional, MAN este privit ca cel mai fiabil vehicul mai ales în domeniul construcțiilor și al activităților specializate de pe piață. Suntem lideri de foarte mulți ani pe segmentul construcțiilor. Majoritatea flotelor pentru construcții sunt formate din vehicule MAN. Dar cel mai vândut MAN a fost autotractorul. Pentru că, în ultimii trei ani, piața de camioane grele a fost dominată de vehiculele destinate traficului internațional. În 2016, 85% din vânzările MAN în România, ca și ale competitorilor, au fost autotractoare. Restul de 15% au fost vehicule specializate. Anul trecut proporția a scăzut la 80% autotractoare. Noi sperăm, pentru beneficiul nostru ca importator, dar și al colegilor de la after-sales, ca ponderea vehiculelor specializate să crească, pentru că majoritatea vehiculelor destinate traficului internațional nu rămân pe teritoriul României. Fac cabotaj afară, eventual, dacă se întorc, o dată pe an, pentru ITP. De aceea, sperăm că anul acesta autoritățile să facă mai multe investiții în infrastructură, să deblocheze niște licitații publice pentru care s-au depus deja oferte, pentru pompieri, pentru CNAIR. Sperăm să se deblocheze licitațiile, astfel încât să putem furniza cât mai multe vehicule specializate în România".
"În primele două luni, din ce am observat din statisticile de la înmatriculări, piața pentru vehiculele de peste 16 tone pe șasiu, unde se încadrează vehiculele de construcții și specializate, a crescut cu 72%, față de perioada similară a anului trecut. Suntem optimiști că acest segment va avea o pondere mai mare cu 2-3% față de anul trecut.", a afirmat Vlad Oprișescu, Sales Operations Manager.
"Pentru traficul internațional, MAN oferă clienților posibilitatea de a-și echipa camioanele cu o cutie manuală, automatizată sau automată cu convertizor de cuplu pentru transporturile agabaritice care sunt un segment de nișă.", a declarat Stelian Criț.
"Dacă anul trecut ne-am uitat la o consolidare a cotei de piață, în sensul că am reușit să nu scădem o dată cu piața, anul acesta ne dorim să creștem mai repede decât piața (pe zona construcții și vehicule specializate). Ne așteptăm ca piața să crească, nu neapărat cu 72% pentru că este o zonă oportunistică, depindem de ceea ce se întâmplă în construcții, de vreme, de investiții. Dar, natural, piața ar trebui să crească cu 10-12%. Suntem cu toții optimiști. Ne uităm la o cotă de piață cel puțin egală cu cea de anul trecut. Vorbim de o piață mai mare și ne așteptăm la o creștere a cotei de piață de 2-3% în funcție de cum va arăta portofoliul nostru de autocamioane.", a spus George Dorobanțu.
"E foarte important ca, la finalul anului, să vedem o cotă de piață reală. Pentru că, după calculele noastre, pe anul 2017 cota reală de piață a MAN, pe vehicule strict din România, a fost mult mai mare de 17%. Vom face analize trimestriale și vom afla câte vehicule s-au înmatriculat din afară în România doar din motive de taxe mai mici. Aceste înmatriculări distorsionează performanțele. Uneori ai o cotă de piață reală mult mai mare, dar pe statistică arăți mult mai rău.", crede Stelian Criț.
Potrivit reprezentanților MHS Truck&Bus noua cabină reprezintă o îmbunătățire majoră. S-au făcut modificări majore. Schimbătorul de viteze s-a mutat în bord, fiind una dintre cele mai bune schimbări ce puteau fi făcute la interior. Un frigider cu un design îmbunătățit intră perfect sub pat, unde sunt noi module confort pentru iluminarea cabinei.
Noul sistem telematic RIO este acum în dotarea standard pe toate camioanele MAN. Spre bucuria utilizatorilor MAN, pachetul de bază este gratuit și pe viață. Mai mult, în acest moment se desfășoară și o promoție: pachetul de remote download la tahograf este gratuit pentru patru luni.
Pachetul de bază RIO care este gratuit cuprinde localizarea vehiculului. Se face o actualizare la 15 minute, iar pentru performanțe superioare există posibilitatea actualizării la fiecare minut. Este un pachet care oferă acces la funcții basic de monitorizare a vehiculului, care pot fi accesate gratuit. Folosirea pachetului Rio nu este condiționată de situația particulară de trafic din România. La nivel de comunicații, nu suntem mai prejos de nicio altă țară, deci nu există nicio problemă de ordin tehnic pentru ca modulul RIO să funcționeze la parametrii normali în România. Ca un element de noutate, platforma RIO este disponibilă acum și în limba română.
"În strategia noastră pe următorii doi-trei ani în mod cert vrem să creștem foarte mult și în zona de servicii post-vânzare, nu numai organic dar și prin creșterea punctelor de lucru. Avem câteva locații la care ne uităm, suntem într-o fază în care facem o evaluare a locației, să vedem dacă e piață, dacă e într-o zonă de tranzit, care este accesibilitatea, forța de muncă disponibilă. Ne uităm spre nodurile de legătură cu zona de vest, pentru că acolo este și trafic. Ținta este centrul-vestul țării pentru a ne putea adresa, atât flotei noastre interne, cât și celei de tranzit care lucrează în Vest. Deocamdată analizăm. Probabil, vor fi două-trei locații în următorii ani. Anul acesta am vrea să finalizăm partea de prospectare și să începem demararea procedurilor care țin de autorizare.", a declarat George Dorobanțu, Group CEO MHS Group & Automobile Bavaria.
"Rețeaua noastră este, însă, foarte bine pusă la punct și ca extindere teritorială și ca dimensionare a atelierelor. Partenerii de la MAN sunt foarte mulțumiți de modul în care am dispus service-urile pe teritoriul României. Nu pot spune că în acest moment avem un punct nevralgic în care ar fi nevoie să deschidem o locație.", a adăugat Cosmin Udrea, After Sales Director.
"Până în urmă cu doi-trei ani piața nu a fost așa de bine dezvoltată. Noi venim cu niște plusuri: vom vinde camioane rulate cu garanție. Vom schimba cutuma din piață și vom adăuga la valoarea acestui brand un program de garanție pe care îl vom asigura prin rețeaua noastră de service. La nivel macro, național, piața de camioane rulate va crește cu 15-20%. Vedem asta și din cum merg lucrurile în primele luni ale anului. Ne gândim la o perioadă de garanție de până la 12 luni. Ne bazăm pe un produs de bună calitate, pe un service de bună calitate. Astfel, poate ne vom permite să extindem garanția la un an și jumătate. Vom vedea. Avem experiență cu garanția BMW, unde suntem singurii care oferim garanție de 24 de luni și încercăm să mutăm această practică spre marca MAN. Dacă piața va crește cu 15%, noi ar trebui să creștem peste piață. Deocamdată nu am introdus oferta în piață. Deocamdată evaluăm care ar fi rentabilitatea potrivită.", a afirmat Lucian Vișan, Group Sales Director Used Vehicles.
Reprezentanții MHS Truck&Bus nu se așteaptă la o scădere a pieței în acest an. Și, chiar dacă se va întâmpla acest lucru, ei spun că sunt obligați să își consolideze sau să își crească cota de piață. Ceea ce înseamnă că vor "mușca" din cota de piață a altora, cu noile produse și servicii pe care le vor lansa.
"Este o tendiță de restricționare a transportatorilor est-europeni, coroborată cu o criză de personal, cea a șoferilor. Există premise ca ponderea vânzărilor în transportul internațional să scadă. Dar avem resurse interne să creștem pe mai multe segmente. De exemplu, vehiculele specializate, vehiculele comunale. Sunt foarte multe localități care nu au servicii de salubritate, sunt vehicule de nișă, vehicule de intervenție. În agricultură, alt exemplu, unde există potențial de creștere, unde, din 2013, piața de camioane a fost aproape inexistentă. Noi avem un potențial mare, o creștere mare bazată pe consum.", crede Stelian Criț, Sales Manager New Commercial Vehicles.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.